کد خبر: 901918
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
ظرفیتهای مهم طبیعی، تاریخی و مدهبی سمنان به خوبی از آن بهره برداری نشده است اما در سال جاری مشاغل مرتبط با بخش گردشگری با تدوین برنامه جامع و برگزاری همایشهای مختلف در این استان توسعه می یابد.

توجه کارآفرینان به صنعت گردشگری در کنار حمایت از ایده‌های نوین می‌تواند به ترویج اشتغالزایی در این بخش کمک کند، کارآفرینی با ارایه طرح های مرتبط در این بخش با تحقق این هدف، رونق می گیرد زیرا این راهبرد می تواند سمنان را به عنوان قطب مهم گردشگری مطرح کند.
در استان سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
بیکاری یکی از معضلات کنونی فراروی کشور و این استان است که باید با تدابیر اصولی این چالش را با شکوفایی ظرفیتهای موجود بخش های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی برطرف کرد.
در این استان بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون 718 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : کارآفرینی و ارایه طرح های مرتبط در بخش گردشگری استان برای افزایش اشتغال رونق می گیرد.
علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید مهارت آموزی با افزایش تردد مسافران و رونق بخش گردشگری در استان افزایش یابد.
وی اظهارداشت: در سال جاری حدود 20 عنوان همایش مشاغل مرتبط با بخش گردشگری در استان سمنان برگزار می شود و پیش بینی می شود تا 2 سال آینده حدود پنج هزار نفر در این بخش در سمنان مشغول به کار شوند.
وی خاطرنشان کرد : سمنان با برخورداری از ظرفیت های مهم طبیعی،تاریخی و مدهبی قطب بخش گردشگری در کشور است اما به دلایل مختلف این ظرفیت ها برای کاهش آمار بیکاری در سمنان بهره برداری نشده است.
جمعه ای با بیان این که، امروز عرصه جستجو برای یافتن مشاغل پشت میزی تمام‌شده و باید به دنبال اشتغال از مراجع دیگر بود، ادامه داد: گردشگری یکی از این ابزارها است که می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: توجه کارآفرینان به صنعت گردشگری در کنار حمایت از ایده‌های نوین می‌تواند به ترویج اشتغال در بخش گردشگری کمک کند.
وی تصریح کرد : یکی از دغدغه‌های همیشگی کارآفرینی این بوده که نظام‌ها و سازمان‌های دولتی در امور کارآفرینان مداخله نکنند چراکه ما شاهد هستیم هرکجا کار به دست مردم سپرده شد، نتایج بهتری رقم خورد و برعکس هر جا که سازمان‌های دولتی در کسب کارها مداخله کردند، مشکلات عدیده برای کارآفرین ایجادشده است.
جمعه ای اضافه کرد : با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر از استان در سال 97 برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای افزایش ماندگاری گردشگران باشد و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی سوغات و اجرای آیینها علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی سرعت گذر مسافران از سمنان را کاهش می‌دهد.
دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص استان سمنان در فهرست ملی است.
استان سمنان در بخش گردشگری دارای ظرفیتی های فراوانی است که به اعتقاد کارشناسان امر این ظرفیت ها آن چنان شایسته بهره برداری نشده است.
در استان سمنان بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
سالانه کمتر از یک میلیون گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان دیدن می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر