کد خبر: 902363
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طرح آزمایشی شیفت شبانه تالارهای موزه خبر داد
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست با اصحاب رسانه برنامه‌های سال ۹۷ این موزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «جوان»،  علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خصوص فعالیت های این موزه در سال 97 گفت: امسال با توجه به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، موزه فعالیت های گسترده ای را در نظر گرفته است که از جمله مهمترین آنها می توان به افزوده شدن بخش انقلاب اسلامی، مقاومت، کودکان، نقش زنان در دفاع مقدس و نقش تهران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که این بخش ها همزمان با دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

همچنین جعفری برگزاری چهل نشست فرهنگی، هنری و ادبی انقلاب اسلامی با عنوان چهل شاهد، برگزاری همایش علمی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باز مهندسی فضای 7 هکتاری بیرونی موزه، انتشار فصلنامه علمی و ماهنامه فرهنگی و هنری، تولید 10 اثر فاخر 5 بعدی برای سراسرنمای موزه را از دیگر برنامه های این موزه در سال جاری برشمرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه به توسعه گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با تشکیل ستاد گردشگری موزه و دعوت از بخش خصوصی و دولتی در صدد هستیم این نوع گردشگری را احیا کنیم. همچنان که در طول شش ماهه گذشته حضور گردشگران خارجی 80 درصد افزایش داشته و در صدد هستیم در فصل تابستان برای پذیرش بیشتر بازدیدکننگان و استقبال بالای آنان به طور آزمایشی شیفت شبانه در این موزه خواهیم داشت. ساعت کار تالار‌های موزه تا ۱۰ شب خواهد شد. در صورتی که این طرح موفق باشد، شیفت شب به طور دائم در تمام ایام سال صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته 10 تفاهم با موزه های خارجی با نگاه تقویت بخش مقاومت امضا کردیم و قرار است در برخی از موزه های خارجی دپارتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ایجاد کنیم.

جعفری با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ مرکز فرهنگی در استان‌های مختلف افتتاح شد. سال جاری نیز پنج مرکز فرهنگی در دهه فجر افتتاح خواهد شد. پیش بینی شده است که در سال ۱۴۰۴ هر استان یک مرکز فرهنگی داشته باشد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به توسعه کتابخانه تخصصی این موزه اشاره کرد و گفت: در کتابخانه تخصصی شهید سوداگر موزه بیش از 22 هزار عنوان کتاب تخصصی دفاع مقدسی وجود دارد و در صدد آن هستیم تا امسال کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی را هم در ایجاد کنیم.

جعفری در خصوص فعالیتهای مرتبط با حوزه کتاب این موزه اظهار کرد: امسال موزه تلاش گسترده ای برای ترجمه کتاب و انتشار کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس دارد. در  سال گذشته پنج عنوان از کتاب های موزه به زبان اردو و انگلیسی ترجمه شده و بیش از 3 هزار جلسه احصاء تاریخ شفاهی که در سال های گذشته انجام شده است امسال به کتاب تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با ایجاد این کتابخانه گامی تکمیلی برای فعالیت های علمی به منظور حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بر می‌داریم. لازم به توضیح است که موزه برای حمایت از پایان نامه های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تسهیلات ویژه ای را به دانشجویان ارائه می دهد. برای پایان نامه های ارشد 4 میلون و برای رساله دکتری 6 میلیون کمک هزینه به علاوه ارائه استاد راهنما در نظر گرفته ایم و در صدد هستیم با این اقدام به تقویت ظرفیت های تحقیقاتی کمک کنیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار