کد خبر: 902196
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003mhY
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
قنادیان عنوان کرد:
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ضرورت حرکت به سمت شرکت مالکی به جای خودرو مالکی سخن گفت.
 
به گزارش مهر، علیرضا قنادیان در نشست خبری با اشاره به مدرن سازی در تاکسیرانی عنوان کرد: مدرن سازی فقط به معنای نو کردن خودرو نیست. تلاش ما این است که به سمت ارائه خدمات و تغییرات تفکری برویم. برخی مهارت ها را احیا کنیم و ...

وی تاکید کرد: اشتباه مدرن سازی ما در سال های گذشته این بود که از جیب تاکسیران ها مدرن سازی می کردیم این دیدگاه غلط است و در حال حاضر همه مذاکرات ما پیوست اقتصادی دارد. یعنی تا مطمئن نشویم این مدل اقتصادی نیست به آن سمت حرکت نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: مدرن سازی تاکسی در تهران شعار اصلی این سازمان در این دوره خواهد بود و تلاش ما این است که این موضوع را طی سال‌های آینده این موضوع را محقق کنیم. به گفته قنادان مدرن سازی تاکسیرانی شهر تهران یک برنامه مدونی است که در حال شکل‌گیری است و به زودی این برنامه در اختیار شهروندان، کارشناسان قرار خواهد گرفت و رونمایی می‌شود.

قنادان ادامه داد: برای تحقق مدرن‌سازی خدمات در تاکسیرانی شهر تهران ۴ محور اصلی در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به مدرن‌سازی در حوزه تاکسیرانی، نظام رتبه بندی برای تاکسیرانان، آموزش‌های مهارت‌های ویژه اشاره کرد.

وی با تأکید بر برخورد سازمان تاکسیرانی با تخلفات تاکسیرانان ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی تخلفات بسیار زیاد است و این در حالی است که بازرسان این مجموعه مدام در حال برخورد با متخلفان هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آمار ۸۵ هزار تاکسی در تهران، بیان کرد: متأسفانه در گذشته هیچ توجهی به تاکسیرانان خوب در شهر تهران نشده و این موضوع هم اکنون در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است.

قنادان به نوسازی تاکسی‌ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع بستگی به همکاری چند بخش دارد که از آن جمله باید دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد ضمن اینکه خودروسازان نیز باید تسهیلاتی را در این بخش در اختیار تاکسیرانان قرار بدهند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این دوره از مدیریت شهری همکاری فی مابین بخش خصوصی، تاکسیرانان، سازمان تاکسیرانی، دولت و خودروسازان به گونه‌ای باشد که شرایط بهتری برای نوسازی تاکسی‌ها فراهم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از رقابتی کردن شرکت‌های تاکسی در شهر تهران خبر داد و گفت: این امر مهم باعث ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان خواهد بود.

قنادان ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته ذهنیت غلطی در ذهن شرکت‌های خودروسازی ایجاد شده بود به طوری که در این بخش خودروسازان خودروهای بی‌کیفیت خود را در اختیار تاکسیرانی قرار می‌دادند و این در حالی است که در سایر کشورها بهترین خودروهای باکیفیت تاکسی می‌شوند.

وی از رایزنی سازمان تاکسیرانی با دولت، وزارت کشور، شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی تاکسی‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو نوسازی شدند که این آمار هر ساله باید به حدود ۸ هزار خودرو برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به عمر متوسط ناوگان تاکسی در شهر تهران گفت: ۶.۸ سال عمر مفید تاکسی‌ها است که البته این موضوع متوسط به همکاری شرکت‌های خودروسازی است.

قنادان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که خودروسازان سال گذشته با تاکسیرانی داشتند عدم ارائه تسهیلات به تاکسیران‌ها بود و همین امر باعث بوجود آوردن مشکلاتی برای تاکسیرانان شد.

وی از توقف صدور پیش فاکتور از طریق خودروسازان خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه ثبت‌نام از طریق شرکت تاکسیرانی انجام می‌شود اما این فرآیند با توجه به عدم صدور پیش فاکتور نیمه کاره مانده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران یکی از بزرگترین ناوگان‌های تاکسی در منطقه محسوب می‌شود، گفت: ما در تلاش هستیم در این دوره از مدیریت شهری علاوه بر نوسازی تاکسی‌ها خدماتی را به تاکسیرانان ارائه کنیم.

قنادان از حرکت سازمان تاکسیرانی به سمت مدرن کردن خدمات خبر داد و گفت: ما باید خدماتی به مسافران و شهروندان ارائه کنیم که رضایت آنها را در برداشته باشد.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت نیز بسیار مطلوب و قابل قبول است و سازمان تاکیسرانی نیز در پی گسترش آن است و بنا داریم ظرفیت این شرکت را بیشتر کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به موانع و مشکلات موجود تاکسی‌های فرودگاه اعم از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی نیز گفت: در این بخش نیز با مشکلاتی روبرو هستیم این درحالی است که نظارت بر نحوه فعالیت تاکسی‌های فرودگاه برعهده شرکت فرودگاهی است و سازمان تاکسیرانی در این زمینه هیچ دخالتی را ندارد و ما نیز قاعدتا با شرکت فرودگاه همکاری داشته باشیم.

قنادان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی در فرودگاه حضرت امام فعالیت می‌کنند گفت: طبق آمار ۱۲۰۰ ناوگان در فرودگاه حضرت امام فعالیت می‌کنند که براساس آمار  ۳۰۰ تا ۳۵۰ تاکسی در این بخش فعال هستند و مابقی آن پلاک‌های عمومی است که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

وی از رتبه بندی به رفتار تاکسیرانان خبر داد و گفت: این از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و قاعدتا با رتبه بندی به رفتار تاکسیرانان شرایط مناسب‌تری برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: دولت نیز توجه ویژه‌ای را به موضوع تاکسی‌ها در شهر تهران داشته باشد و براساس تعهدات خودش یارانه آنها را پرداخت کند.

قنادان همچنین به نوسازی تاکسی‌های ون اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تسهیلاتی برای افراد درنظر گرفته شده که از ۱۲۳ میلیون تومان قیمت ون تاکسی، ۱۶ میلیون تومان توسط ستاد سوخت به صورت معافیت، ۲۰ میلیون از منابع شهرداری به صورت وام و حدود ۶۰ میلیون از طریق شرکت خودروساز تسهیلات به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲ هزار تاکسی نوسازی شدند که این آمار در سال ۹۶ به ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو کاهش تقلیل یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار تاکسی در شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: روزانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند که این حدود ۲۲ درصد از جابجایی‌ها در شهر تهران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین