کد خبر: 902289
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تصميم ايران براي واكنش نسبت به اقدامات طرف مقابل از سوي هيئت نظارت بر برجام گرفته مي‌شود، اما در بعد فني ما اعلام كرده‌ايم كه براي هر نوع برگشتي آمادگي داريم.

به گزارش ايسنا، علي‌اكبر صالحي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي، در حاشيه مراسم رونمايي از كتاب «گذري در تاريخ» در جمع خبرنگاران با اشاره به تجاوز اخير به سوريه گفت: اين حمله ورشكستگي سياسي امريكا را نشان مي‌دهد. امريكا و برخي كشورهاي اروپايي كه با آن همراهي كردند مرتكب جنايت شدند بدون اينكه دليل متقني براي اين كار داشته باشند. وي افزود: ‌اين حمله يادآور وقايع عراق بود. آن زمان بر اساس سند كالين پاول كه در سازمان ملل ارائه شد، گفتند عراقي‌ها از نيجر اورانيوم خريداري كردند تا براي مقاصد غيرصلح‌آميز استفاده كنند اما بعد از يكي دو سال كه عراق را شخم زدند معلوم شد اين سند جعلي بوده و اين تبديل به فضيحت سياسي شد. صالحي اضافه كرد: اين حمله شكست امريكا و ساير كشورها بود. آنها در بيان خود هم دچار تناقض هستند البته مردم بيدار شدند و حقيقت و هويت واقعي كشورهاي مستكبر را شناختند. شايد پيش از اين حوادث تبيين هويت واقعي آنها به دليل اينكه برخوردار از رسانه‌هاي قوي هستند و به راحتي مي‌توانند صحنه را زيباسازي كنند قدري دشوار بود اما با اين اتفاقات حقايق براي مردم روشن مي‌شود. معاون رئيس‌جمهور ادامه داد: براي مردم روشن است كه دولتمردان امريكا چه سياست نابخردانه، ظالمانه و وحشيانه‌اي را به كار بستند البته سياست غرب همين است، آنها ظاهر زيبا ارائه مي‌دهند ولي پشت آن پلشتي‌ها نهفته است اما با اين حوادث مردم جهان عرب، دوست و دشمن واقعي خود را شناختند. پيش از اين در تبليغات ايران را دشمن عراق نشان مي‌دادند و دشمن اصلي كه سرزمين فلسطين را اشغال كرده كنار گذاشته بودند و دست دوستي به آن دراز مي‌كردند. رئيس سازمان انرژي اتمي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره واكنش ايران به همراهي اخير بريتانيا و فرانسه با امريكا در حمله به سوريه و همچنين تمديد تحريم‌هاي ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت: تصميم ايران براي واكنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هيئت نظارت بر برجام، گرفته مي‌شود آن هم به اقتضاي گزارش‌ها و تحليل‌هايي كه ارائه مي‌شود و نهايتا براساس منافع و مضار تصميم گرفته مي‌شود و تصميم لازم اجرايي خواهد شد اما در بعد فني ما اعلام كرده ايم كه براي هر نوع برگشتي آمادگي داريم.
صالحي همچنين درباره كتاب گذري در تاريخ نيز گفت: توفيقي حاصل شدكه بنا به همت بنياد نخبگان قزوين و واحد تاريخ شفاهي وزارت خارجه دست به نوشتن خاطرات شخصي ام بزنم و اين تبديل به كتاب شد و اين ملغمه‌اي از بسياري از مطالب تاريخي، اجتماعي و سياسي است. سعي كردم آنچه واقعيت داشته به دور از خودخواهي شخصي‌ام بيان كنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار