کد خبر: 901502
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان طی بیش از شش هزار بازرسی قاچاق کالا از سطح عرضه و صنفی در استان سمنان در سال گذشته خبر داد.

بهروز اسودی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته و در قالب گشت های نظارت و بازرسی ، 6 هزار و 789 بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی خرده و عمده فروش در سطح استان صورت گرفته است .

وی افزود: گشت های نظارت و بازرسی از سطح عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاههای ذیربط از قبیل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام گرفته است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این گشت‌های بازرسی که بمنظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام شده است ، یکهزار و 122 پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است .

اسودی بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات ، آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی یکسال گذشته تنظیم شده 117 میلیارد و 865 میلیون ریال می باشد .

رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ضمن بیان گزارشی از عملکرد این کارگروه در سال گذشته افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است .

اسودی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است .

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین در جهت اطلاع رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالاهای غیرمجاز و قاچاق بیش از 80 دوره و کارگاه آموزشی با همکاری دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید ، ویژه ی اصناف ، واحدها و بنگاه های تولیدی ، دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در سال 96 برگزار شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار