کد خبر: 902174
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفتگو با جوان:
سال گذشته کردستان میزبان 314 هزار و 250 نفر زائر از استان‌های مختلف کشور بود که از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند.
توفيق مفاخري

سرهنگ جمشید آزادی‌پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار جوان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق شمالغرب همزمان با اعزام یک هزار و 200 نفر به افتتاحیه این اردوها در بازی‌دراز کرمانشاه آغاز شد.

وي اضافه کرد: ضمن اینکه از مهرماه سال گذشته 2 هزار و 366 دانش‌آموز پسر و دختر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، 9 هزار و 197 نفر نیز به مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان در مریوان، بانه و سنندج اعزام شده‌اند.

اين مسئول اذعان داشت: همزمان با اعزام دانش‌آموزان به برنامه راهیان نور، دو برنامه فصل رویش و برنامه رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز در مریوان و سنندج برای کاروان‌های راهیان نور اجرا شد.

سرهنگ آزادی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه فصل رویش به مدت یک ماه و با شرکت یک هزار و 600 دانش‌آموز پسر در کنار دریاچه زریوار مریوان اجرا شد و نمایش رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز که به مدت 86 شب در پادگان حضرت رسول سنندج برگزار شد، با استقبال باشکوه مردم و زائران راهیان نور مواجه شد.

وی همچنین از اعزام بیش از دو هزار نفر از اقشار و بیش از یک هزار و 500 دانشجوی استان به اردواهای راهیان نور خبر داد.

 

*همه سازمانها پاي کار بياييند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری میزبانی کردستان از اردوهای راهیان نور، اضافه کرد: سال گذشته کردستان میزبان 314 هزار و 250 نفر زائر از استان‌های مختلف کشور بود که از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند.

سرهنگ آزادی‌پور عنوان کرد: بولحسن و سیرانبند در بانه، والفجر 4 و یادمان زریوار مریوان و تپه الله اکبر و باشگاه افسران سنندج از مناطق عملیاتی و یادمان‌هایی است، که زائران راهیان نور در سفر به کردستان از آنها بازدید می‌کنند.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که آموزش و پرورش استان در زمینه اسکان زائران خیلی کمک کرده است، گفت: ولی ظرفیت برای کار بیشتر در این حوزه وجود دارد و انتظار داریم دستگاه‌های دیگر هم بیشتر پای کار بیایند تا زمینه بهتری برای اسکان راهیان نور ایجاد کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها در فصل تعطیل و اماکن فرهنگی دستگاه‌های دولتی نیز برای بحث اسکان و خدمات‌رسانی به زائران راهیان نور در اختیار قرارگاه راهیان نور استان قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر سپاه بیت‌المقدس در سنندج یک هزار و 200 نفر، در مریوان و بانه هر کدام 500 نفر و در سروآباد و دزلی که امسال راه‌اندازی شده است، ظرفیت 500 نفر برای اسکان زائران راهیان نور مهیا کرده است.

آزادی‌پور اظهار داشت: قرارگاه راهیان نور یک قرارگاه استانی است و استاندار مسوول آن است لذا انتظار داریم که بخشی از بودجه‌های فرهنگی به راهیان نور به عنوان یک کار فرهنگی باارزش اختصاص یابد.

وی با بيان اينکه سپاه مخالف شادی مردم و برگزاری آیین‌های سنتی در مناسبت‌های مختلف نیست، تصریح کرد: همانطور که بودجه‌هایی برای این برنامه‌ها در ایام نوروز اختصاص داده می‌شود، انتظار هست که برای راهیان نور نیز اعتباری در نظر گرفته شود و عدالت در این زمینه رعایت شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: راه دسترسی به یادمان‌ها از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز سیرانبند و یادمان والفجر 4 در برنامه قرار دارد که بخشی از آن با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شده است.

سرهنگ آزادی‌پور ادامه داد: سپاه هم در یادمان‌ها فضاسازی فرهنگی مناسبی انجام داده است هر چند نیاز است همه دستگاه‌های فرهنگی براساس ظرفیتی که دارند، اقدامات فرهنگی انجام دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار