کد خبر: 902359
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
علی مرادی

وزنه برداری ایران به کم شدن سهمیه‌هایش برای المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعتراض می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در مصاحبه با سایت Inside the games، اعلام کرد که ایران این تصمیم ناعادلانه را نمی‌پذیرد و به آن اعتراض می‌کند.

علی مرادی در صحبت‌های خود، اظهار کرد: من کاملا از برنامه‌های مبتکرانه ضد دوپینگ فدراسیون جهانی حمایت کرده‌ام اما احساس می‌کنم که آمار خوب ایران در سال‌های اخیر در تصمیم جدید فدراسیون جهانی در نظر گرفته نشده است. ما این تصمیم ناعادلانه را نمی‌پذیریم و اعتراض خواهیم کرد. وزنه‌برداران به نامی مانند کیانوش رستمی، سهراب مرادی، بهداد سلیمی و سعید علی حسینی همیشه داخل و خارج از مسابقات تست داده‌اند و در بالاترین سطح پاک بودند.

چهار وزنه‌برداری که علی مرادی از آنها نام برده است رکوردهای جوانان و بزرگسالان را در کارنامه خود دارند و همه آنها در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته در آناهیم آمریکا مدال کسب کرده‌اند. با این حال ایران تنها می‌تواند دو وزنه‌بردار مرد را به بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ بفرستد. این اتفاق به دلیل تصمیم جدید IWF برای مبارزه با دوپینگ افتاده است.

طبق تصمیم جدید IWF کشورهایی که از  المپیک ۲۰۰۸ تاکنون بیش از ۱۰ دوپینگ داشته‌اند تنها می‌توانند دو وزنه‌بردار مرد و دو وزنه‌بردار زن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بفرستد.

مسئولان وزنه‌برداری کشور بلاروس نیز تصمیم جدید IWF را ‌یک فاجعه برای وزنه‌برداری این کشور، روسیه و قزاقستان خواندند.

کشورهایی که از المپیک ۲۰۰۸ تاکنون بیش از ۲۰ مورد دوپینگ داشته‌اند تنها می‌توانند یک وزنه‌بردار مرد و یک وزنه‌بردار زن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بفرستند.

علی مرادی، رییس وزنه‌برداری ایران در ادامه‌ صحبت‌های خود درباره تصمیم جدید IWF، گفت‌: طبق آمارهای IWF ایران از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۱۰ مورد دوپینگ مثبت داشته است و تنها به ایران دو سهمیه وزنه‌بردار مرد و دو سهمیه وزنه‌بردار زن برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو داده می‌شود که خیلی کم است. این‌ در حالی است که کشورهایی که ۹ دوپینگ مثبت داشته‌اند چهار سهمیه وزنه‌بردار مرد و چهار سهمیه وزنه‌بردار زن دارند، این خیلی عجیب است. وزنه‌برداری یک ورزش تاریخی است و در ایران بسیار محبوب است.

او افزود: من همیشه از قوانین وادا و IWF اطاعت کرده‌ام و قوانین سختی را برای وزنه‌بردارانمان وضع کردم. از سه سال پیش که  رییس فدراسیون وزنه‌برداری شدم، دوباره این کمپین را آغاز کرده‌ام. وزنه‌برداران ما در مسابقات زیادی شرکت کردند و قبل از هر مسابقه‌ای انجمن ضد دوپینگ ما از آنها تست گرفته‌است. تصمیم اخیر هیات اجرایی IWF برای ایران عادلانه نیست. من تمام تلاشم را خواهم کرد تا حقمان را بگیریم. ما بدون شک اعتراض خواهیم کرد و از IWF می‌خواهیم که دوباره قوانین را بازنگری کنند. ما با این دو سهمیه چه کاری می‌توانیم کنیم؟ برای مثال  آیا می‌توانیم در فوق سنگین شرکت نکنیم که همیشه در آن مدال گرفته‌ایم؟ ایران سرمایه زیادی را برای رشد و توسعه وزنه‌برداری به عنوان یک ورزش تاریخی، سنتی و ملی صرف کرده است.

آتیلا آدام فی، دبیر کل IWF نیز اظهار کرد: واضح است که همه  از تصمیم جدید خوشحال نیستند اما همه این را می‌دانند که ورزش نیاز به ابتکار دارد و باید  سرسختانه عمل کند تا به IOC و اذهان عمومی نشان دهد که کاملا به ورزش پاک پایبند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار