کد خبر: 901504
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
رئیس اداره ایمنی حمل و نقل و پایانه‌های سمنان خبر داد
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از صدور بیش از 22 هزار عدد کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین فعال در حمل و نقل جاده‌ای توسط مراکز معاینه فنی خبر داد.


محسن لشکری با بیان اینکه در طی سال 96 بیش از 26 هزار مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است، اظهار داشت: حدود 14 درصد از ناوگانی که به مراکز مراجعه کرده‌اند، به دلیل نقص فنی در آزمایش‌های مربوطه مردود شناخته شده و موفق به اخذ تأییدیه در مرحله اول نشدند.

وی با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون‌شهری است، خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به‌منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند.

لشکری اضافه کرد: در استان سمنان، سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به‌صورت آنلاین و مکانیزه انجام می‌گیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان اضافه کرد: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به‌صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می‌شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می‌شود.

دوره زمانی اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادره برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون‌شهری با عمر کمتر از 10 سال ۶ ماه و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال سه ماه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر