کد خبر: 902254
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
از بي‌تفاوتي وزارت تا دغدغه‌هاي ملي‌پوشان
كاهش سهميه وزنه‌برداري ايران در رقابت‌هاي المپيك چالشي جدي است كه نه تنها خود وزنه‌برداري و ورزشكاران پرمدال و پرافتخار آن را با مشكل روبه‌رو مي‌كند، بلكه تأثير مستقيمي نيز بر عملكرد كاروان ورزشي كشورمان در ميدان بزرگ المپيك خواهد داشت.
فريدون حسن

سهميه وزنه‌برداري ايران در المپيك كاهش پيدا كرده و اگر اقدامي درست و جدي در اين خصوص صورت نگيرد، آن وقت اين رشته مدال‌آور و پرستاره ايران مجبور است تنها با دو نماينده در المپيك حضور پيدا كند، يعني اينكه به راحتي بايد از كسب چند مدال ارزشمند چشم‌پوشي كنيم، ضربه‌اي سنگين كه بي‌شك ورزش و نتيجه‌گيري آن در المپيك را تحت تأثير خود قرار خواهد داد.

داورزني: اين يك مسئله عمومي است

به‌رغم حاد بودن وضعيت وزنه‌برداري و تلاش و تكاپوي فدراسيون براي مقابله با اين تصميم فدراسيون جهاني كه در سايه شيطنت‌ها و كارشكني‌هاي لابي قدرتمند حاكم بر اين فدراسيون اتخاذ شده است، اما مسئولان بالادست ورزش موضع‌گيري مناسبي در اين خصوص نداشته‌اند و حتي به نوعي تصميم فدراسيون جهاني را نيز تأييد كرده‌اند.
محمدرضا داورزني، معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش اولين مسئولي است كه در اين خصوص اظهارنظر كرده است. او در پاسخ به اين سؤال كه وزارت چه اقدامات و تمهيداتي براي اين مسئله انجام داده است، گفت: «بحث كاهش سهميه وزنه‌برداري در المپيك تنها مختص به ايران نيست و اين موضوع عموميت دارد و سهميه‌ تمام كشورهاي درگير با دوپينگ در سال‌هاي اخير، دستخوش تغيير و كاهش شده است.»

سليمي: اتفاق خوبي رخ نداد

در اين خصوص البته بايد به سراغ كساني رفت كه به‌طور مستقيم با اين چالش و مشكل روبه‌رو هستند، آنهايي كه ورزش ايران اميدوار به افتخارآفريني‌شان در المپيك است، اما حالا شايد پشت خط بمانند و نتوانند در جمع دو نفري كه المپيكي مي‌شوند، جايي داشته باشند.
بهداد سليمي، قهرمان وزنه‌برداري المپيك 2012 لندن مي‌گويد: «اتفاق خوبي رخ نداده است. ما شش وزنه‌بردار هستيم كه همه در المپيك شانس مدال داريم، خط خوردن هر كدام از وزنه‌برداران ايران در واقع سرمايه‌سوزي است. اميدوارم شرايطي فراهم شود كه نظر فدراسيون جهاني عوض شود.»
سليمي همچنين با اشاره به ديدار روز مبعث با مقام معظم رهبري عنوان مي‌كند: «از اين ديدار خيلي خوشحال شدم، از نظر روحي شرايط بسيار خوبي دارم و از فرمايشات ايشان استفاده كردم. حالا تمرينات خوبي را پشت سر مي‌گذارم و روز به روز بهتر مي‌شوم. به هر حال ما بازي‌هاي آسيايي را پيش‌رو داريم و بايد براي موفقيت در آن تلاش كنيم.»

حسيني: وزنه‌برداري لطمه مي‌خورد

سعيدعلي حسيني ديگر ملي‌پوش سنگين‌وزن وزنه‌برداري است. حسيني كه بعد از پايان دوران محروميت، حضوري موفق در رقابت‌هاي جهاني امريكا داشته، شايد بيش از هر وزنه‌بردار ديگري نگران كاهش سهميه ايران در المپيك باشد. او برنامه‌هاي زيادي براي درخشش در بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان دارد و اميدوار است اين مسئله به بهترين شكل و به سود وزنه‌برداري ايران حل شود.
حسيني مي‌گويد: «ما باتجربه‌تر از اين هستيم كه اين مسائل به لحاظ روحي، رواني رويمان تأثير بگذارد، اما احساس مي‌كنم وزنه‌برداري جهان نسبت به رشته‌هاي ورزشي ديگر لطمه‌ بيشتري خواهد خورد.»
وزنه‌بردار مدال‌آور كشورمان ادامه مي‌دهد: «وزنه‌برداري در حال حاضر در عرصه رسانه حضوري كمرنگ دارد و در صورت بروز چنين اتفاقي و اجرايي شدن اين تصميم كمرنگ‌تر هم مي‌شود.»
حسيني با اشاره به روند خوب تمريناتش براي حضور در بازي‌هاي آسيايي مي‌گويد: «مثل هميشه تمرينات خوب خودم را دارم و حتي بهتر از قبل تمرين مي‌كنم. مي‌خواهم به مردم ايران ثابت كنم كه وزنه‌بردار خوبي هستم و اميدوارم با فراهم شدن امكانات و تسهيلات مناسب به اين هدفم برسم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار