کد خبر: 901950
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی یک میلیون و 900 هزار نفر با ناوگان عمومی در اردبیل در نوروز سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی رحمتی در جمع خبرنگاران به اجرای 180 کیلومتر روکش آسفالت در تمام شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی مهم اشاره و اظهار کرد: این کار در طول فعالیت راه و شهرسازی و راه و ترابری استان اردبیل بی‌‌سابقه است به طوری که قصد داریم در هر شهرستان 18 کیلومتر روکش آسفالت انجام دهیم که با انتخاب پیمانکاران و مناقصه‌ای که برگزار می‌کنیم سعی در شروع عملیات اجرایی در فصل کاری داریم.

رحمتی بیان کرد: به رغم شرایط مالی نامناسب در سال گذشته ما استارت این کار را از سال گذشته زدیم و با جذب اعتبارات مناسب و در حد مکفی سعی داریم تا این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه به تردد مسافران از پایانه مرزی بیله‌سوار از 23 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع 91 هزار نفر تردد مسافر را در این ایام شاهد بودیم که این میزان تردد از طریق اتوبوس و سواری به نسبت سال‌های گذشته 27 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش 10 درصدی در تردد مسافران نوروزی را از طریق پایانه مرزی با ناوگان سواری و کاهش 20 درصدی در استفاده از ناوگان اتوبوس را یادآور شد و تصریح کرد: تردد کامیون‌، سواری و اتوبوس از طریق پایانه مرزی در 12 ماهه سال گذشته نیز در حدود 71 هزار و 170 مورد تردد بوده که یک رشد 18 درصدی را نیز در این بخش شاهد هستیم.

رحمتی به سه حوزه واردات، صادرات و ترانزیت به میزان 630 هزار تن از پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: در بخش واردات با 107 درصد، صادرات 24 درصد، ترانزیت ورودی 15 درصد و ترانزیت خروجی 11 درصد افزایش را شاهد بودیم به طوری که در مجموع 20 درصد رشد به نسبت سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در پایانه مرزی بیله‌سوار 14 نهاد از جمله گمرک، استاندارد، قرنطینه دامی، میراث فرهنگی، بانک ملی، شرکت نفت و ... مستقر بوده و خدمات متنوعی را به مسافران، گردشگران و ترددکنندگان در مرز بیله‌سوار ارائه می‌دهند.

وی مجموع ورودی مسافران را از طریق پایانه مرزی در یک سال گذشته بیش از یک میلیون نفر اعلام و خاطرنشان کرد: به نسبت 50 به 50 ورودی و خروجی را در این ترددها شاهد بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مورد جابجایی مسافر از طریق ناوگان عمومی در سطح استان بیان کرد: ما همه ساله به دلیل افزایش خودروهای شخصی و سواری با کاهش جابجایی مسافر از طریق ناوگان عمومی روبرو هستیم به گونه‌ای که در سال 95 بیش از 2 میلیون نفر و در سال 96 نیز با کاهش 6 درصدی جابجایی یک میلیون و 900 هزار نفر از طریق ناوگان عمومی انجام شده است.

رحمتی اضافه کرد: در ایام نوروز 121 هزار مسافر از طریق این ناوگان جابجا شدند که این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل آمار جابجایی مسافران را در قالب کاروان راهیان نور در ایام نوروز امسال 2 هزار و 640 نفر اعلام کرد و افزود: این جابجایی با کمک 60 دستگاه اتوبوس انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر