کد خبر: 902274
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دبير جشنواره فيلم مقاومت از تغييرات در اين جشنواره خبر داد
با اعلام دبير پانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، زمان برگزاري اين جشنواره سينمايي از هفته دفاع مقدس به آذرماه و هفته بسيج انتقال يافت.
محمد صادقي

محمد خزائي دبير پانزدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس گفت: اين دوره از جشنواره به دليل همزماني با ايام محرم و عاشورا و تاسوعا به آذر ماه (هفته بسيج) منتقل شد.
خزايي درباره ديگر تغييرات جشنواره فيلم مقاومت توضيح داد: جشنواره در دوره پانزدهم هم با ارتقاي ساختار حرفه‌اي و گسترش دامنه تعاملات منطقه‌اي و بين‌المللي به همت بنياد فرهنگي روايت و انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با همكاري مراكز و نهادهاي مختلف كشور برگزار خواهد شد و ميزبان سينماگران داخلي و خارجي در دو بخش اصلي «سينماي ايران» و«سينماي بين‌الملل» است. تغييرات در جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت مي‌تواند اين جشنواره استراتژيك را بار ديگر در سطح جشنواره‌هاي تراز جمهوري اسلامي قرار دهد. از ميان چندين و چند جشنواره بزرگ و كوچك فرهنگي و هنري كه در كشورمان اجرا مي‌شوند، می‌توان جشنواره فيلم مقاومت را به عنوان يكي از استثناها دانست كه برنامه ريزان آن توامان با نگاه فرهنگي و هنري ديدگاه استراتژيكي را نيز دنبال مي‌كردند. نگاه استراتژيك جشنواره مقاومت حتي در جشنواره فيلم فجر نيز كه از آن به عنوان مهم‌ترين رخداد سينمايي كشور نام برده مي‌شود، ديده نمي‌شود. فجر بيشتر ويتريني از عملكرد يك ساله سينماي ايران در حوزه‌هاي مختلف است، چه فيلم اجتماعي، چه كودك و چه تجاري، در اين ميان هم هرازچندگاهي فيلم‌هايي با نگاه استراتژيك توليد مي‌شوند كه متأسفانه در اقليت هستند.
برگزاري جشنواره فيلم مقاومت، اين پيام را در سطح فراملي دارد كه جمهوري اسلامي ايران در عرصه تقابل فرهنگي با غرب از حالت تدافعي خارج شده و آرايشي تهاجمي به خود گرفته است، اين نگاه سال‌هاي طولاني بود كه در بعد فرهنگي مغفول مانده بود. ما عمدتاً از جريان مسموم فرهنگي غرب ابراز نگراني مي‌كنيم و با برخوردي منفعلانه سعي در مقابله با آن يا كاهش آثار سوء آن داریم اما جشنواره فيلم مقاومت يك حركت جدي و با رويكردي تهاجمي است كه اين بار غرب را وادار به انفعال كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار