کد خبر: 901552
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت استان اردبیل بیش از 53 هزار مورد خدمت ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نشست تشریح خدمات دانشگاه علوم پزشکی در ایام تعطیلات نوروزی در اردبیل اظهار کرد: این خدمات شامل ویزیت پزشکان، خدمات پرستاری، رادیولوژی و سونوگرافی بوده که غیر از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به هموطنان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در قالب طرح سلامت نوروزی در سه حوزه درمان، بهداشت و فوریت‌های پزشکی در نخستین روزهای سال نو با آماده‌باش نیروها و مراکز بیمارستانی و پایگاه‌ها سعی کردیم به هموطنانمان ارائه خدمات کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در بخش مدیریت فوریت‌های پزشکی 320 نفر نیرو با بهره‌مندی از 60 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس – آمبولانس، چهار دستگاه موتورآمبولانس در قالب 48 پایگاه بین شهری و 6 ایستگاه سلامت سعی کردند به هموطنان ارائه خدمات کنند.

اخوان اکبری تعداد ماموریت پیش‌بیمارستانی را بیش از 2 هزار و 836 مورد، مصدومین انتقال یافته حوادث جاده‌ای را 883 نفر و مصدومین شهری انتقال یافته را هزار و 781 نفر اعلام کرد و گفت: در این ایام بیماران انتقال یافته بین مراکز درمانی 175 نفر بوده که در مجموع در این ایام هفت نفر فوتی در سوانح جاده‌ای انتقال یافته‌اند.

وی افزود: 266 نفر از هموطنان نیز در این ایام با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت از خدمات این ایستگاه بهره‌مند شده و در قالب ماموریت هوایی نیز دو نفر مصدوم جابجا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خدمات حوزه مراکز بیمارستانی را در این ایام یادآور شد و بیان کرد: کل مراجعین به اورژانس بیمارستان‌ها بیش از 89 هزار نفر، بیماران سرپایی 87 هزار نفر، بیماران بستری 78 هزار نفر، بیماران بستری در اورژانس و سایر بخش‌ها نیز 11 هزار نفر بوده‌اند.

اخوان اکبری تعداد بیماران تحت عمل جراحی را در مراکز اورژانس 956 نفر و غیراورژانسی را 557 نفر اعلام کرد.

وی گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت محیط از 15 اسفند تا 15 فروردین خدمات قابل توجهی را ارائه کردند به طوری که در این ایام بر اماکن تهیه و توزیع غذا و سامانه‌های آبرسانی به تعداد 19 هزار مورد نظارت انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پرونده‌های ارجاع شده به مراجع قضایی را 222 مورد و مراکز تعطیل شده را 18 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از یک هزار و 425 مورد صدور کارت بهداشتی را شاهد بودیم.

اخوان اکبری نمونه‌برداری 735 مورد از موادغذایی، 574 مورد از آب شرب آشامیدنی، 3 هزار مورد سنجش از کلر آب استخرها و مراکز آبدرمانی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: به دنبال بازرسی‌های انجام شده بیش از 18 تن موادغذایی فاسد جمع‌آوری شده است.

وی همچنین به 192 مورد بازرسی مشترک و فعال بودن 12 اکیپ بازرسی و 13 اکیپ نظارت را با مجموع 120 نفر پرسنل در حوزه بهداشت محیط یادآور شد و تصریح کرد: در مجموع در این ایام 20 هزار و 630 نفر ساعت کار انجام شده است.

دبیر شورای سلامت استان اردبیل در پایان به فعال بودن 74 مورد داروخانه در ارائه خدمات به هموطنان در تعطیلات نوروزی، تهیه و تامین داروهای مورد نیاز بیماران قبل از شروع تعطیلات و بازدیدهای مکرر از کارخانجات و مراکز نگهداری و عرضه موادغذایی در تعطیلات نوروزی به عنوان عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر