کد خبر: 902287
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
در مراسم تكريم و معارفه جانشين بسيج عنوان شد
سالن 5 آذر سازمان بسيج مستضعفين روزگذشته ميزبان مراسم تكريم و معارفه دو تن از سرداران نام آشناي دفاع مقدس بود. حاج علي فضلي رزمنده سال‌هاي دفاع مقدس و جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين جاي خود را به سردار محمد حسين سپهر سپرد.
رحیم زیاد‌علی

سردار فضلي اين اسطوره خستگي ناپذير دوران دفاع مقدس و فرمانده محجوب و بي ادعاي لشكر 10 سيد الشهدا، اگر تا ديروز نام او با عمليات‌هاي غرور آفريني مانند فتح خرمشهر پيوند خورده بود، امروز بي ترديد، نام ستاد راهيان نور كشور با نام حاج علي فضلي پیوند خورده است. شايد از اين رو بود كه سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه وقتي پشت تريبون رفت، گفت: « از تجربه‌هاي ايشان در مسئوليت جديدي كه از سال‌ها پيش براي ايشان در نظر گرفته شده بود، استفاده خواهيم كرد.»
سردار سرتيپ محمد حسين سپهر، جانشين جديد رئيس سازمان بسيج مستضعفين، از رزمندگان و ايثارگران دوران دفاع مقدس در استان كرمانشاه است كه تاكنون در رده‌هاي مختلف فرماندهي سپاه در غرب كشور و نمايندگي ولي فقيه در سپاه فعاليت داشته كه آخرين مسئوليت او معاون هماهنگ كننده نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود. پشتكار و سختكوشي از يك سو و علاقه وي براي خدمت به بسيجيان از ويژگي‌هاي برجسته سردار سپهر است كه انتظار مي‌رود، اين ويژگي‌ها منشأ تحولاتي ارزنده در سازمان بسيج مستضعفين باشد.

سال 96 سركرده‌هاي دشمن را ريشه‌كن كرديم

سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ديروز طي سخناني در مراسم تكريم و معارفه جانشين سازمان بسيج، اظهار داشت: بايد تشكر و قدرداني كرد از سردار فضلي كه با كار‌ها و خدماتي كه در اين 9 سال مسئوليت جانشيني انجام دادند بسيار ارزنده و با ارزش بود و به لطف خدا در هفته آتي از تجربه‌هاي ايشان در مسئوليت جديدي كه از سال‌ها پيش براي ايشان در نظر گرفته شده بود، استفاده خواهيم كرد. وي با بيان اينكه نظام اسلامي مقتدرانه در خاورميانه توانسته است به پيروزي‌هاي ارزشمندي دست پيدا كند، افزود: دشمن همه دنيا را بسيج كرده بود تا سپاه اسلام، به خصوص نظام جمهوري اسلامي ايران را با جنگي كه راه انداخته بود، شكست دهد اما به لطف خدا توانستيم داعش و همه سركرده‌هاي دشمن را در سالي كه گذشت ريشه كن كنيم. فرمانده سپاه ادامه داد: همه اين مقاومت‌ها ريشه در هشت سال جنگ تحميلي دشمن در 30 سال گذشته دارد كه ما توانستيم پيروز نبرد‌هاي امروز باشيم. وي خاطرنشان كرد: به تعبير رهبري معظم انقلاب، نظام اسلامي و انقلابي كه از ايران شكل گرفته در راه اصلي خود قرار دارد و با استحكام و پتانسيلي كه در مناطق ايجاد شده است نظام اسلامي استوار باقي خواهد ماند.

اگر بسيج نبود سپاه هم وجود نداشت

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود از جايگاه و پتانسيل بسيج در مهار بحران‌ها گفت و تصريح كرد: اسم بسيج در همه بحران‌ها از انقلاب تا امروز به چشم مي‌خورد و از افتخارات سپاه پاسداران است كه مديريت اين سازمان مقدس را به عهده گرفته است. جعفري با اين حال گفت: با وجود همه ظرفيت‌ها، اما بايد گفت كه در بسيج كار‌ها و انتظارات برآورده نشده بسيار زياد است و همچنين توقعات رهبري و نگاه ويژه ايشان به سازمان بسيج نوع ديگري دارد چرا كه براي محول كردن كار‌هاي مهم و مردمي در كشور به اين سازمان اميد بسته است. فرمانده سپاه افزود: موجوديت بسيج در بزنگاه‌ها به قدري بوده است كه بايد اعتراف كنم كه اگر بسيج نبود سپاه هم وجود نداشت. جنس سپاه و بسيج هر دو از مردم است و اين را مي‌توان ثمره انقلاب اسلامي دانست. سردار جعفري با اشاره به پيام نوروزي مقام معظم رهبري در خصوص مردمي شدن اقتصاد تاكيد كرد: وظيفه همه ما سپاهيان و بسيجيان در نظام انقلاب اسلامي فراهم كردن بستر‌هاي مناسب براي حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف است.

سردار غيب‌پرور: بايد بسيج در متن جامعه باشد

سخنران ديگر مراسم ديروز سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين بود. سردار غيب‌پرور پس از آنكه از طرف خود و همه بسيجيان از زحمات چندين ساله سردار فضلي در جانشيني سازمان بسيج قدرداني و تشكر كرد، به برنامه‌هاي پيش روي بسيج اشاره كرد و گفت: در بسيج بايد به كارهاي اثر بخش روي بياوريم و زماني مي‌توانيم اثر كار خود را ببينيم كه در متن جامعه باشيم. رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: بر همين اساس برنامه‌هاي اعتلاي بسيج طراحي شده و در حال اجرا است. البته بايد با نظارت و مديريت مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي را پيگيري كنيم. غيب‌پرور در پايان از زحمات چندين ساله سردار علي فضلي تشكر و براي سردار سپهر در مسئوليت جديد آرزوي موفقيت كرد.

امت سازي براي جهان اسلام، وظيفه بسيج

سردار سپهر نيز در اين مراسم طي سخناني امت سازي براي جهان اسلام را از وظايف و مأموريت‌هاي بسيج عنوان كرد و گفت: بسيج وظيفه امت سازي براي جهان اسلام را برعهده دارد چراكه در كنار امامت و شريعت، نقش اساسي را امت ايفا مي‌كند. وي افزود: بسيج در اين 40 سال نقش مهمي در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب ايفا كرده و ان‌شاءالله امت ما لياقت سپردن پرچم انقلاب به دست امام زمان(عج) را داشته باشد و ان‌شاءالله اين اتفاق از سوي بسيج جهاني‌ كه سپاه پاسداران افتخار پایه‌گذاری آن را دارد صورت بگيرد. سپهر گفت: با صبر و ايثار و ابتكار و اراده و تلاش، بسيج دهها ميليوني شكل خواهد گرفت و منويات رهبري تحقق مي‌يابد.

سردار فضلي: تمام قد پا به ركاب بسيج خواهم بود

سردار علي فضلي، جانشين سابق سازمان بسيج مستضعفين، هم طي سخناني كوتاه در اين مراسم اظهار داشت: همه سعي و كوشش بنده اين بوده كه صادقانه به اسلام و انقلاب اسلامي خدمت كنم و اميدوارم در باقيمانده عمر خود نيز در هر عرصه‌اي كه قرار مي‌گيرم، انجام وظيفه كرده و دينم را نسبت به انقلاب اسلامي ادا كنم. سردار فضلي ضمن آرزوي موفقيت براي سردار سپهر به عنوان جانشين جديد سازمان بسيج، تصريح كرد: بنده نيز در جهت انجام ماموريت‌هاي بسيج تمام قد پا در ركاب خواهم بود. مراسم تكريم و معارفه جانشين بسيج مستضعفين كه به پايان رسيد، خبرنگاران به سراغ سردار علي فضلي رفتند تا ديدگاه او را درباره تحولات اخير در سوريه و جنايات مثلث امريكا، انگليس و فرانسه جويا شوند. وي در گفت‌وگو با خبرگزاري بسيج تاكيد كرد: يقين داريم در سايه اخلاص و اطاعت از ولي فقيه حتما شكست مفتضحانه امريكا و صهيونيست‌ها را شاهد خواهيم بود.
سردار فضلي با اشاره به عوامل موفقيت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: هنر حضرت امام خميني (ره) اين بود كه با تشكيل سپاه و بسيج از مردم براي دفاع از انقلاب اسلامي استفاده كرد. وي ادامه داد: امروز در سايه نگاه بلند حضرت امام توفيق پيدا كرده ايم از عناصر منطبق با آرمان‌ها و اهداف اسلامي و همچنين مجاهدت‌ها در مقابل مستكبرين پشتيباني كنيم. جانشين سابق رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز به واسطه همين دستاوردهاست كه دشمنان و همه كفار و مستكبرين دور هم جمع شده‌اند تا سپاه، بسيج و جبهه مقاومت اسلامي را شكست دهند. سردار فضلي تاكيد كرد: يقين داريم در سايه اخلاص و اطاعت از ولي فقيه حتما شكست مفتضحانه امريكا و صهيونيست‌ها و هجمه‌اي را كه چند روز پيش به سوريه كردند، شاهد خواهيم بود و ان شاءالله جشن پيروزي سقوط رژيم صهيونيستي را كه بنا بر گفته نايب امام زمان (عج) حتما محقق مي‌شود، شاهد خواهيم بود. وي در پايان اظهار داشت: اميد داريم در صف مقابله با دشمنان بتوانيم از سپاه و دريادلان بسيجي در سراسر گيتي صيانت كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار