کد خبر: 902068
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
پيچيدگي طرح جديد، مسئولان و شهروندان را سردرگم کرده است
طرحي كه از همان ابتدا نيز با حرف و حديث‌هاي فراواني همراه شد، حالا در مسيري قرار گرفته كه به نظر بسياري از كارشناسان، نه تنها به بهبود وضعيت ترافيكي شهر كمك نمي‌كند، بلكه شرايط را از آن چيزي كه هست بدتر مي‌كند.

طرحي كه از همان ابتدا نيز با حرف و حديث‌هاي فراواني همراه شد، حالا در مسيري قرار گرفته كه به نظر بسياري از كارشناسان، نه تنها به بهبود وضعيت ترافيكي شهر كمك نمي‌كند، بلكه شرايط را از آن چيزي كه هست بدتر مي‌كند. البته در اين فضا، فعل و انفعالاتي چون خواب دهها ميليارد پول در يك حساب تازه تأسيس، مي‌تواند منافعي براي برخي افراد خاص فراهم كند.
يكي از شروط كمتر ديده شده طرح ترافيك سال جاري كه معاونت حمل و نقل شهرداري تهران به صورت جدي دنبال مي‌كند، بحث شارژ اوليه حساب شهروندي سهميه بگيران به ميزان يك ميليون تومان است؛ موضوعي كه هرچند از ابتدا در اين طرح ديده شده بود،اما اكنون به دليل رسانه‌اي شدن با مخالفت و انتقادهاي فراوان روبه‌رو شده است.
همزمان با آغاز مقدمات اوليه اجراي طرح ترافيك سال جديد، معاون حمل و نقل شهرداري تهران اعلام كرد، آن دسته از شهروندان تهراني كه از سهميه سالانه برخوردار مي‌شوند، بايد با مراجعه به حساب كاربري خود، مبلغ يك ميليون تومان را به عنوان شارژ اوليه پرداخت كنند تا با هر بار ورود به طرح ترافيك اعتبار لازم از حساب آنها كم شود.
محسن پورسيدآقايي دوباره بر اين موضوع پافشاري و تأكيد كرد: شهرونداني كه مي‌خواهند از مجوز طرح ترافيك سالانه استفاده كنند، بايد حساب كاربري خود را حداقل يك ميليون تومان شارژ كنند.
در همين رابطه مصطفي قنبرنژاد، مدير واحد صدور طرح ترافيك، روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت: 103 هزار مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك در سال جاري صادر مي‌شود كه 63 هزار مجوز آن مربوط به سهميه‌بگيران سالانه است.
وي افزود: متقاضياني كه به عنوان «سهميه‌بگيران سالانه» قصد دريافت مجوز سالانه ورود به محدوده طرح ترافيك شهر تهران را دارند، بايد حساب شهروندي خود را يك ميليون تومان شارژ كنند.
قنبرنژاد تأكيد كرد: البته اين موضوع گروه‌هاي خاص سهميه‌بگير، از جمله خبرنگاران، جانبازان، بيماران خاص و معلولان را شامل نمي‌شود.
مدير واحد صدور آرم طرح ترافيك سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: سهميه‌بگيران، سالانه مبلغ يك ميليون تومان را به حساب شهروندي خود واريز مي‌كنند كه عوارض طرح ترافيك براساس تعداد تردد و ساعات حضور در محدوده از حساب آنها كسر مي‌شود.
قنبرنژاد با بيان اينكه مبلغ يك ميليون تومان به حساب شهرداري تهران واريز نمي‌شود،گفت: متقاضي با پرداخت اين مبلغ، حساب شهروندي خود را شارژ مي‌كند و عوارض تردد در محدوده طرح ترافيك براساس تعرفه‌هاي تعيين شده، محاسبه و از حساب كسر مي‌شود.
البته با رسانه‌اي شدن اين موضوع، بسياري از كارشناسان و مسئولان به مخالفت با آن پرداختند كه در مخالفت آنها موضوعات قابل تأملي وجود دارد.
محمد عليخاني، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر در مخالفت با اين طرح گفت: شهرداري بايد مشخص كند، حساب شهروندي كه باز مي‌شود، به نام شهرداري يا به نام شهروند است؟
وي در همين باره افزود: كسي حق ندارد در موجودي شخصي افراد سرك بكشد و لذا به كسي ارتباط ندارد كه در موجودي حساب افراد چه ميزان مبلغ وجود دارد. اصلاً شايد يك فرد بخواهد يك بار در هفته وارد محدوده طرح شود چرا بايد از قبل پول خود را در حساب بلوكه كند؟
با احتساب اينكه جمعيت افراد متقاضي سهميه سالانه طرح ترافيك، 63 هزار نفر اعلام شده است، اين موضوع به معناي دريافت حداقل 63 ميليارد تومان پول از اين متقاضيان و پيش فروش طرح ترافيك به آنهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار