کد خبر: 902284
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
دبير ستاد حقوق بشر:

دبير ستاد حقوق بشر كشورمان تجاوز امريكا و دو متحد اروپايي‌اش را به كشور سوريه، عدم پايبندي امريكا و دول اروپايي به تعهدات بين‌المللي دانست و گفت: ماهيت داعش و تروريسم از پرده بيرون افتاده و اين مزيد برتجربه است كه ما هرگز به تعهدات آنها و هيچ قول و قرارشان نبايد اعتماد كنيم.
محمدجواد لاريجاني در واكنش به تجاوز امريكا و دو متحد اروپايي‌اش به كشور سوريه اظهار كرد: اقدام امريكاو همراهي انگليس و فرانسه در حمله به سوريه از چند جهت مختلف قابل توجه است. اولين جهت اين است كه اين تجاوز نشانگر شكست‌هاي عظيمي است كه مقاومت در اين جبهه به سياست‌هاي تروريستي اين كشور‌ها وارد كرده است. اين نشان مي‌دهد مقاومت حسابي به ريشه تروريسم كه نقشه امريكا بوده و داعش كه يكي از استراتژي‌هاي يك دهه اخير امريكاست، ضربه زده است.
وي گفت: اين تجاوز نشان مي‌دهد كه امريكا از اين شكست‌ها بسيار عصباني است و مجبور به اين كار شده است؛ به‌خصوص شكست در غوطه شرقي و ديگر زنجيره از شكست‌ها كه مقاومت به آنها تحميل كرده است.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان ادامه داد: لذا نكته اول اين است كه دستاورد‌هاي مقاومت بسيار اساسي و كليدي بوده است.
دبيرستاد حقوق بشر بيان كرد: نكته دوم اين است كه اين تجاوز نشان داد ماهيت داعش و تروريسم از پرده بيرون افتاده است. چون داعش و تروريسم محصول همين كشور‌هاست و طبيعتاً اينها ديدند كه بايد كاري كنند كه بعداً بگويند ما از شما حمايت خود را انجام داديم.
اين مقام مسئول با بيان اينكه حمله امريكا و همپيمانانش به سوريه نشانگر حمايت آنها از تروريسم در منطقه است، تصريح كرد: نكته سوم عدم پايبندي امريكا و دول اروپايي به تعهدات بين‌المللي است. البته ما اين موضوع را از قبل مي‌دانستيم و در مقاطع مختلف ديده بوديم، اما اين مزيد برتجربه است كه ما هرگز به تعهدات آنها و هيچ قول و قرارشان نبايد اعتماد كنيم.
لاريجاني افزود: مسئله و نكته آخر اين است كه راه مقاومت بايد با قدرت ادامه پيدا كند. آن چيزي كه ما را به اين توفيقات رساند، استراتري مقاومت بود كه محصول سياست امام راحل است؛ لذا اين استراتژي بايد ادامه پيدا كند و ان‌شاءالله در اين رابطه در آينده اخبار بسيار خوبي خواهيم داشت.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان در پايان گفت: توفيقات امريكا در اين تجاوز در عمل نه تقريباً بلكه دقيقاً هيچ است. زدن پنج نقطه در سوريه‌اي كه الان چندين سال در جنگ است هنر نيست، بلكه هنر اين است كه داعش شكست خورد. داعشي كه پول‌هاي هنگفت عربستان و برخي كشور‌هاي ديگر و حمايت‌هاي وسيع برخي از كشور‌هاي غربي آن را به اينجا رساند، اما با اين حال شكست خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار