کد خبر: 902203
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در قم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با بیان این که به غیر از سه نفر سایر نفرات تیم ملی تجربه حضور در رقابت‌های بین‌المللی را ندارند، گفت: مهم‌ترین مشکل ما برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا همین موضوع است.

فرشاد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نحوه آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی کشتی‌فرنگی نوجوانان ایران برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در حال‌ حاضر چهارمین اردوی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان در حال برگزاری است و خوشبختانه کشتی‌گیران نسبت به اردوهای قبل به لحاظ فنی و آمادگی جسمانی و همچنین روحی و روانی خیلی بهتر شده‌اند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان، افزود: تنها مشکل ما این است که اکثریت نفرات تیم  هیچ سابقه‌ای از حضور در مسابقات و رقابت‌های بین‌المللی را ندارند و امیدوارم این موضوع برای تیم مشکل ساز نشود. مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام (ره) به تعویق افتاد و قصد داشتیم در جام پیروزی کشور ترکیه که قرار بود از پانزدهم فروردین ماه آغاز شود شرکت کنیم، اما فدراسیون کشتی ترکیه مسابقات را یک هفته‌ زودتر برگزار کرد و ما نتوانستیم برای اخذ مجوزهای لازم و سفر به کشور ترکیه اقدام کنیم.

وی با تاکید بر این که کار بسیار سختی در رقابت‌های قهرمانی آسیا پیش رو داریم، گفت‌: از آن جا که این مسابقات به عنوان سهمیه  المپیک نوجوانان نیز محسوب می‌شود، همه کشورها با حداکثر توان خود پا به این رقابت‌ها می‌گذارند، اما ما نیز زحمات زیادی کشیده‌ایم و به بچه‌ها خیلی ایمان دارم تا بتوانیم با بهترین کسب نتیجه‌ مزد زحماتمان را بگیریم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور فرنگی کاران نوجوان در تورنمنت بین‌المللی باعث ایجاد مشکل برای تیم‌ ‌ملی نخواهد شد، گفت‌: قطعا حضور در رویدادهای بین‌المللی برای نفرات نوجوان و کم تجربه تیم‌ ‌ملی می‌توانست مثمرثمر باشد، اما همان طور که گفتم به دلیل تغییر نظر فدراسیون ترکیه و برگزاری زود هنگام جام پیروزی نتوانستیم در این رویداد شرکت کنیم. البته رقابت‌های دانش‌آموزان جهان پیش‌رو است و نفرات تیم‌ ‌ملی با کشتی‌گیران تیم دانش‌آموزی در حال‌ گذراندن اردوی مشترک هستند که این می‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان درباره حواشی ماه‌های اخیر در فدراسیون کشتی به دنبال استعفای رسول خادم و این که آیا این موضوع لطمه‌ای به تیم‌ ‌ملی و برنامه‌های آن وارد کرد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: مطمئنا این گونه حواشی موثر بود، اما تمام برنامه‌های ما سر موعد مقرر انجام و اردوهای تیم‌ ‌ملی نیز برگزار شد. به‌ هر حال شرایطی بود که در فدراسیون ایجاد شد، اما با بازگشت دوباره خادم نظم و انضباط به مانند سابق به کشتی بازگشته و در حال‌ انجام کار هستیم.

وی درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌گیری تیم‌ ‌ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و این که آیا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی است یا خیر؟ گفت‌: تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان سال پیش قهرمان شد و ما نیز می‌رویم که از عنوان قهرمانی دفاع کنیم، اما واقعا کار سختی در پیش داریم. اکثریت کشتی‌گیران تیم‌ ‌ملی برای نخستین بار است که می‌خواهند در خارج از کشور   شرکت کنند و در بحث رقابت‌های بین‌المللی بی‌تجربه هستند.  فقط محمد نصرتی از سال پیش در تیم‌ ‌ملی حضور دارد و یکی، دو کشتی‌گیر که عضو تیم‌ ‌ملی سال پیش نبودند، اما در یک مسابقه بین‌المللی حضور داشتند. امیدوارم با توجه به همه این شرایط بتوانیم بهترین نتیجه‌ را کسب کنیم.

علیزاده در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در کادر فنی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان صورت خواهد گرفت و این که چه افرادی به عنوان کادر فنی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند، گفت‌: فعلا قصد تغییرات در کادر فنی را نداریم، اما اگر بنابر انجام تغییرات باشد پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا صورت خواهد گرفت.  لیست کادر فنی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز قطعی نشده  و در جلسه‌ای که برگزار می‌شود این موضوع نهایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار