کد خبر: 902038
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
آغاز هفته پاياني مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
پرونده مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در دو گروه C و D امروز بسته مي‌شود، آن هم در حالي كه تکليف صعود استقلالي‌ها پيشتر مشخص شده و مصاف با الهلال بيشتر جنبه تشريفاتي دارد، اما پرسپوليس براي صعود از گروه خود نبايد باخت دور رفت برابر السد را تکرار کند.
دنيا حيدري

قهرمان ليگ ايران ساعت19:30 امروز در ديداري حيثيتي در آزادي به مصاف السد مي‌رود، تيمي که با پيروزي 3 بر يک در بازي رفت، کار سرخپوشان را سخت و اين تيم را وارد حاشيه كرد، نه فقط چون انتظارات از صدرنشين ليگ ايران بيش از اين حرف‌ها بود، بلکه از آن جهت که باعث ايجاد تنش دوباره بين کرش و برانکو شد، چراکه بعد از اين باخت کرش عنوان كرد كه بونجاح مقابل تيم ملي ايران در بازي با الجزاير کاري از پيش نبرد، اما دو گل به پرسپوليس زد كه اين نشان از عدم آمادگي بازيکنان پرسپوليس دارد. برانکو البته اين مسئله را رد و تأکيد کرد که شاگردانش در آمادگي کامل به سر مي‌برند. ادعايي که بازي امروز فرصت خوبي براي اثبات آن است، خصوصاً که مي‌تواند تکليف شاگردان برانکو براي صعود به مرحله بعد را هم روشن کند. صعود السد، صدرنشين 12 امتيازي گروه C پيشتر مسجل شده، اما اينکه اين تيم مي‌تواند به عنوان صدرنشين صعود کند يا تيم دوم در مصاف امروز با قهرمان اين فصل ليگ ايران مشخص مي‌شود، تيمي که فصل گذشته خود را تا نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها بالا كشيد، در حالي كه در اين دوره صعودش به مرحله بعد به اما و اگرها گره خورده و نمي‌تواند با هر نتيجه‌اي صعود کند، آن هم وقتي كه نسف قارشي به‌رغم شانس اندك خود، در صورت كسب يك پيروزي پرگل برابر الوصل قعرنشين و البته شكست پرسپوليس همچنان اميد به صعود دارد. با اين حال برانکو تأکيد كرده كه شكست مقابل السد نبايد يک بار ديگر تکرار شود: «به عنوان بهترين تيم ايران و آسيا بايد برابر السد قدرتمان را نشان دهيم تا همگان بدانند که چه کيفيت بالايي داريم. السد را به طور كامل آناليز کرده‌ايم، حتي بازي دور رفت را. آنها تيم خوبي هستند و نفرات خوبي چون ژاوي و پورعلي‌گنجي دارند، اما ما هم پرسپوليس هستيم و در آزادي به برد مي‌انديشيم و نبود ربيع‌خواه و احمدزاده هم نمي‌تواند از قدرت ما يا تلاشمان براي برد کم کند.» صحبت‌هاي برانکو و همچنين کاميابي‌نيا که تأکيد مي‌كند: «نمي‌گذاريم سه امتياز بازي با السد از ايران خارج شود»، نشان از عزم سرخپوشان براي جبران نتيجه بازي رفت و صعود به مرحله بعد دارد، مسئله‌اي که السد نيز بدان واقف است. احمد سهيل، بازيکن السد مي‌گويد کسي در تيمش به تساوي برابر پرسپوليس فکر هم نمي‌کند و همه به دنبال برد هستند، اما اين را هم مي‌دانند که بازي در آزادي و رسيدن به سه امتياز در آن کار ساده‌اي نيست. فريرا هم عنوان مي‌كند كه تيمش تنها به برد مي‌انديشد: «بازي کردن براي تيم ما در ايران و برابر تيمي چون پرسپوليس افتخار است، اما به دنبال صعود به عنوان تيم دوم نيستيم و فقط به برد مي‌انديشيم.» حالا بايد ديد او و شاگردانش مي‌توانند همانند بازي رفت خوش‌شانس باشند يا اينكه در آزادي تاوان خواهند داد، خصوصاً که قطري‌ها در اين بازي عبدالکريم حسن دفاع چپ خود را که يکي از ستاره‌هاي اين تيم است، به دليل دو اخطاره بودن به همراه ندارند.

بازي تشريفاتي با حريف سعودي

کمتر کسي تصورش را مي‌کرد که پسران شفر شانسي براي صعود از گروه مرگ داشته باشند، اما استقلال با ادامه روند موفقيت‌هاي ليگ برتر در ليگ قهرمانان آسيا هم توانست صدر جدول گروه D را از آن خود کند. آبي‌ها حالا ساعت 19:30 امروز در کويت در حالي در ديداري تشريفاتي به مصاف الهلال عربستان مي‌روند که در پي صعود به عنوان تيم اول گروه هستند، هدفي که دستيابي به آن کار چندان سختي نيست، وقتي شاگردان شفر پيشتر در بازي دور رفت نيز بدان دست يافته‌اند. استقلال در حالي امروز مقابل نماينده سعودي‌ها قرار مي‌گيرد که صعودش از قبل مشخص شده است، همانطور که سقوط الهلال، قعرنشين گروه با کسب تنها دو امتياز مشخص شده بود و همين مسئله، آخرين مصاف دو تيم در آخرين بازي مرحله گروهي را به ديداري تشريفاتي تبديل کرده که تنها مي‌تواند مشخص‌کننده تيم نخست گروه D در مرحله بعد باشد. با اين حال تشريفاتي بودن اين بازي تنها روي کاغذ است و تقابل استقلال و الهلال در واقعيت چيزي بيش از يک ديدار دوستانه و تشريفاتي خواهد بود. الهلال عربستان در واقع رقيب سنتي آبي‌پوشان تهراني در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در دهه‌هاي گذشته است. از سوي ديگر و با توجه به مناقشات ايران و عربستان، مصاف نماينده‌هاي اين دو همواره از حساسيت‌هاي زيادي برخوردار بوده، حتي اگر نتيجه‌اش تأثير چنداني در جدول نداشته باشد. مصدومان استقلال به اين بازي رسيده‌اند و شفر در اين ديدار بهنام برزاي، فرشيد باقري، خسرو حيدري و وريا غفوري را در اختيار دارد که از بين آنها فرشيد باقري، هافبک آبي‌پوشان که به دليل مصدوميت در بازي با نفت تهران ديدار با الريان، مشكي‌پوشان و گسترش فولاد را از دست داده بود و بعد از بازي با مشكي‌پوشان به تمرينات آبي‌ها بازگشته، در اين بازي نقشي پررنگ‌تري خواهد داشت. اگرچه او زمانی تا رسيدن به آمادگي کامل براي بازي مقابل الهلال نداشته، اما با توجه به محروميت اميد ابراهيمي و روزبه چشمي برابر الهلال، نقش مهمي در اين بازي دارد و رهبري خط مياني استقلال را به عهده خواهد داشت. او در اين بازي بايد تلاش کند تا کمترين فشار ممکن روي خط دفاعي تيمش باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار