کد خبر: 902341
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
رئیس حوزه هنری استان اصفهان:
رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت :در این مورد 2 هدف داریم یکی پرورش نیروهایی که در عروسک‌سازی و نمایش عروسکی کار کنند و دوم ساخت برنامه‌های نمایش عروسکی خوب در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس حوزه هنری اصفهان در آئین افتتاح نخستین مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در اصفهان اظهار داشت: مدت‌ها بود در صدد بودیم تا حرکت خوبی برای تئاتر کودک و نوجوان ایجاد کنیم شرایط فراهم شد و امروز نخستین مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در اصفهان را افتتاح می‌کنیم.

مهدی احمدی‌فرگفت: البته تنها به این حرکت بسنده نمی‌شود و یک مجموعه برنامه برای کودک داریم که  این نخستین برنامه در این راستا است تا در زمینه تخصصی نمایش عروسکی از این مرکز آن چه ما پیش‌بینی کرده‌ایم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در این مورد 2 هدف داریم یکی پرورش نیروهایی که در عروسک‌سازی و نمایش عروسکی کار کنند و دوم ساخت برنامه‌های نمایش عروسکی خوب در اصفهان است.

رئیس حوزه هنری اصفهان اذعان نمود: از برنامه‌های دیگر افتتاح نخستین مرکز هنر کودک در اصفهان است که در چند ماه آینده ایجاد می‌شود، آن مرکز برای آموزش تمام رشته‌های هنری و رشته عروسکی و دفتر دوم نیز در آنجا افتتاح می‌شود.

در ادامه این آیین مریم سعادت هنرمند مطرح کشور گفت: اصفهان را خیلی دوست دارم، تئاترعروسکی اولویت و انتخاب من در هنر است و خوشحالم که برای افتتاح تنها مرکز دائمی نمایش عروسکی در اصفهان هستم.

وی افزود: مریم عرب مسئول این مرکز همت کرد و با علاقه به تئاتر عروسکی و با پیگیری حوزه هنری این مرکز راه‌اندازی شد و این اتفاق خوبی در حوزه تئاتر عروسکی است.

سعادت بیان کرد: عروسک‌سازی و نمایش عروسکی تنها مختص کودکان نیست و در دنیا سنگین‌ترین و فلسفی‌ترین کارها با تئاتر عروسکی اجرا می‌شود زیرا کاری است که فراتر از صحنه انسان‌ها در آن قدم بر می‌داریم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: بزرگترها هم می‌توانند از این مرکز استفاده کنند در نمایش عروسکی خلاقیت حرف نخست را می‌زند و در پرورش این استعداد به کودکان کمک زیادی می‌کند امیدوارم روزی برسد که مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک به قدری پرکار شود که وقت نداشته باشد و کارهای زیادی در نوبت داشته باشد.

مریم عرب مسئول مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در سخنانی کوتاه گفت: استقبال گرم پس از این افتتاح ادامه داشته باشد تا کارهای خوب در اصفهان داشته باشیم تا نمایش عروسکی در اصفهان تخصصی کار کند.

وی افزود: در اینجا از هنرمندان خواستارم ما را برای رشد این مرکز تنها نگذارند و کمک کنند.

 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غیاثی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
عالی واینکه من هم علاقه مندم به عروسک گردانی چطوربایدبه شمابپیوندم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر