کد خبر: 902225
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
محمد رضا داورزنی - رییس فدراسیون والیبال

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت ورزش از فدراسیون کشتی گفت: مباحثی مطرح شده که مورد اختلاف ما و فدراسیون کشتی نیست و در نهادهای بالادستی در حال بررسی است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمدرضا داورزنی با تاکید بر حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون کشتی، خاطر نشان کرد: فدراسیون کشتی جزو فدراسیون‌هایی است که به لحاظ حمایتی بیشترین اهمیت را برای وزارت ورزش و جوانان دارد. به ویژه‌ این که در دو سال گذشته شخص وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه‌ای بر حمایت از کشتی داشته و از این به بعد نیز این حمایت‌ها انجام خواهد شد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره موارد مورد اختلاف میان فدراسیون و وزارت ورزش اظهار کرد: موضوعاتی وجود دارد که بحث اختلاف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی نیست و باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی قرار گیرد. اتفاقاتی رخ داده که در نهادهای بالادستی در حال بررسی است و چندین جلسه نیز طی ماه‌های گذشته برگزار کردیم.

وی با اشاره به حمایت‌های ویژه‌ وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون کشتی گفت‌: به جرات می‌گویم که فدراسیون کشتی به غیر از فوتبال که جام جهانی را پیش رو دارد در بین ۵۰ فدراسیون ورزشی به لحاظ تامین منابع مالی دو برابر فدراسیون‌های دیگر همچون جانبازان و معلولان، تکواندو دریافت کرده، ضمن این که در استان‌ها نیز هیات‌های استانی کشتی از امکانات خوبی که از سوی وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل در اختیارشان قرار گرفته است استفاده می‌کنند. همچنین وزارت ورزش و جوانان از میزبانی مسابقات کشتی حمایت‌های خوبی داشته تا به بهترین شکل انجام شود.

داورزنی که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، با تاکید بر این که فدراسیون کشتی مورد حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: از این بابت هیچ نگرانی وجود نداشته باشد. ما همواره از اعزام‌های کشتی، مسابقات، اردوها، میزبانی‌ها و ... حمایت ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم و همچنین از ظرفیت‌های استانی نیز برای کمک به کشتی حداکثر بهره را برده‌ایم و تلاش می‌کنیم که این تعامل تقویت شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره برخی نگرانی‌ها از اختلافات میان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی گفت‌: این نگرانی‌هایی که در جامعه وجود دارد و شاید برخی از دوستان احساس کنند که شکافی میان فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد درست نیست و قاطعانه می‌گویم فدراسیون کشتی به طور کامل مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان است و ان‌شاء‌الله همان طور که مردم انتظار دارند کشتی کمافی‌السابق در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ توکیو بهترین نتایج را کسب کند و مدال‌های خوش رنگی را برای ایران به دست بیاورند.

داورزنی درباره اعلام نشدن لیست نهایی رشته‌های ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، بیان‌ کرد: با توجه به این که چندین جلسه توسط ستاد بازی‌های آسیایی تشکیل شد و همچنین کمیته ملی المپیک با تک تک فدراسیون‌هایی که نامزد اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا بودند، جلسه داشت، حضور برخی از رشته‌ها منوط به مسابقات پیش رویشان است. برخی از رشته‌های ورزشی مسابقاتی را تا پایان اردیبهشت ماه پیش رو دارند و اعزام آنها به بازی‌های آسیایی پس از محک خوردن در مسابقات سنجیده می‌شود تا اگر شرایط شان مناسب بود به لیست رشته‌های اعزامی ‌اضافه شوند. ستاد بازی‌های آسیایی در کمیته ملی المپیک لیستی بلند بالا از رشته‌هایی که می‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، به برگزار کنندگان بازی‌های آسیایی فرستادند که کار درستی هم بوده است اما این که قطعا تیمی به جاکارتا اعزام شود، منوط به جمع بندی‌های نهایی است که فکر می‌کنم تا دو هفته‌ آینده ستاد بازی‌های آسیایی به جمع بندی نهایی برسد.

معاون ورزش و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه‌ داد: کاروانی که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود باید کاروانی کیفی باشد و ورزشکارانی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، اعزام شوند. همچنین برای حمایت توسعه‌ای برخی از رشته‌های ورزشی تصمیم گرفته شد تا تعدادی از این رشته‌ها که شانس کمی برای کسب مدال دارند نیز به بازی‌های آسیایی اعزام شوند تا با فراهم آوردن حداقلی‌ها شرایط برای رشد چنین رشته‌هایی فراهم شود.

داورزنی در مورد خطر کم شدن سهمیه‌های وزنه‌برداران ایرانی با توجه به قوانین جدید  مربوط به دوپینگ، گفت‌: از سال ۲۰۱۳ به بعد وزنه‌برداری ایران روند پاکسازی ورزشکاران از  دوپینگ را انجام داده است. کم کردن سهمیه‌های وزنه‌برداران به علت دوپینگ یکی از قوانین عمومی است که گریبان خیلی از کشورها را می‌گیرد و شامل حال ایران هم شده است. به همین منظور دیروز (یک‌شنبه) جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک داشتیم و مقرر شد کمیته ملی المپیک مراتب اعتراضش را اعلام کند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از تضییع حق قانونی ایران دفاع کنیم چرا که تصمیم گرفته شده با توجه به تخلفاتی که در گذشته صورت گرفته است. با توجه به تعداد دوپینگی‌هایی که وزنه‌برداری ایران پیش از سال ۲۰۱۳ داشته چنین تصمیمی در مورد ایران گرفته شده است که منطقی نیست. متاسفانه این تصمیم از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شده و به نظر این حکم قطعی می‌آید و همین کار ما را سخت کرده است اما امیدواریم که با پیگیری‌های مستمر از شدت چنین تصمیماتی بکاهیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد حواشی مربوط به پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و این که هنوز از پیراهن ایران برای حضور در جام جهانی رونمایی نشده است، گفت‌: اولا که باید بگویم سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان حمایت از برندهای داخلی است. برای کمک به تولید داخلی، ایجاد اشتغال و برندسازی وزارت ورزش و جوانان کاملا از محصولات داخلی حمایت می‌کند. پس از بیانات مقام معظم رهبری نیز به تمام فدراسیون‌ها اعلام شد تا در مسابقات داخلی از وسایل ایرانی استفاده کنند و به تولید کنندگان محصولات ورزشی نیز تاکید کردیم تا به سمت بهبود کیفیت حرکت کنند. امیدواریم با تقویت برندهای داخلی کشورهای دیگر هم از محصولات ورزشی ایرانی استفاده کنند.

او ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر در فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم‌ ‌ملی در حال‌ فعالیت است که تعداد ۱۷ تیم از برندهای داخلی استفاده می‌کنند. یک قراردادی در گذشته با نام "قرارداد ‌اسپانسری" بسته شده بود که بر اساس آن طرف قرارداد باید ضمن تامین لباس‌های تیم‌ ‌ملی مبلغی را نیز به عنوان ‌اسپانسر پرداخت می‌کرد اما با توجه به این که بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری در دولت که ورود محصولات ورزشی خارجی به کشور را ممنوع اعلام کرد، طبیعی است که درباره برندهای خارجی از قرارداد ‌اسپانسری به سمت قرارداد تجاری حرکت کنیم. یک محصول خارجی برای تبلیغات، ‌اسپانسر یک تیم می‌شود اما زمانی که محدودیت‌هایی از سوی دولت برای ورود کالاهای خارجی اعمال می‌شود، قراردادها تجاری بسته می‌شود. با توجه به این که قرارداد فدراسیون فوتبال از پیش بسته شده بود تا پایان جام ملت‌های آسیا این قرارداد ادامه‌ دارد اما این را هم در نظر بگیریم که تخفیف خوبی کسب کرده‌ایم.

داورزنی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان قطعا نگاه ‌دقیق و اجمالی به همه مسائل دارد و بی تفاوت به اتفاقاتی که در رشته‌های ورزشی رخ می‌دهد، نیست. هیات رییسه فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی قطعا بر نحوه بسته شدن قراردادها نظارت کامل دارند. قطعا هر جایی که نیاز به اصلاح باشد این کار صورت می‌گیرد اما در حال‌ حاضر روندی که فدراسیون فوتبال در پیش دارد مورد قبول وزارت ورزش و جوانان است.

 داورزنی در خصوص انجام تغییرات در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم گفت‌: درباره ریز مسائل باشگاه خود هیات مدیره باشگاه باید تصمیم بگیرد اما با توجه به این که یک نفر از اعضای هیات مدیره پرسپولیس کم است، قطعا فرد جدیدی ‌اضافه خواهد شد.

معاون ورزش و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره ادامه‌ دوران سرپرستی گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس گفت‌: در مورد انتخاب مدیرعامل، هیات مدیره باشگاه تصمیم نهایی را خواهد گرفت اما در حال‌ حاضر گرشاسبی به عنوان سرپرست باید کارش را در این باشگاه ادامه‌ دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار