کد خبر: 901475
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
نخستين نشست شمس در سال جديد، به مناسبت جشن يک سالگي اين سلسله نشست‌ها، با حضور مسئولين کتابخانه مرکزي آستان قدس و جمعي از نويسندگان و ادب‌دوستان مشهدي درقسمت ورودی تالار قدس کتابخانة مرکزي آستان قدس رضوي برگزار گرديد

       نخستين نشست از سلسله نشست‌هاي ادبي شمس در سال جديد، به مناسبت جشن يک سالگي اين سلسله نشست‌ها، در يک عصر دلپذير بهاري، در جمعي صميمانه درقسمت ورودی تالار قدس کتابخانة مرکزي آستان قدس رضوي برگزار گرديد.

در اين نشست، که اجراي آن را سيد عليرضا مهرداد کارشناس حوزه ادبيات بر عهده داشت، محمدهادي زاهدي؛رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، مسئولان انتشارات بوي شهر بهشت و به‌نشر و ديگر مسئولين اين مجموعه و تعدادی از نويسندگان و ادب‌دوستان حضور داشتند.

ابتدا رئیس کتابخانه آستان قدس در پاسخ به پرسش مجري برنامه دربارة چرايي سکان‌داري کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي در برگزاري سلسله نشست‌هاي شمس، با بيان اينکه دورهمي صميمانه و گردهم‌آيي کساني که دغدغه ادبيات دارند، از امور واجب است که بايستي در حوزه ادبيات پيوسته برقرار باشد، تصريح کرد: اگر در زنده‌ نگه‌داشتن زبان فارسي که زبان نياکان ما و زبان اقوام و ملت‌هاي مختلف کشور ماست نکوشيم، زبان فارسي دچار بيماري‌هاي جدي خواهد شد و برگزاري چنين برنامه‌هايي مي‌تواند کمک شاياني به بقاي زبان فارسي کند.

زاهدي، فايده دورهمي‌ها را نثار مهرباني افراد به يکديگر دانست و ادامه داد: گاه مهرباني در ميان ما کم‌رنگ مي‌شود و دورهمي‌هاي گرم و صميمانه‌اي همچون اين نشست، مي‌تواند تا حدودي اين خلاء را جبران نموده و افراد را نسبت به هم مهربان‌تر کند.

سيد عليرضا مهرداد، به رمان رضوی و جشنواره بين‌المللي انتخاب کتاب سال رضوي اشاره کرد و از اهتمام کتابخانه آستان قدس رضوی به چاپ آثار ادبي رضوي پرسيد که زاهدي با بيان اينکه حوزه رمان، حوزه گسترده‌تر و دلپذيرتري براي ارائه مفاهيم رضوي است، پاسخ داد: ما تاکنون در دوره‌هاي مختلف اين جشنواره اقدام به چاپ برخي آثار فاخر نموده‌ايم.

سپس زاهدي به عنوان ميزبان اين نشست، به خوانش برشي از اثر خود با نام «يک قمقمه دريا» پرداخت و در ادامه، ديگر نويسندگان حاضر در جمع از جمله علي براتي گجوان، آسيه يزد فاضلي، رحيمه رضاپور، و محسن رحيم‌دل، به خوانش بخش‌هايي از آثار خود پرداختند.

در پايان، از کساني که در طول سلسله نشست‌هاي شمس، کتابخانه آستان قدس را در برگزاري اين برنامه ياري کردند، با اهداي هدايايي فرهنگي تقدير شد.

استقبال حاضرين از نمايشگاه کتبي که تاکنون در سلسه نشست‌هاي شمس، مورد خوانش و نقد قرار گرفته است، بخشي ديگر از اين برنامه بود.

گفتني است تاکنون بيش از بيست جلسه از سلسله نشست‌هاي ادبي شمس با موضوعات مختلف ادبي، با محوريت خوانش و نقد کتاب، با حضور نويسنده اثر و جمعي از کارشناسان، به ميزباني کتابخانه آستان قدس رضوي برگزار گرديده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار