کد خبر: 901938
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: ایران برای تقویت محور مقاومت و مقابله با سطله‌طلبی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، خود را محدود به یک منطقه و کشور نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: روز دوشنبه رژیم صهیونیستی یکی از فرودگاه‌های سوریه را مورد حمله موشکی قرار داد که در نتیجه این حمله تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در این فرودگاه که مشغول عملیات مستشاری بودند از جمله اکبر زوارجنتی به شهادت رسیدند.

وی افزود: برخی مقامات رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته ایران را تهدید کردند که اجازه نمی‌دهند ایران در سوریه باقی بماند یا حضورش را گسترش دهد، اما مقام‌های این رژیم کودک‌‌کش بدانند جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از این تهدیدها بسیار فراتر رفته و زمان این حرف‌های بیهوده گذشته است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران هر کجا برای کمک به محور مقاومت و مقابله با سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی لازم باشد، حضور پیدا خواهد کرد و برای این حضور منتظر چراغ سبز و قرمز دیگران نخواهد بود.

آل‌هاشم تصریح کرد: سردمداران رژیم صهیونیستی بدانند مرگ که بر آنها انتهای زندگی بوده و خط پایان همه چیز است اما در نظر جوانان مسلمان ایرانی شهادت ابتدای زندگی و افتخاری بزرگ است که نصیب هر کس نمی‌شود و این تهدیدات توخالی آنها تاثیری بر عزم و اراده ایرانیان ندارد.

وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد منتظر پاسخ قاطع ایران در زمان و مکان مناسب بوده و انتقام خون شهدای ایرانی را خواهند گرفت.

امام جمعه تبریز با قدردانی از حضور ملت قهرمان تبریز و آذربایجان در مراسم تشییع پیکر شهید «اکبر زوار» بیان داشت: آحاد مردم تبریز اعم از خواهران و برادران، جوانان انقلابی، نیروهای مسلح و دیگر اقشار که در تشییع پیکر با شکوه شهید زوار شرکت نمودند عشق و علاقه خود را در راه به ثمر رسیدن اهداف پاک شهدا نشان دادند.

 رویایی تحقق وعده‌های برجام تا کی ادامه خواهد داشت؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افزایش بی‌رویه نرخ ارزهای خارجی در بازار طی روزهای گذشته از یک طرف گرانی ارز خارجی از طرف دیگر، بی‌تحرکی نهادهای مسوول، بازار اقتصادی کشور را دست‌خوش تلاطم‌ کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه اقدامات دولت در اعلام نرخ رسمی دلار و کنترل بازار ارز، نوسانات بازار ارز را کم کرد اما این موضوع مسئله مهمی است که سوالات مهم‌تری در قبال این مسئله مخصوصاً در حال حاضر به وجود آورده که جامعه منتظر پاسخ‌های قانع‌کننده از سوی دستگاه‌های مربوطه در این خصوص است.

آل‌هاشم ادامه داد: مقام‌های مسوول علل بحران ارز در کشور را موارد مختلف از جمله روند ناصحیح داخلی و شیطنت‌های خارجی اعلام می‌کنند، اما تا کی باید چشمان به خارج باشد؟ تا کی باید منتظر باشیم، ببینیم آمریکا یا فلان کشور ما را تحریم می‌کند یا نمی‌کند؟

وی بیان داشت: رویایی تحقق وعده‌های برجام تا کی ادامه خواهد داشت، مگر راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل هنوز مشخص نشده است و مشکلات ساختاری اقتصادی ایران برای صاحب‌نظران و مسوولان مبهم است.

آل‌هاشم گفت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان به رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید می‌کنند و تقویت بنیان‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی، نگاه جدی به داخل و ظرفیت‌های داخلی و تغییر برخی نگرش‌های سنتی را گوشزد دارند.

وی افزود: مسوولان در سال‌های اخیر به این توصیه‌ها و راه‌حل‌ها در حد توان عمل کردند اما آیا ببینیم به طور کامل عمل شده؟ آیا رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با الزامات اقتصاد مقاومتی به طور کامل عمل شده است یا نه؟

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب که حلال تمام مشکلات اقتصادی و حتی غیراقتصادی کشور است، چقدر به صورت واقعی و به مرحله اجرایی رسیده است؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که هر مقام و مسوول خدمتگزاری که در این ارتباط انجام وظیفه می‌کند، باید به صورت صریح و صادقانه پاسخ دهد و برای حل و رفع این مشکل اقدام کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده و از آنجایی که حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروهای سه‌گانه ارتش در دفاع مقدس فراموش نشده، بیان داشت: در تمام کشورها ارتش قدرتمند حافظ امنیت آن کشور است و به لطف خداوند در کشور ما ارتش مکتبی داریم و در رأس آن نایب امام زمان(عج) حضور دارند و نیروهای ارتشی به عنوان تکلیف شرعی در اطاعت از ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در دفاع مقدس ارتش با خلق حماسه و اهدای هزاران شهید، دین خود را به کشور و اسلام ادا کرده که از یادها نخواهد رفت.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت ۲۷ رجب و تبریک سالروز مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) گفت: روز مبعث به عنوان یک روز تاریخ ساز برای بشریت به همه ملت ها درس بیداری ،حق گویی، ایمان و ارتباط با خدا می دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: هدف از بعثت تربیت انسان، عدالت اجتماعی و تزکیه انسان، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه، برپایی عدل و قسط و حل اختلافات، و پرچمداری عدل، برافراشتن اخلاص و علم و معرفت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اهمیت موضوع محیط زیست و حفاظت و حراست از آن را هم در خطبه های این هفته مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : اگر میخواهیم محیط شهرها و فضای زندگی مان سالم باشد باید با حفاظت از نعمت خدادادی و در راستای دفع سموم و جلوگیری از آلودگی هوا به امر درخت کاری توجه داشته باشیم.

آل‌هاشم در خطبه‌های اول نمازجمعه در ادامه سلسه مباحث خانواده با تاکید توجه به شرایط اسلامی و انسانی انتخاب همسر گفت: زوجین باید شریک زندگی خود را باید کسی انتخاب کنند که از دیدن او خشنود شوند.

امام جمعه تبریز افزود : حفظ آبروی شوهر در غیاب او و فرمان پذیری از همسر نیز از ویژگی زنان پاکدامن است که جوانان باید در انتخاب شریک زندگی به آن توجه داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر