کد خبر: 902191
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
رئیس قوه‌قضاییه گفت که این نهاد از هر اقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادی است، حمایت همه‌جانبه می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به در پیش بودن 29 فروردین روز ارتش و سوم شعبان روز بزرگداشت مقام پاسدار، این دو روز را به نیروهای مسلح و مردم ایران تبریک گفت و تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از سپاه و ارتش موجب افتخار ملت بزرگ ایران هستند و از مرزهای اقتدار داخلی و خارجی کشور حراست می‌کنند. وحدت نیروهای مسلح و افتخاراتی که در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب به دست آورده‌اند در منطقه و جهان مثال‌زدنی است. زمانی در این کشور نیروهای مسلح تحت سیطره مستشاران آمریکایی بودند اما امروز به‌برکت انقلاب و رهنمودهای داهیانه امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، نیروهای مسلح در کمال عزت و استقلال راه خود را کنار مردم طی می‌کنند و دوست و دشمن به این موضوع اذعان دارند.

رئیس قوه قضاییه، یکی از علل هجمه‌های روزافزون کشورهای سلطه و اذناب منطقه‌ای آنها به کشورمان را اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: این اقتدار، آنها را به‌هراس افکنده و موجب شده که مدام در جهت ایران‌هراسی گام بردارند اما به‌خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی در مقام دفاع از خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

آملی لاریجانی افزود: شاخصه مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایمان، تعهد و پایبندی به ارزشهای الهی است. در کجا می‌توان نیروی مسلحی پیدا کرد که شهادت را برای خود افتخار بداند و زمانی که استغاثه مظلومی را می‌شنود در دفاع از او سر از پا نشناسد. نیروهای مسلح ما به‌دعوت برادران عراقی و سوری خود به کمک آنها شتافتند و با جان‌فشانی و ایثار، بساط تروریست‌ها را از عراق و بخش عمده‌ای از سوریه برچیدند. چنین افتخارآفرینی‌هایی بدون شهادت‌طلبی و ایثار ممکن نیست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعاهای آمریکا در زمینه مقابله با داعش نیز گفت: امروز آمریکایی‌های فریبکار و حیله‌گر که خود، داعش را ایجاد، تسلیح و تشویق کرده‌اند ادعای مقابله با آن را دارند، دروغ و فریبی بزرگ‌تر از این در روزگار معاصر ما وجود ندارد. ترامپ در کارزار رقابت‌های انتخاباتی به‌صراحت اذعان کرد که دولت آمریکا داعش را به‌وجود آورده و با مسلح ساختن آن، این گروه تروریستی را به منطقه ما گسیل داشته است.

آملی لاریجانی در ادامه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین افتخار ملل مسلمان در عصر حاضر دانست و گفت: امیدواریم حق تعالی بیش از پیش بر کمال، سلامت، ایثار و پایبندی نیروهای مسلح به ارزش‌ها بیفزاید و ما بتوانیم قدردان ایثارگری‌ها و جانبازی‌های این عزیزان و خانواده‌های بزرگوارشان باشیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی از سوریه، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد هجمه جنایتکارانه محور شرارت و جنایت در منطقه علیه سوریه بودیم. آمریکا با همدستی انگلیس و فرانسه به‌خلاف تمام موازین بین المللی، اخلاقی و انسانی بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کرد، چنین اقدامی را نه سازمان ملل تجویز کرده بود و نه موازین حقوق بین الملل چنین اجازه‌ای را می‌داد اما آمریکا و متحدانش موازین بین‌المللی را به‌سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی به این منطقه حمله کردند.

آملی لاریجانی با ابراز تأسف شدید از اقدام برخی حاکمان خودفروخته جهان اسلام که در شب مبعث پیامبر(ص)، حمله جنایتکارانه به سوریه را مورد حمایت قرار دادند، اظهار کرد: خوشبختانه این اقدامات موجب بصیرت‌افزایی و نزدیکی هرچه بیشتر ملت‌های مسلمان می‌شود و آنها به‌خوبی متوجه می‌شوند که امثال آمریکا و متحدانش به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی زیاده‌خواهی‌های آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران در خصوص توانمندی موشکی نیز گفت: در چنین فضایی بحث مذاکرات در حوزه موشکی را مطرح می‌کنند. باید از آنها پرسید که؛ چگونه گمان می‌برید ملت‌های مسلمان و کشورها به شما اعتماد کنند؟ با رفتاری که در قبال برجام داشتید و اخیراً نیز این حملات جنایتکارانه، آیا توقع مذاکره با جمهوری اسلامی دارید؟

آملی لاریجانی گفت: آمریکا و متحدان بین المللی و منطقه‌ای آن به‌محض آنکه می‌بینند تروریست‌ها در معرض زوال قرار دارند و ارتش سوریه پیشروی‌هایی در مبارزه با تروریست‌ها داشته است فوراً با اتخاذ سیاست‌هایی خبیثانه، نیروهای مسلح سوریه را تحت فشار قرار می‌دهند و همین مسئله به‌خوبی مشخص می‌کند که چه‌کسانی در پس پرده فعالیت‌های تروریست‌‌ها در منطقه قرار دارند.

رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه چنین اقداماتی موجب منسجم‌تر شدن هرچه بیشتر ملت‌های منطقه در مبارزه با آمریکا و متحدانش می‌شود، تصریح کرد: امروز حاکمان سعودی و برخی همدستان آنها برای اقدام علیه برادران عرب و مسلمان خود و حمایت از کشورهای استعمارگر و سلطه‌جو چه توجیهی دارند؟ما مطمئنیم که پیروزی نهایی متعلق به محور مقاومت است. آمریکا نیز اذعان کرده که هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده اما چیزی به دست نیاورده است. بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب آمریکایی‌ها مطمئن باشند که بعد از این هم چیزی در منطقه به دست نخواهند آورد.

آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و تدابیر دولت برای مدیریت بازار اظهار کرد: بحمدالله با تدبیر دولت محترم، تلاطم‌های موجود در بازار ارز تا حدی حل شده است گرچه توقع داشتیم که دولت محترم و بانک مرکزی زودتر وارد عمل شوند اما به‌هرحال قوه قضاییه از هر اقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادی است حمایت همه‌جانبه می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر پشتیبانی از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات برای بسترسازی این امر، تصریح کرد: نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نیز برای اجرای سیاست‌های دولت در ساماندهی و مدیریت بازار ارز همکاری کامل را خواهند داشت وامیدواریم که دولت نیز برخی کاستی‌های موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نیز نگران فعالیت‌های خود نباشند.

آملی لاریجانی افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز امیدواریم که همه دستگاه‌ها با انجام وظایف قانونی خود تلاش کنند که اقتصاد ملی از این ناحیه آسیب نبیند.

وی در ابتدای سخنان خود نیز پیشاپیش حلول ماه معظم شعبان و موالید مقدسه این ماه را تبریک گفت و اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم که در این ماه گرامی که ماه پیامبر است، به‌یمن اعیاد مبارکه این ماه، الطاف بی‌پایان خود را شامل حال همه ما بگرداند.

رئیس قوه قضاییه با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص شأن ماه شعبان افزود: ایشان می‌فرمایند «شعبان شهری، رحم الله من اعاننی علی شهری». این روایت کوتاه هم دعوتی است برای اعانت پیامبر و تشویق به انجام امور خیر و الهی که موجب تقرب به ساحت حق تعالی می شود و هم دعایی است از ناحیه پیامبر اعظم اسلام نسبت به هر کسی که ایشان را از طریق اعمال خیر اعانت کند.

آملی لاریجانی ادامه داد: دعای پیامبر(ص) همواره مستجاب است و باید تلاش کنیم که به‌نحوی مشمول این دعا و مصداق اعانت رسول الله(ص) با انجام فرایض، نوافل و امور خیر شویم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برکات ماه شعبان، مناجات شعبانیه را از مناجاتهای عظیم مروی از اهل بیت (علیهم السلام) توصیف کرد و افزود: حسب نقل برخی بزرگان، فقرات پایانی این مناجات علاوه بر دعوت به‌سوی حق تعالی به‌نحو خاص، مشتمل بر اشاراتی به معرفت نفس است.

آملی لاریجانی در این باره توضیح داد: آنجایی که صحبت از شکافتن پرده‌های نورانی است، بعید نیست مقصود کنار زدن حجاب‌های نفس آدمی باشد. آنچه انسان مستقیماً می‌تواند بدون حجاب دریافت کند، مراتب باطنی نفس خود اوست. در این مناجات می‌خوانیم «هَبْ لِی كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْكَ». عبارت «ابصار قلوب» نشان می‌دهد که قلب هم دارای نگاه و بصر است. در ادامه آمده است «حَتَّی تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَی مَعْدِنِ الْعَظَمَة». وصول به این معدن عظمت بدون رفتن به اعماق باطن ممکن نیست. در اینجا مقصود، وصول شهودی است که راه آن حرکت و سیر درون است.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر انسان حجاب‌های درونی را کنار بزند به باطن خود دست خواهد یافت و با فناء از این مراتب نظر به وجه الهی می‌کند؛ در واقع  انسان از طریق شهود می‌تواند به وجه الله نظر کند.

آملی لاریجانی در همین زمینه ادامه داد: انسان غالباً از حقیقت خود فقط بدنش را می‌شناسد در حالی که حقیقت روح آدمی، اقوی از بدن او است. انسان ممکن است نسبت به بدن خود اطلاع و استحضار کاملی نداشته باشد اما نسبت به نفس خود حضور دارد و البته باید هنر دیدنِ خود را تحصیل کند.

رئیس قوه قضاییه مناجات شعبانیه و سایر مناجات‌ها را از نعم بزرگ الهی برای تقرب به ساحت حق تعالی توصیف کرد و گفت: حسب تعابیر بزرگان اهل معنا، ما در مناجات‌ها به معارف و علومی دست می‌یابیم که از طرق دیگر به دست نمی‌آید. امیدواریم خداوند چشمان ما را بصیرتی ببخشد که بتوانیم آنچه مطلوب اوست انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
،،نفوذ،،یعنی،تخریب و تحدید مدیران کارآمد کشور همچون،احمدی نژاد،که صدها طرح و پروژه را برای ملت. .اجرا..و. .افتتاح،.کرده اند..
و..از طرف دیگر ،آزادی و جولان مدیران نجومی بگیری که سرمایه کشور را هدر میدهند
تا...حرف...تحویل ملت دهند..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار