کد خبر: 902354
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا دو تیم ذوب آهن و لوکوموتیو تاشکند از ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه ۲۸ فروردین در شهر تاشکند با یکدیگر دیدار می‌کنند. در دیگر بازی تراکتورسازی هم در دیداری تشریفاتی به مصاف الغرافه قطر می‌روند.

در ادامه مسابقات شاگردان قلعه نوعی برابر لوکوموتیو مصاف می کنند که در صورت تساوی هم می توانند به مرحله بعد مسابقات صعود کنند.حریف تیم ذوب آهن در آسیا وضعیت خوبی در لیگ داخلی ندارد و با روحیه ای نه چندان خوب به مصاف تیم ذوب آهن می آید.شاگردان امیر قلعه نوئی هفته گذشته سه امتیاز حساس را به الدوحیل واگذار کردند تا شانس صدرنشینی برایشان به عدد صفر برسد اما باتوجه به پیروزی مقابل حریف ازبکستانی، آن ها همچنان در رده دوم قرار دارند. لوکوموتیو در لیگ داخلی جایگاه نهم را از آن خود کرده و امیدی به کسب سهمیه آسیایی ندارد. این موضوع در انگیزه و روحیه بازیکنان‌شان تاثیر زیادی داشته است.ازبک ها در ۶ دیدار داخلی اخیر یک برد، دو تساوی و سه شکست را تجربه کرده اند و شکل تیمی شان نیز آنچنان که باید و شاید آماده بازی حساس با ذوب آهن نیست.
ازبک ها که یکی از خطوط حمله قوی در آسیا را دارند. این تیم با ۱۲ گل زده به همراه الدحیل صدرنشین بهترین خط حمله گروه را در اختیار دارد و این در حالی است که ذوب آهن با ۵ گل زده ضعیف ترین خط حمله این گروه را در اختیار دارد. این بازی به نوعی تقابل قوی ترین و ضعیف ترین خطوط حمله گروه می باشد.در این گروه الدحیل قطر با 15 امتیاز از پنج بازی صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده و  لوکوموتیو و ذوب‌آهن برای صعود به عنوان تیم دوم تلاش می‌کنند.

با توجه به میزبانی ازبکستانی‌ها در این دیدار شاگردان قلعه‌نویی به طور حتم کار سختی خواهند داشت، و ذوب آهن چاره‌ای جز کسب امتیاز در این مسابقه ندارد . ذوب آهن در صورت صعود از این گروه باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف استقلالی برود که شب گذشته با برتری یک بر صفر برابر الهلال صدرنشین گروهش شد. مهران درخشان‌مهر تنها غایب ذوبی‌ها در این مسابقه است.

امیر قلعه‌نویی پیش از بازی با لوکوموتیو تاشکند گفت: پاختاکور را خوب می‌شناسم. هدف نخست ما گل نخوردن است به همین خاطر باید خیلی خوب بازی کنیم. این توانایی را داریم که در بازی با لوکوموتیو راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شویم. الدحیل صعود کرد و اشتباهات داوری در بازی ذوب‌آهن با الدحیل به نفع آنها بود. اگر اشتباهات داوری نبود شاید الان تیم ذوب‌آهن هم صعود می‌کرد.هدف ما مبنی بر گل‌نخوردن این معنی را نمی‌دهد که حمله نخواهیم کرد. ما به دنبال پیروزی در بازی این هستیم و آنهایی که فکر می‌کنند ذوب‌آهن دفاعی خواهد بود، اشتباه می‌کنند. در مسیر آماده‌سازی بسیاری از بازی‌های تیم لوکوموتیو از جمله برابر نسف‌قارشی را دیدیم، البته بازی در لیگ کشوری با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است. متاسفانه تیم ذوب‌آهن در بازی‌های دوستانه گل‌های زیادی را به دلیل بازی مطلق در خط حمله دریافت کرد. امیدوارم فردا برابر لوکوموتیو این اشتباهات را نداشته باشیم.

آندری میکلایف هم پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن گفت: امکان صعود از گروه را داریم و فقط باید دراین بازی به پیروزی برسیم.می‌دانیم قدرت تیمی آنها بیشتر از مسائل تکنیکی است. امیدواریم فردا خوش‌شانس‌ باشیم و پیروز شویم. مهاجمان مؤثری در خط حمله داریم، اما مسئله مهم این است که تمام تلاش خود را روی حمله بگذاریم و از خط دفاعی نیز غافل نشویم. فکر می‌کنیم فردا رشیدوف را در میدان داشته باشیم. منتظر بازی سختی هستیم، زیرا تیم برنده بازی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند. ما می‌خواهیم برنده باشیم و جشن صعود بگیریم.

در دیگر دیداری کاملا تشریفاتی بین دو تیم حذف شده تراکتورسازی میزبان الغرافه است.شاگردان ساغلام با سه شکست، دو تساوی و تنها یک گل زده یکی از بدترین نتایج تاریخ نمایندگان کشورمان در آسیا را رقم زدند و حالا فقط در این دیدار برای دفاع از حیثیت خود و جبران شکست 3 بر صفر دور رفت مقابل الغرافه قطر بازی خواهند کرد.

الغرافه هم از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازماندهاست.در این بازی فریرا سرمربی پرتغالی الغرافه در این دیدار به روبرتو و اسنایدر دو بازیکن تأثیرگذار خود استراحت داده اما مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود را به تبریز آورده است. در این گروه الاهلی عربستان و الجزیره امارات صعودشان را به مرحله بعد مسابقات قطعی کرده‌اند.بازی رفت دو تیم که در  هفته دوم از این رقابت‌ها به میزبانی الغرافه در قطر برگزار شد، تیم قطری به برتری ۳ بر صفر رسید. دو تیم در حالی برای این دیدار آماده می‌شوند که حذف هر دو از گردونه لیگ قهرمانان قطعی شده و این دیدار عملا یک بازی تشریفاتی است و دو تیم تنها به دنبال یک حسن ختام خوب برای خداحافظی از این تورنمنت هستند.

رطغرول ساغلام درباره بازی مقابل الغرافه قطر اظهار داشت:می‌خواهیم لیگ قهرمانان را که در آخرین بازی‌مان در خانه به میدان می‌رویم، با روحیه‌ای خوب به پایان برسانیم .ما دو بازیکن مصدوم داریم، احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فر که هر دوی آنها در جریان مسابقات مصدوم شدند.

بویلنت اویگون همپیش ازبازی برابرتراکتورسازی اظهار داشت: هر دو تیم برای صعود شانس‌شان را از دست داده‌اند و ما هم به همین خاطر ناراحتیم، ولی بازی‌ خودمان را به نمایش خواهیم گذاشت.در این دیدار محرومان و مصدومان زیادی داریم، اما باید تمامی استعدادها و توانمندی‌مان را نشان دهیم. تراکتورسازی در این فصل مشکلات عمده‌ای داشته است. این تیم یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران است وظیفه باشگاه تراکتورسازی همیشه این است که تیمی لایق این هواداران بسازد. تراکتورسازی یکی از مهم‌ترین و بهترین مربیان ترکیه‌ای را در اختیار دارد. منتظر این هستم که تراکتورسازی فصل آینده تیمی بسازد که در کورس قهرمانی باشد.

 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار