کد خبر: 902044
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه 30‌درصد جرائم كشور در پايتخت رقم مي‌خورد، گفت: 80‌درصد نيروهاي كلانتري‌ها بايد در حوزه‌هاي عملياتي به كارگيري شوند تا در پيشگيري از وقوع جرم و دستگيري مجرمان به نحوي شايسته عمل كنيم.

به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين رحيمي با بيان اين موضوع در مراسم معارفه رئيس پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد: اجراي طرح رعد در تهران، نقطه تحول در عمل و اجرا براي پليس پيشگيري است، برهمين اساس مديريت انتظامي پايتخت بسيار مهم و راهبردي است. وي به ويژگي‌هاي جايگاه رياست پليس پيشگيري پايتخت اشاره كرد و گفت: آنچه مد نظر است، سلامت، آگاهي، اشرافيت خوب به شهر تهران و نيز وضعيت كلانتري‌ها و معضلات آنان است. سردار رحيمي با تأكيد بر فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر تحول در كلانتري‌ها ادامه داد: بايد توجه ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشيم.
وي به برنامه پليس پايتخت در تهران اشاره و خاطر نشان كرد: اولين برنامه تحول در كلانتري‌ها است كه بايد در اين رابطه همت بيشتري داشته باشيم؛ چراكه اصلي‌ترين مسئله در نيروي انتظامي بالاخص كلانتري‌ها سلامت و صحت عمل است، چون مجموعه كاركنان كلانتري بايد با ناهنجاري‌ها برخورد كنند و لازم است نيروها با صداقت و رفتارهاي صحيح به ايفاي نقش بپردازند. رئيس پليس تهران، دومين برنامه پليس پايتخت را حركت در مسير فلسفه وجودي تشكيل كلانتري‌ها برشمرد و گفت: پيشگيري از وقوع جرائم، كشف جرم و دستگيري مجرمان از وظايف اصلي ضابطان قضائي است. سردار رحيمي، يكي ديگر از برنامه‌هاي اين پليس را تكريم ارباب رجوع عنوان و تصريح كرد: پليس مي‌تواند همچون يك معلم اخلاق عمل كند و علاوه بر ارائه خدمات انتظامي به ارباب رجوع، نحوه برخورد اخلاقي را مد نظر قرار دهد.
وي، چهارمين برنامه پليس پايتخت را اجراي درست و دقيق مأموريت‌ها در زمان اعلام خبر به اپراتور مركز فوريت‌هاي پليسي‌110، بيان و خاطرنشان كرد: هنگامي كه خبري از سوي اپراتور به واحد‌هاي انتظامي اعلام مي‌شود تمامي واحدهاي مرتبط بايد وارد عمل شوند تا مأموريت‌ها به درستي انجام شود؛ چراكه كاهش فاصله وقوع جرم با كشف جرم رابطه‌اي مستقيم دارد. سردار رحيمي، آخرين برنامه پليس تهران بزرگ را اهتمام جدي به نظم و انضباط در كلانتري‌ها اعلام كرد و گفت: انضباط محوري، عمليات و اطلاعات محوري و نيز كشف محوري، سه ركن اساسي در مأموريت‌هاي پليس است كه بايد در كلانتري‌ها مد‌نظر قرار گيرد.
وي تصريح كرد: 80 درصد نيروهاي كلانتري‌ها بايد در حوزه‌هاي عملياتي به كارگيري شوند تا در پيشگيري از وقوع جرم و دستگيري مجرمان به نحوي شايسته عمل كنيم.
رئيس پليس پايتخت در خاتمه با اشاره به تحول در مركز 110 كلانتري‌ها گفت: تحول در مركز 110 كلانتري‌ها به زودي آغاز مي‌شود تا رسيدگي به امور شهروندان سريع‌تر انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار