کد خبر: 901660
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
نبردهاي داغ در بالا و پايين جدول در هفته بيست و هشتم ليگ برتر
استقلال در هفته بيست و هشتم ليگ برتر برابر گسترش فولاد به تساوي رسيد تا پس از سه بازي نوار بردهاي اين تيم قطع شود.
سعيد احمديان

ليگ برتر فوتبال به هفته‌هاي پاياني رسيده و پس از اينکه ديروز استقلال و پرسپوليس برابر حريفانشان به ميدان رفتند، پرونده بازي‌هاي هفته بيست و هشتم ليگ با برگزاري بازي‌هاي باقي مانده طي امروز و فردا بسته مي‌شود تا شمارش معکوس براي پايان ليگ آغاز شود.

2 سهميه براي 4 تيم

هفته بيست و هشتم ليگ برتر در حالي برگزار مي‌شود که يکي از جذابيت‌هاي سه هفته پاياني جنگ براي نايب‌قهرماني، رده سوم و گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسياست، جايي که براي دو سهميه، چهار تيم شانس بيشتري دارند. پس از پرسپوليس که هفته گذشته قهرماني‌اش را قطعي کرد تا پيش از آغاز بازي‌هاي اين هفته؛ ذوب با 48 امتياز، استقلال با 47، سايپا با 47 و پيکان هم با 44 امتياز تيم‌هايي هستند که نسبت به تيم‌هاي ديگر براي قرار گرفتن در رده‌هاي دوم و سوم ليگ مي‌توانند اميدوارتر باشند، به همين دليل است كه بازي اين تيم‌ها اهميت ويژه‌اي دارد. از بين چهار مدعي بالاي جدولي، در هفته بيست و هشتم استقلال ديروز به مصاف گسترش فولاد رفت و مسابقه سه مدعي ديگر امروز و فردا برگزار خواهد شد.

تساوی استقلال پس از سه برد متوالی

بازي در نيمه اول با ميدان داري هافبک‌هاي استقلال آغاز شد و آبي‌پوشان با برتري در ميانه زمين در تدارک حمله روي دروازه دخسوس بودند. برتري آبي‌پوشان خيلي زود هم جواب داد و در دقيقه 11 علي قرباني توانست استقلال را يک بر صفر پيش بيندازد. در اين دقيقه پژمان منتظري با حرکت تيمي مناسب توپ را در موقعيت ايده‌آل به جباروف رساند و سانتر دقيق زميني و دقيق او را علي قرباني در موقعيت دروازه خالي وارد دروازه گسترش فولاد کرد. پس از گل بازي آرام‌تر و بيشتر در ميانه زمين دنبال شد و کمتر موقعيتي روي دروازه‌ها خلق شد تا شاگردان شفر با برتري به رختکن بروند. نيمه دوم بازي متعادل آغاز شد و در حالي که شاگردان فيروز کريمي برتري خاصي نداشتند توانستند روي يک حمله به گل مساوي برسند. نريمان جهان يک‌تنه خط دفاع استقلال را به هم ريخت و پاس او با ضربه دقيق خالقي فر در دقيقه 57 وارد دروازه آبي‌ها شد.
بازي پس از گل خالقي‌فر سرعت بيشتري گرفت، استقلالي‌ها و تبريزي‌ها براي زدن گل دوم جلو کشيدند تا در ادامه در بيشتر زمان بازي، توپ روي دروازه دو تيم باشد. استقلال با سانترهاي هوايي و گسترش هم با استفاده از شوت‌هاي راه دور به دنبال گل دوم بود، با اين حال تلاش دو تيم نتيجه‌اي نداشت تا استقلال و گسترش فولاد به تساوي يک – يک برسند. با اين مساوي استقلال 48 امتيازي شد و با يک بازي بيشتر و تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن در رده دوم قرار گرفت.

جنگ نایب‌قهرمانی و سومی

در تنها بازي امروز ذوب‌آهن در حالي مقابل فولاد قرار مي‌گيرد كه شاگردان قلعه‌نويي به‌رغم نتايج نه‌چندان خوب در آسيا در نيم‌فصل دوم ليگ برتر فوق‌العاده كار كرده‌اند. آنها که آخرين باخت‌شان به 19 بهمن برمي‌گردد، در شش بازي اخيرشان، پنج برد و يک مساوي به دست آورده‌اند. در طرف مقابل فولاد هم برخلاف نيم‌فصل اول در ادامه ليگ روندي نزولي داشته است. در بازي‌هاي روز جمعه سايپا که با دايي در ليگ هفدهم در حد يک مدعي نشان داده، اين هفته به ديدار مشكي‌پوشان مي‌رود، تيمي که سقوطش به ليگ دسته اول قطعي شده است و در بازي‌هاي باقي مانده تنها براي اعاده حيثيت به ميدان مي‌رود. در ديگر بازي روز جمعه پيکان که با مجيد جلالي دوباره به دوران اوج بازگشته با استقلال خوزستاني ديدار مي‌کند که براي سقوط نکردن، امتيازهاي بازي‌هاي پاياني براي اين تيم از نان شب هم واجب‌تر است.

ببر و سقوط نکن

همان حساسيت‌ها و جذابيت‌هاي‌ بالاي جدول در هفته بيست و هشتم در ديدارهاي تيم‌هاي ته‌جدولي که فردا برگزار مي‌شود هم وجود دارد. پس از قطعي شدن سقوط مشكي‌پوشان 15امتيازي، پنج تيم ديگر نيز در معرض سقوط قرار دارند؛ نفت تهران با 24 امتياز، استقلال خوزستان، سپيدرودرشت و پديده با 26 امتياز و سپاهان با 28 امتياز تيم‌هايي هستند که خطر سقوط را احساس مي‌کنند. در بازي‌هاي اين هفته، روز جمعه نفت تهران که با هومن افاضلي خوب شروع کرده بود و در هفته‌هاي اخير دوباره سيري نزولي داشته با پديده روبه‌رو مي‌شود، تيمي که در منطقه سقوط قرار دارد. سپاهان پرافتخارترين تيم ليگ هم که يک فصل کابوس‌وار را تجربه مي‌کند، ميزبان صنعت نفت آبادان است. سپيدرودرشت با علي کريمي براي فرار از سقوط به ديدار تراکتورسازي مي‌رود که با ساغلام ترکيه‌اي هم نتوانسته به روزهاي اوج خود برگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار