کد خبر: 901676
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
ویژه‌‌‌هاي جوان:
روزهايي كه فضاي رواني جامعه ملتهب از بي ثباتي بازار ارز و طلاست، برخي رسانه‌هاي حامي دولت به دنبال بهره‌برداري‌هاي سياسي جناح خود از اين آب گل‌آلود هستند.

روزهايي كه فضاي رواني جامعه ملتهب از بي ثباتي بازار ارز و طلاست، برخي رسانه‌هاي حامي دولت به دنبال بهره‌برداري‌هاي سياسي جناح خود از اين آب گل‌آلود هستند. روز گذشته تعدادي از روزنامه‌هاي اصلاح طلب با هياهو و عكسي بزرگ از اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور و با تيترهايي همچون «بازگشت اسحاق» و «بازگشت جهانگيري» كوشيدند خبررساني او در مورد تصميم دولت بر تك نرخي كردن ارز را به حساب شخص او بگذارند و از او قهرمان تثبيت بازار ارز بسازند. اين فضا سازي شديداً رنگ انتخاباتي گرفته و نشان مي‌دهد اصلاح‌طلبان حتي در اين شرايط دشوار كشور، به جاي نقد عملكرد دولت روحاني، ترجيح مي‌دهند به فكر انتخابات رياست جمهوري بعدي باشند. حال بماند كه اصل قيمت 4 هزار و 200 توماني دلار و چگونگي و زمان اعلام و اجراي آن از سوي دولت شديداً مورد ايراد و اشكال است و روشن نيست اسحاق جهانگيري دقيقاً قهرمان چيست! البته در موضعی متفاوت روزنامه اصلاح‌طلب همدلي با نقد تصميم دولت مي‌نويسد: «وقتي خبر اعلان تك نرخي دستوري را از زبان آقاي جهانگيري شنيدم، خيلي متأسف شدم براي دولتي كه مردم به تدبيرش اميد بسته بودند، چون اين نوع تك نرخي كردن نتيجه‌اي جز گسترش رانت و فساد و عدم شفافيت و زيرزميني كردن مبادلات ارزي، نخواهد داشت. »

طعنه مرعشی به اصلاحات

حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران تفكر اصلاح طلبي را كليشه‌اي ناميده است. او در بخشي از مصاحبه‌اش با روزنامه قانون مي‌گويد: «صادقانه بايد اعتراف كرد كه اكثريت مردم از اصلاح‌طلبان پيشي گرفته اند، بنابراين تفكر كليشه‌اي اصلاح طلبي نيز نياز به اصلاح دارد! با توجه به شرايطي كه در نظام سياسي كشور حاكم بوده است كنش‌هاي اصلاح‌طلبان هوشمندانه و متناسب با ادبيات سخت قدرت نبود و اين واقعيت عدم همخواني، شرايطي به وجود آورد كه متحمل هزينه‌هاي زيادي شده‌ايم. »
او در ادامه از اصلاح‌طلبان مي‌خواهد كه خود را اصلاح و به اشتباهات خود اعتراف كنند: «همان‌گونه كه جامعه نياز به اصلاحات دارد جريان اصلاح طلبي نيز نياز به اصلاح دارد، بنابراين يكي از موضوعاتي كه مي‌تواند مردم را همچنان حامي خود داشته باشيم اين است كه به اشتباهات خود اعتراف كنيم. درد مردم را بشناسيم و متوجه باشيم كه ذهنيت‌هاي منفي موجود در جامعه آثار مخرب دارد. البته اين ذهنيت‌هاي منفي را خودمان باعث شده‌ايم. صلاح كار كجا و من خراب كجا- ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا. »

در هراس تكرار تجربه شوراي اول

انتقادات به شوراي شهر تهران زياد است و پس از نمايش عدم قبول استعفاي اول نجفي شهردار تهران هم بيشتر شد. همان روز كسي از اعضاي شوراي شهر آنان را و شهردار مستعفي را از تكرار تجربه شوراي شهر اول تهران كه منجر به انحلال شورا شد، بر حذر داشت. محمد عطريانفر، عضو و رئيس موقت اولين شوراي شهر تهران هم در يادداشتي كه روز دوشنبه در روزنامه سازندگي نوشته است، همين هشدار را منتقل كرده است كه مراقب باشند تجربه شوراي اول تكرار نشود. عطريانفر اعضاي شوراي شهر را به پرهيز از اختلافات و دوري از سهم‌خواهي‌هاي فراكسيوني و حزبي دعوت كرده و مي‌گويد: «اين نگاه جدايي‌طلبانه براي شوراي شهر خطرناك است. اعضاي شوراي شهر بايد به‌دنبال فردي بگردند كه بتواند تهران را مديريت كند، چون اگر در فرصت باقي‌مانده از عمر شوراي شهر، دستاورد خوبي به‌دست نيايد، فاتحه آينده اصلاحات براي دوراني طولاني خوانده مي‌شود.» او مسائلي را كه در جريان استعفاي نجفي از شهرداري تهران رخ داد و واكنش اعضاي شوراي شهر به اين موضوع را دور از شأن اعضاي شورا به‌خصوص رئيس دولت دوم خرداد دانست.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
اقای جهانگیری به عنوان معاون اول دولت چه گلی بر سر مردم ایران
زد " که بخواهد رئیس جمهور باشد " همین تفکرات کشکی عده ای که هرفردی را در حد رئیس دولت می بینند " که کشور را دچار چنین
وضعی کرده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار