کد خبر: 902071
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

161 دكل مخابراتي خود ايستا به منظور ايجاد بستر سيستم ارتباطي مستقل، برقراري ارتباط راديويي، آژير اطلاع‌رساني و هشدار هنگام حوادث و سوانح در پايگاه‌هاي مديريت بحران شهر تهران و برخي نقاط شهر تهران نصب مي‌شود.
در جلسه مشترك سازمان و شركت ارتباط مشترك شهر تهران و مديران فني اپراتورها در خصوص ايجاد بستر سيستم ارتباطي پايدار در زمان بحران بحث و تبادل نظر شد.
احمد صادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران به اهميت تأمين ارتباطات پايدار در شرايط وقوع بحران‌هاي طبيعي اشاره كرد و گفت: تأمين ارتباط پايدار و پايش لحظه به لحظه حوادث و سوانح، اطلاع‌رساني و هشدار بهنگام به مردم و سازمان‌هاي تخصصي در خصوص قطع شريان‌هاي حياتي از اهميت بسياري برخوردار است و با توجه به اينكه در سوانح طبيعي ممكن است بخشي از زيرساخت‌هاي ارتباطات موجود آسيب ببيند يا با ترافيك بالا عملاً از مدار خارج شود، بنابراين بايد زيرساخت‌هاي مناسب ويژه ارتباطات مديريت بحران از هم اكنون پيش‌بيني و تأمين شود.
جانشين شهردار در شوراي هماهنگي مديريت بحران با اشاره به اينكه پايگاه‌هاي مديريت بحران مكان‌هاي مناسبي براي استقرار دكل‌هاي مخابراتي خودايستا به شمار مي‌آيد، گفت: از اواسط ارديبهشت ماه مرحله نصب و راه‌اندازي دكل‌هاي مخابراتي خودايستا در اين پايگاه‌ها آغاز و با همكاري اپراتورها و شركت ارتباط مشترك شهر بخش قابل توجهي از نيازهاي ارتباط مخابراتي در زمان بحران تأمين خواهد شد.
محمدرضا قنادان، مديرعامل شركت ارتباط مشترك شهر تهران، در اين خصوص بيان كرد: ايجاد زيرساخت‌هاي سامانه ارتباطي بحران، اولويت نخست اين شركت در سال جديد است و اين شركت براي هرگونه همكاري در جهت اجراي كامل و سريع اين طرح آمادگي دارد.
همچنين اعلام شد كه 161 نقطه براي راه‌اندازي اوليه ارتباطات پايدار در زمان بحران و نيز استقرار شبكه شتاب نگاري، سامانه پايش تصويري شهر، سامانه هشدار سريع زمين لرزه و سيستم‌هاي اطلاع‌رساني ميان سازمان‌هاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران شناسايي شده كه از اين تعداد 113 دكل آن در پايگاه‌هاي مديريت بحران مناطق و مابقي در ساير محل‌هاي مناسب نصب مي‌شود و به اين ترتيب مديريت بحران پايتخت از يك شبكه مستقل ارتباط مخابراتي امن و پايدار در زمان بحران برخوردار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار