کد خبر: 901927
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
صنعت معدن وتجارت گلستان
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان از رشد 87 درصدی حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره بری صنعتی استان در سال گذشته خبر داد.

حسینقلی قوانلو در نخستین نشست خبری صنعت،معدن وتجارت استان در سال 97 که  در محل سالن جلسات سازمان صنعت،معدن وتجارت استان برگزار گردید،گفت:در سال 96تعداد121 فقره پروانه بهره برداری صنعتی باسرمایه گذاری 277 میلیارد تومان واشتغالزایی 991 نفر در استان گلستان صادر گردیده که از نظر حجم سرمایه گذاری نسبت به سال 95 شاهد رشد 87 در صدی بوده ایم واین رشد در 5 سال اخیر بی سابقه بوده که البته این نشان دهنده تاثیر اجرای طرح رونق تولید وتزریق نقدینگی تولید استان است.

وی افزود :در سال گذشته همچنین تعداد 326 فقره جواز تاسیس صنعتی جدید وطرح توسعه با پیش بینی سرمایه گذاری 2036 میلیارد تومان واشتغال 6354 نفر در استان صادر شده که نسبت به سال 95 از نظر تعداد 33 در صد ،پیش بینی سرمایه گذاری 35درصد واشتغال 18 درصد رشد داشته ،که این رشد نشان دهنده این است که اشتیاق به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان افزایش یافته است.

به گفته قوانلو،درزمینه اجرای طرح رونق تولید در استان ،در سال 96 به تعداد 230 واحد تولیدی استان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث موفق به کسب رتبه هفتم کشور شده ایم.

وی گفت :همچنین با توجه به اعطای تسهیلات به 23 واحد که پرونده آنها در سال 95 تکمیل شده بود ،به مبلغ 22 میلیارد تومان وپرداخت مستقیم بانکها به 652 واحد تولیدی به میزان 468 میلیارد تومان ،در مجموع در طول سال 96 تعداد 905 واحد تولیدی استان موفق به اخذ بیش از 858 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شدند که از این نظر استان گلستان پس از استانهای تهران ،اصفهان ،البرز وفارس که از نظر منابع بانکی به مراتب وضعیت بهتری نسبت به گلستان دارند ،در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت.

قوانلو ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده بخش تولید استان ،گفت:در سال 96 شاهد تاثیر اجرای طرح رونق تولید درسال 95 واعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان وکشور بودیم وامیدواریم که در سال 97 نیز شاهد رونق تولید واشتغال استان باشیم زیرا در سال گذشته نقدینگی خوبی به حوزه تولید استان تزریق گردید.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از محل طرح رونق تولید 10 واحد گردشگری استان نیز حدود 25 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند که در این بخش نیز استان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد:طی سال 96 همچنین از محل اجرای طرح بازسازی ونوسازی صنایع نیز 19 واحد تولیدی استان موفق به اخذ 49 میلیارد تومان تسهیلات شدندکه از این حیث نیز استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

قوانلو،طرح نوسازی وبازسازی را از جمله مهمترین برنامه های وزارت صنعت،معدن وتجارت در سال 97 برشمرد وگفت:امسال برای اجرای این طرح در بودجه کشور ،اعتبار بسیار خوبی پیش بینی شده است ،امیدواریم واحدهای صنعتی استان بتوانند از این فرصت به خوبی بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر