کد خبر: 902183
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از وقف ۳۰۰ جلد کتاب خبر داد.

مهدی حافظیان اظهار داشت :فرهنگ وقف کتاب دوباره احیا شود و تأثیر وقف در فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست. وي با اشاره به اینکه در سال جدید، واقف نیک اندیش کاشانی 300 جلد کتاب با نیت وقف فرهنگی و مذهبی را وقف کردافزود: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری واقف نیک اندیش نصیری باحضور در خیمه معرفت کنار حرم مطهر امامزاده سید نورالهدی (ع) این شهرستان  این تعداد کتاب را وقف ونام خود را به عنوان واقف جاودانه ثبت کرد.

رئیس اداره اوقاف  ارزش این کتاب ها را بیش از 20 میلیون ریال بیان کرد و  افزود:این کتاب ها با نیت استفاده کودکان ونوجوانان وقف شده است.
 وی اظهار داشت: فرهنگ وقف و تأثیر آن در فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی امروز باید بررسی شود؛ در طول تاریخ در بحث وقف و کتابخانه، آنچه مربوط به حوزه کتاب می‌شده، پیشینه بسیار قوی و قدیمی دارد و این موضوع بسیار در تمدن اسلامی آشکار است.

وی افزود: بعد از وقف برای امام حسین (ع)، بیشترین موقوفات از نظر موضوعی در رابطه با کتاب و کتاب‌خوانی است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف در حوزه کتاب نیز بر چندگونه بوده، گفت: باید رسوم خوب که به دست فراموشی سپرده شده است، احیا شود.

آستان مقدس امامزاده سیدنورالهدی(ع) از نوادگان حضرت موسی بن جعفر(ع) در منطقه مشهد اردهال کاشان در 3 کیلومتری  امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار