کد خبر: 901877
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از مسئولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، حمله سحرگاه ديروز امريكا و ...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از مسئولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، حمله سحرگاه ديروز امريكا و دو كشور غربي به سوريه را جنايت دانستند و با دروغ خواندن ادعاي آنها مبني بر مخالفت با استفاده از سلاح شيميايي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي همچون گذشته در كنار گروه‌هاي مقاومت حاضر خواهد بود و امريكا نيز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شكست خواهد خورد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين ديدار كه به مناسبت خجسته عيد مبعث برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي ضمن تبريك سالروز بعثت پيامبر اسلام(ص)، بازگشت به توحيد و حاكم شدن علم و قدرت و فيض و هدايت الهي بر زندگي انسان و مقابله با منيت و ديكتاتوري و استبداد را اصلي‌ترين پيام بعثت دانستند و گفتند: توحيد در بردارنده كليات و اصول مبارزه با ظلم و زورگويي است و بر همين اساس، جبهه حق بايد همواره با باطل مبارزه كند و در اين مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقب نشيني است.

معتقد به توحيد زير بار ظلم نمي‌رود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مهم‌ترين وظيفه امت اسلامي را بازگشت به پيام بعثت يعني توحيد، برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر به توحيد اعتقاد داشته باشيم زير بار ظلم نمي‌رويم و از مظلوم حمايت مي‌كنيم و به همين دليل است كه هر جا مظلومي نيازمند ياري باشد، جمهوري اسلامي در آنجا حاضر خواهد بود.
ايشان فلسفه اصرار جمهوري اسلامي ايران در حمايت از موضوع فلسطين را در همين چارچوب ارزيابي كردند و افزودند: ايستادگي در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پيشرفت خواهد شد كه نمونه بارز آن، ملت فلسطين است كه در ابتدا ملتي ضعيف بودند اما براثر ايستادگي، اكنون آن ملت ضعيف به يك فلسطين قدرتمند تبديل شده است كه رژيم صهيونيستي را تهديد مي‌كند و اين رژيم در مقابل ملت فلسطين احساس ضعف و عجز مي‌كند. رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: در اين رويارويي، بدون ترديد، فلسطيني‌ها بر صهيونيست‌ها غالب خواهند شد و سرزمين فلسطين به ملت آن باز خواهد گشت.

توسعه طلبي ايران، سخني دروغ است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حضور جمهوري اسلامي ايران در منطقه غرب آسيا و در كنار گروه‌هاي مقاومت و در سوريه را در چارچوب حمايت از مظلوم دانستند و گفتند: اينكه گفته مي‌شود جمهوري اسلامي ايران توسعه طلب است، سخني دروغ و خلاف واقع است و ايرانِ بزرگ و آباد و يكپارچه، قصد توسعه طلبي در منطقه و هيچ نقطه‌اي از دنيا را ندارد. ايشان افزودند: علت حضور ايران در سوريه و در منطقه غرب آسيا، ياري رساندن به مقاومتي بود كه در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به بركت ياري و كمك‌هايي كه شد و با شجاعت نيروهاي سوري توانست بر تروريست‌هايي كه به وسيله امريكا و غربي‌ها و مزدوران آنها همچون سعودي به وجود آمده بود، غلبه كند و آنها را شكست دهد.

سران امريكا، انگليس و فرانسه جنايتكارند

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان بامداد امروز (ديروز) رئيس جمهور امريكا كه مدعي مقابله با داعش و شكست آن در سوريه شده بود، گفتند: اين سخنان يك دروغ آشكار و فضاحت بار است زيرا امريكايي‌ها با پول سعودي و امثال آن، اين موجودات خبيث را در عراق و سوريه به‌وجود آوردند و هر جا كه لازم بود از تروريست‌ها حمايت كردند و هنگامي هم كه عناصر اصلي داعش در محاصره بودند، آنها را نجات دادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: به رغم حمايت‌هاي امريكا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوريه و عراق را نجات دهد.
ايشان حمله بامداد امروز (ديروز) به سوريه را يك جنايت خواندند و افزودند: بنده صريحاً اعلام مي‌كنم رئيس جمهور امريكا، رئيس جمهور فرانسه و نخست‌وزير انگليس جنايتكار هستند. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه امريكايي‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از اينگونه جنايات در سوريه، سودي نخواهند برد، گفتند: رئيس جمهور امريكا چندي پيش اعلام كرد كه در منطقه غرب آسيا، 7 تريليون دلار هزينه كرده‌اند و چيزي عايد آنها نشده است. اين سخن، صحيح است و از اين پس هم امريكا هر قدر تلاش و هزينه كند، چيزي عايد آن در منطقه نخواهد شد.

امريكا قطعاً در اهداف خود در منطقه‌ شكست خواهد خورد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، لزوم هوشياري و بيداري ملت‌ها، كشورها و دولت‌هاي اسلامي را در مقابل اين حوادث گوشزد كردند و افزودند: هدف امريكايي‌ها، فقط سوريه و عراق و افغانستان نيست، بلكه آنها، به‌دنبال ضربه زدن به امت اسلامي و اسلام هستند، بنابراين دولت‌هاي اسلامي نبايد خود را در خدمت اهداف امريكا و برخي كشورهاي متجاوز غربي قرار دهند. ايشان خاطرنشان كردند: براي يك كشور اسلامي، همچون سعودي افتخار نيست كه رئيس جمهور كنوني امريكا در تبليغات انتخاباتي‌اش علناً در مورد آنها بگويد «گاو شيرده». ذلت از اين بالاتر نمي‌شود كه پول يك كشور را بگيرند و با چنين تعبيري آن را خطاب كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به دروغ‌گويي رئيس‌جمهور امريكا مبني بر اينكه حمله به سوريه براي مقابله با به كارگيري سلاح‌هاي شيميايي بوده است، افزودند: آنها با به كارگيري سلاح شيميايي و يا هر سلاح ديگر ضد ملت‌هاي اسلامي و ملت‌هاي مظلوم مخالفتي ندارند، همچنانكه از بمباران روزانه عليه مردم يمن حمايت مي‌كنند و در دوران جنگ تحميلي نيز از صدام جنايتكار كه با استفاده از سلاح شيميايي هزاران نفر از مردم ايران و عراق را به شهادت رساند و يا مصدوم كرد، حمايت كردند. رهبر انقلاب اسلامي، رفتارهاي امريكا و برخي كشورهاي غربي را ناشي از اهداف استعماري و «ديكتاتوري بين‌المللي» آنها دانستند و خاطرنشان كردند: البته ديكتاتورها در هيچ كجاي دنيا كامياب نخواهند شد و امريكا نيز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شكست خواهد خورد.

عقب نشيني، مشوق دشمن است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ايستادگي ملت ايران و پايدارتر شدن آن به دليل تجربه ۴۰ ساله مقاومت و ايستادگي، گفتند: اين تجربه به ما آموخته است كه عقب نشيني، مشوق دشمن است و ايستادگي، موجب عقب رفت آن خواهد شد. ايشان در پايان با تأكيد بر اينكه عقب نشيني استكبار و زورگويان عالم به دليل ايستادگي و مقاومت در مقابل آنها، يك «سنت الهي» است، ابراز اميدواري كردند ملت‌هاي عراق، افغانستان، سوريه، فلسطينِ مظلوم، ميانمار و مردم كشمير در آينده نه چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رئيس‌جمهور با تبريك عيد مبعث به همه مسلمانان، گفت: امروز، جهان و منطقه ما از نبود اخلاق در رنج است و همه بحران‌هاي سياسي، نظامي و امنيتي ريشه در بحران اخلاقي دارند. روحاني حمله اخير امريكا و چند كشور غربي به سوريه را بر خلاف اصول بين‌المللي خواند و افزود: در حالي كه گروهي از طرف سازمان ملل مأمور مي‌شوند تا اتهام كاربرد سلاح شيميايي در سوريه را بررسي كنند، به بهانه‌هاي واهي به يك كشور مستقل كه داراي حكومت و مردمي آگاه و تمدني ديرينه است، حمله مي‌شود.

ايران همچون گذشته حامي مظلومان خواهد بود

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امريكايي‌ها، صهيونيست‌ها و برخي كشورهاي اروپايي همچون انگليس و فرانسه از حوادث ۱۷ سال گذشته در منطقه درس نگرفته‌اند، خاطرنشان كرد: تجاوزات امريكا در افغانستان، عراق و ليبي، نتيجه‌اي جز نابودي، ويراني و كشتار نداشته است. روحاني هدف امريكايي‌ها از اين تجاوزات را توجيه حضور خود در منطقه دانست و افزود: آنها از اينكه تروريست‌هاي مورد حمايت‌شان در غوطه شرقي شكست خورده‌اند، عصباني هستند، بنابراين به انواع تجاوزها دست مي‌زنند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: ايران همچون گذشته حامي مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامي براي مبارزه با تروريسم، حمايت خود را دريغ نخواهد كرد. روحاني با تأكيد بر اينكه ايستادگي و مقاومت مردم، همه توطئه‌هاي امريكا عليه ملت ايران را خنثي كرده است، افزود: دشمنان اخيراً درصدد بودند كه مردم را از لحاظ اقتصادي با مشكل مواجه و اطمينان مردم را به آينده اقتصادي كشور مخدوش كنند، اما دولت با طراحي و اقدامات خود در مقابل آنها پيش‌دستي و مقابله كرد.
رئيس‌جمهور گفت: با صراحت به ملت ايران مي‌گويم دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه اقتصادي، سياسي، ديپلماسي و همچنين در خصوص فعاليت هسته‌اي، از هر زمان ديگري آماده‌تر است و هر گونه توطئه دشمن را در نطفه خنثي خواهد كرد. آقاي روحاني با تشكر از وحدت و يگانگي قوا و همه نهادها و رسانه‌ها در ساماندهي اقتصاد كشور و مقابله با توطئه اخير، تأكيد كرد: همواره حمايت‌ها و هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، مددكار دولت و ملت بوده و خواهد بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
با سلام . چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشت . انتظار این بود که در کنار رشد.و شکوفایی اخلاق اسلامی در نیروهای نظامی وانتظامی شاهد مکانیزه شدن روند اداری باشیم . چنانچه فرمانده نامه ای را امضا و ابلاغ می کنند بدون هیچ ایرادی در واحدی پائین اجرا شود . بنظر می رسد باید زمان زیادی را صبر کرد . چون وقتی هدیه رهبری مبنی بر معافیت یکی از فرزندان ایثاگر 28 ماه با امضا معاونت نیروی انسانی نزاجا از طریق پست به دست ماها رسید .فکر کردیم که کلیه مسائل را برسی کرده و سپس نامه امضا و ارسال کرده است متاسفانه وقتی به نظام وظیفه شهرستان بردیم . اعلام کرد که این نامه هیچ ارزشی ندارد . قابل اجرا نیست . یعنی این هدیه پوچ بوده /. بگذریم . حال یک جوان 19 ساله چه برداشتی خواهد داشت . وقتی می ببیند پدرش بعنوان ایثاگر ارزشی ندارد و براحتی هدیه رهبری توسط افراد پائین در سازمان نظام وظیفه فاقد اعتبار است. ایا می تواند به امنیت شغلی خویش در اینده اطمینان داشته باشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار