کد خبر: 902206
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

سرکلانتر دهم پایتخت از انهدام باند 6 نفره سارقان زورگیر در خانی آباد، خبر داد و گفت: با نقد کردن کارت های سرقتی در پمپ بنزین، راز باند 6 نفره سارقان زورگیر خانی آباد فاش و اعضای باند به 100 فقره سرقت زورگیری اعتراف کردند.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" گفت: نیمه شب گذشته ماموران کلانتری 152 خانی آباد، هنگام گشتزنی در اطراف پمپ بنزین، متوجه درگیری میان چند نفر در یکی از جایگاه های پمپ بنزین شدند، که برای بررسی موضوع تغییر مسیر داده و به محل درگیری مراجعه کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از حضور در محل، و بررسی های اولیه، متوجه شدند که افراد طرفین درگیری و گارگران پمپ بنزین بر سر نقد کردن وجوه نقد داخل کارت عابر بانک با هم درگیر شده اند که پس از تحقیق در خصوص کارت عابر بانک، مشخص شد که کارت موصوف سرقتی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی بدنی از افراد حاضر در درگیری هشت کارت عابر بانک مسروقه، یک قبضه سلاح سرد و مدارک هویتی مسروقه کشف شد، ادامه داد: ماموران همه متهمان را برای تحقیقات به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قراردادند.

سرکلانتر دهم توضیح داد: متهمان در بازجویی اولیه اقرار کرد که به مدت چهار ماه است که با همکاری هم به صورت روزانه اقدام به سرقت زورگیری به شیوه های مختلف از شهروندان می کرده اند و پس از سرقت کارت های عابربانک آن ها، با همکاری کارگران پمپ بنزین اقدام به نقد کردن کارت ها کرده و در ازای هر 500 هزار تومان 50 هزار تومان به آنها پرداخت می کردند و این در حالی است که تا کنون 100 فقره سرقت به این شیوه انجام داده اند.

سرهنگ جلیلیان، تصریح کرد: پس از شناسایی محل اختفای سایر همدستان متهم با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از ماموران کلانتری 152 به مخفیگاه آنان اعزام و ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی سایر هممدستان سارق زورگیر را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی تکمیلی به بزه انتسابی خود اقرار کردند عنوان داشت: با شناسایی تعدادی از مالباختگان و دعوت از آنان، چهره متهمان مورد شناسایی واقع شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بلافاصله پس از زورگیری برای جلوگیری از برداشت وجوه نقد داخل کارت عابر بانک به نزدیکترین دستگاه خودپرداز مراجعه و با زدن  دکمه ثبت و انتخاب گزینه مسدودی کارت، و سپس وارد کردن شماره کارت مسروقه، اقدام به مسدود نمودن آن کنید، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

**

نهدام باند سرقت لوازم داخلی خودرو در جنت آباد

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، با اشاره به دستگیری دو سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده غرب تهران، گفت: این متهمان در بازجویی های انجام شده به 22 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "عباس واعظی گفت: در پي وقوع سرقت های متعدد لوازم داخلی خودرو در محدوده های مختلف این محله و شکایت شهروندان به کلانتری، تیم های عملیاتی اقدامات خود را آغاز کرده و پس از بررسی های انجام شده دو سارق سابقه دار را که با همدستی هم اقدام به سرقت می کردند، شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی یک سلسله عملیات ضربتی این دو سارق دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و پس از بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر 22 فقره سرقت از خودروهای شهروندان این محدوده اعتراف کردند.

وی افزود: با دستگیری این دو متهم با دستور قضایی مخفیگاه آنها مورد بازرسی قرار گرفت که طی آن تعداد زیادی اموال مسورقه از جمله ضبط، باند، پنل خودرو، لوازم شخصی از جمله، جواهرات، کفش، کارت های شناسایی و غیره کشف شد.

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، در ادامه عنوان داشت: با اعتراف متهمان به فروش اموال مسروقه به یک مالخر اموال مسروقه، این متهم نیز در یک عملیات ضربتی شناسایی، دستگیر و از مخفيگاه او نیز تعدادی اموال مسروقه کشف شد.

**

اخاذی یک میلیاردی در قبال عدم انتشار عکس های خصوصی

رئیس پلیس فتا پایتخت روز گذشته از دستگیری متهمی خبر داد که به ازای دریافت یک میلیارد ریال از شاکی، قصد داشت عکس های خصوصی و خانوادگی وی را در فضای مجازی منتشر نکند.

سرهنگ "تورج کاظمی" گفت: چندی پیش خانمی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت: فردی پس از دوستی با دخترش در فضای مجازی و جلب اعتماد وی، عکس های خانوادگی اش را در فضای مجازی منتشر کرده است، که ماموران این پلیس بررسی موضوع و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان داشت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه فردی با خط ناشناسی با شاکی تماس و اظهار داشت که با دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از انتشار بقیه عکس های خانوادگی دخترش منصرف خواهد شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم شماره حساب فرد دیگری را برای دریافت وجه نقد به شاکی معرفی کرده است؛ ادامه داد: با بدست آوردن سرنخ هایی از متهم، ماموران این پلیس، موفق شدند متهم را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

کاظمی با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام شده اعتراف کرد پس از طرح دوستی با دختران، عکس های خصوصی و خانوادگی شان را می گرفته و چون می دانسته بدون اطلاع خانواده اش عکس ها را در اختیارش قرار داده اند، اقدام به اخاذی می کرده، تصریح کرد: متهم همچنین اقرار کرد:" چون از حساب و شماره تلفن سایر اشخاص استفاده می کردم، حدس نمی زدم پلیس پیدایم کند".

این مقام انتظامی در پایان ضمن بیان اینکه دوستان در فضای مجازی همان غریبه ها در فضای حقیقی هستند و از ارسال و انتشار هر گونه اطلاعات شخصی و عکس در فضای مجازی دوری کنید خاطر نشان کرد: بهترین دوست و مشاور برای فرزندان، والدین آنها می باشد و نظارت والدین در این امور می تواند بسیاری از آسیب پذیری فرزندان را کاهش دهد.

**

سارق خودرو در ولنجک دستگیر شد

کلانتری 163 ولنجک، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در این محدوده، گفت: متهم که در حال پرسه با خودروی مسروقه بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "عباسعلی ابراهیمی" گفت: با شکایت یکی از شهروندان ساکن این محدوده در خصوص سرقت خودروی سواری اش، تیمی از ماموران این کلانتری تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مشخصات خودروی مسروقه در اختیار ماموران گشت های انتظامی مستقر در محل قرار گرفت و همچنین با ماموران راهنمایی و رانندگی نیز هماهنگی انجام شده تا در صورت مشاهده برای دستگیری این سارق اقدام کنند.

رئیس کلانتری 163 ولنجک، بیان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که یکی از گشت های انتظامی، شب گذشته این خودرو را در محدوده بلوار دانشجو، مشاهده و با توجه به این که مشخصات ارایه شده از خودوری مسروقه با این خودرو مطابقت داشت، به تعقیب آن پرداختند.

سرهنگ ابراهیمی، تصریح کرد: ماموران به راننده دستور توقف دادند اما متهم علیرغم شنیدن دستور پلیس بر سرعت خود افزوده و سعی کرد با استفاده از تاریکی شب از دست قانون فرار کند که این اقدام ناکام مانده و دقایقی بعد خودرو متوقف و سارق آن بازداشت شد.

وی اظهار داشت: متهم به همراه خودرو به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، ساعاتی بعد مالک خودرو برای بازپس گیری خودروی خود به کلانتری دعوت و خودرو به وی تحویل شد.

**

انهدام باند سارقان در شرق تهران

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد، با اشاره به دستگیری سه سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده های مختلف این منطقه، به تشریح جزییات آن پرداخت.

سرهنگ "جهانشاه تیموری گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در این محله بودند که در یکی از خیابان های فرعی، مردی را در حال سرقت از یک خودرو مشاهده و برای دستگیری وی اقدام کردند.

این مقام انتظامی افزود: سارق که متوجه حضور ماموران شده بود با رها کردن کوله و تجهیزاتی که همراهش بود سعی کرد از محل فرار کند اما این اقدام به تعقیب وی منجر شد و ماموران موفق شدند او را چند قدم آنطرف تر دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: در همین زمان یکی دیگر از ماموران گشت های انتظامی این کلانتری نیز در حال گشتزنی در یک خیابان پایین تر از همان محدوده به یک سارق که پس از شکستن شیشه یک خودرو سعی در سرقت از آن داشت، برخورد کرده و او را در لحظه دستگیر کردند.

رئیس کلانتری 132 نبرد، عنوان داشت: طی یک عملیات ضربتی دیگر نیز یک سارق لوازم داخلی خودرو در خیابان نبرد مشاهده و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه در حالی که سعی داشت با موتورسیکلت خود از محل فرار کند، دستگیر و به همراه دو سارق دیگر به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ تیموری، تصریح کرد: هر سه متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های مذکور اعتراف کرده و هر یک به پنج فقره سرقت اقرار نمودند.

این مقام انتظامی، اظهار داشت: با تکمیل پرونده متهمان، هر سه تن برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و اموال مسروقه پس از شناسایی مالکانشان به آنهاباز پس داده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار