کد خبر: 902152
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
مدیرکل مرکز واردات و امور و مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای درخصوص واردات و ترخیص خودرو شرایط جدیدی را لحاظ کرده است.
 
فارس: مدیرکل مرکز واردات و امور و مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای درخصوص واردات و ترخیص خودرو شرایط جدیدی را لحاظ کرده است.

براساس اطلاعات این بخشنامه که از سوی علی معقولی در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۷ صادر شده در ۵ بند آمده است:

۱- با توجه به حذف تبصره یک ماده ۱۳ مصوبه مورد اشاره ترخیص خودرو با ارائه ثبت سفارش بنام افراد حقیقی و حقوقی غیرنمایندگی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۲- ثبت سفارش‌های صادره از تاریخ ۶۹/۱۰/۱۰، ۱۰ لغایت ۹۶/۱۲/۲۴ برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنمایندگانی در قالب فایل الحاقی شامل ۹۸۶ ردیف که مورد تایید دفتر مقررات صادرات و واردات می‌باشد جهت آگاهی و اقدام لازم با رعایت مصوبات مورد اشاره فوق و رعایت کامل مقررات و صرفا در مهلت اعتبار اولیه ثبت سفارش (قابل تمدید نمی‌باشد) ارسال می‌گردد.

۳- بدیهی است ترخیص خودرو‌های فوق مستلزم ارائه قرارداد خدمات پس از فروش یا نمایندگی رسمی و تایید VIN خودرو‌ها در سامانه مربوطه می‌باشد.

۴- رعایت مفاد بخشنامه‌های ۲۳۰، ۲۶۶، ۳۰۷ و ۳۳۵ سال ۹۶ ا. ین مرکز در ترخیص خودرو‌های مورد اشاره الزامی است.

۵- با عنایت به حذف تبصره یک ماده ۱۳ مصوبه موصوف در صورت ارائه ثبت سفارش به نام افراد حقیقی و حقوقی غیرنمایندگی بعد از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ ضمن عدم ترخیص خودرو مراتب را به همراه مستندات مربوطه به این مرکز ارسال نمایند.

متن بخشنامه ترخیص خودرو و پیوست آن را دریافت کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار