کد خبر: 902350
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس به مصاف تیم السد قطر رفت و در پایان با گل به خود بازیکن السد به برتری رسید تا به عنوان تیم نخست از گروهش صعود کند.استقلال هم با یک گل الهلال را شکست داد.

پرسپولیس -السد با قضاوت بیریرا سریلانکایی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.در این بازی شاگردان برانکو با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی ، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی، سیامک نعمتی و علی علیپور به مصاف حریف رفتند.

گل پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی نیمه اول به ثمر رسید.در این صحنه انصاری توپی را روی دروازه السد فرستاد و در حالی که پورعلی‌گنجی قصد دور کردن توپ را داشت، به اشتباه با ضربه سر، دروازه‌ خودی را باز کرد.

بعد از گل پرسپولیس، فشار السد آغاز شد اما دفاع منظم پرسپولیس مانع از به ثمر رسیدن گل کرد تا نیمه اول با برتری پرسپولیس به پایان برسد.

در نیمه دوم فشار السد همچنان ادامه داشت تا این که دقیقه ۶۳ با پاس ژاوی به ثمر رسید که آفساید اعلام شد.خطرناک ترین موقعیت السد در دقیقه ۸۷ بوجود آمد که بونجاح بعد از دریبل انصاری، توپ را به دیرک افقی دروازه زد.بعد از حملات السد یکی پس از دیگری روی دروازه بیراوند صورت گرفت اما در نهایت با وجود فشار السد برای به تساوی کشاندن بازی، پرسپولیس توانست از تک گل خود محافظت کرده و سه امتیاز بازی را تصاحب کند.سرخپوشان با این برد سیزده امتیازی شده و با یک امتیاز بیشتر از السد به عنوان تیم نخست گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدند.

سیدجلال حسینی در وقت‌های اضافه نیمه نخست بازی مقابل السد قطر از داور کارت زرد دریافت کرد و به این ترتیب با دو کارته شدن، بازی بعدی پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.حسینی کارت زرد نخست خود را در بازی رفت مقابل السد دریافت کرده بود.صادق محرمی که در دیدار با السد نمایش خوبی داشت، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر السد انتخاب شد.
برانکو ایوانکویچ پس از پیروزی برابر السد گفت: طبیعی است که سرمربی السد بخاطر باخت ناراحت باشد. ما قاطعانه شایسته برد بودیم . بازیکنانم با قلبشان بازی کردند. گفتن ناعادلانه بودن صعود توسط مربی السد درست نیست. ما در زمین نبودیم که بخواهیم صحبت کنیم.هر دو تیم به مرحله بعد صعود کردند اما بازی زیبایی را شاهد بودیم. ما می‌توانستیم اختلاف را بیشتر کنیم اما السد هم توانایی به تساوی کشیدن را داشت. نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم اما اگر سید جلال مستحق کارت بود، بازیکنان السد هم بودند. در زمان اعلام آفساید بازیکنانم ایستادند و گل به ثمر رسید. هر چند من نسبت به صحنه دور بود. در نیمه اول و زمانی که من به صحنه‌ای نزدیک بودم، کمک داور به در یک صحنه به خوبی و به موقع پرچم آفساید را بالا برد. این وظیفه داور است که قضاوت کند و تصمیم بگیرد. کیفیت دو تیم یکی است اما الاهلی چهار بازیکن خارجی از دست داده و لئوناردو مانده است. البته الجزیره را ترجیح می‌دهم و تنها دلیلم یک چیز است. می‌توانیم در دیدار برگشت با الجزیره میزبان باشیم. پس گزینه بهتری است اما مقابل الاهلی هر دو بازی خارج از خانه است.

خسالدو فریرا سرمربی السد پس از شکست برابر پرسپولیس اظهار کرد: بازی خوبی بود، مقابل پرسپولیس بازی کردن ساده نیست. آنها خوب بازی کردند. برای من اول یا دوم شدن در گروه مهم نیست.حق ما دوم شدن در گروه نبود. پرسپولیس تیم خوبی است اما ما در این بازی بهتر بودیم. در دو موقعیت باید گل تساوی را می زدیم. یک گل سالم زدیم که داور قبول نکرد. کاپیتان پرسپولیس نیز باید اخراج می شد. در کل دوم شدن حق ما نبود و در هر شش بازی بهتر از حریفان بودیم‌. گاهی اوقات تیم‌هایی که بازیکنای باتجربه دارند، اشتیاق زیادی داشته‌اند. تصمیم‌های داور زیاد مطمئن نبود، مثل کارت دادن به شماره ۲ ما. به دو تیم تبریک می‌گویم. داوری در این مسابقه در سطح دو تیم نبود. اگر کاپیتان پرسپولیس اخراج می‌شد نتیجه عوض می‌شد. آنها گل ما را قبول نکردند و این هم در نتیجه تاثیرگذار بود.

در دیگر دیدار مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دیدار تیم‌های الهلال و استقلال با هم مصاف کردند که با برتری شاگردان شفر به پایان رسید.در این دیدار وریا غفوری در دقیقه ۳۶ تک گل بازی را به ثمر رساند تا استقلال بدون شکست در گروه مرگ صدرنشین شود و راهی مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود.دیدار رفت دو تیم هم با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسیده بود.

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از پیروزی برابر الهلال گفت: ما تیم قهرمان قهرمان عربستان را شکست دادیم و بسیار بسیار از این بابت خوشحالم. می‌دانید ما مشکلاتی قبل از بازی داشتیم و یک بازیکن ما هم قبل از دقیقه پنجم مصدوم شد با این‌حال همه بازیکنانم با تمام وجودشان تلاش کردند و از این جهت به آنها افتخار می‌کنم. در ابتدای این رقابت‌ها می‌گفتند این گروه مرگ است و کسی برای ما شانسی قائل نبود ولی ما سخت کار کردیم و با توجه به روحیه تیمی و کادرمان بدون باخت به عنوان تیم اول صعود کردیم. کسانی در تهران بودند که شاید نمی‌خواستند ما این بازی را برنده شویم ولی الان دهانشان بسته شده است.باید بازی ذوب آهن و لوکوموتیو را هم ببینیم تا مشخص شود حریفمان کیست. ما به اندازه کافی قوی هستیم و به اندازه کافی قدرتمند هستیم و ذهنیت برنده داریم و از این بابت هیچ نگرانی‌ای بابت آینده ندارم. این را هم بگویم که ما مشکلاتی داریم و نباید همه فکر کنند که شرایط ما مثل بایرن مونیخ، الهلال و رئال مادرید است.

در آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الوصل امارات میزبان نسف قارشی ازبکستان بود که نماینده ازبکستان با حساب ۲ بر یک پیروزی رسید.نسف قارشی علی رغم پیروزی الوصل با ۱۰ امتیاز در رده سوم گروهش قرار گرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار