کد خبر: 901433
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
اميدواري آبي‌ها به تثبيت مکان دوم جدول
هفته بيست و هشتم ليگ درحالی استارت می‌خورد که استقلال در تبريز اين فرصت را دارد تا شانس خود را براي کسب سهميه آسيا افزايش دهد.
شيوا نوروزي

‌ هفته بيست و هشتم ليگ درحالی استارت می‌خورد که استقلال در تبريز اين فرصت را دارد تا شانس خود را براي کسب سهميه آسيا افزايش دهد. هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال امروز با ديدار گسترش فولاد و استقلال آغاز مي‌شود. اين ديدار براي آبي‌ها حساسيت‌هاي زيادي دارد. از سوي ديگر اينکه پرسپوليس نيز در آزادي در شرايطي پذيراي پارس جنوبي است که قهرمان ليگ شده و نگراني از اين بابت ندارد.
وينفرد شفر هنوز راضي به تمديد قراردادش نشده است. مسئولان باشگاه استقلال در آشفته‌بازار دلار در‌به‌در به دنبال جلب رضايت سرمربي آلماني خود هستند، اما به نظر مي‌رسد سرمربي آبي‌ها هنوز از آينده تيمش مطمئن نيست. استقلال که از هفته‌ها قبل ديگر اميدي به قهرماني نداشته، حالا تنها اميدش کسب سهميه ليگ قهرمانان و کنار زدن ذوب‌آهن و رسيدن به عنوان نايب‌قهرماني است. شاگردان شفر با 47 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به سايپا در رده سوم قرار دارند و غلبه بر گسترش موقتاً آنها را به رده دوم مي‌آورد. البته ذوب فردا با غلبه بر فولاد مي‌تواند جايگاهش را پس بگيرد. روند رو به رشد استقلال چند هفته‌اي تداوم داشته و اين تيم در 10 بازي گذشته شکستي را متحمل نشده است. پنج برد متوالي در ليگ برتر ثبات اين تيم را نشان مي‌دهد. با اين حال در فاصله سه هفته تا پايان فصل حتي جايگاه سومي استقلال نيز قطعي نشده است.
در حالي که بازيکنان استقلال انگيزه زيادي براي سه بازي باقي مانده و همچنين ليگ قهرمانان آسيا دارند، اما تيم فيروز کريمي يکي از بي‌انگيزه‌ترين تيم‌هاي اين روزهاست. گسترش رده نهمي، نه نگران سقوط است و نه اميدي به صعود در جدول و گرفتن سهميه دارد. به همين دليل است که در بازي امروز تساوي هم براي گسترش نتيجه خوبي محسوب مي‌شود. در عوض استقلالي‌ها براي باز کردن دروازه اين تيم به دنبال فرصت مي‌گردند.

اولين بازي پس از قهرماني

سرخپوشان به هدف خود رسيده‌اند و قهرماني‌شان را مسجل کرده‌اند. رويارويي با پارس جنوبي نخستين بازي پرسپوليس پس از قهرماني است و قطعاً برانکو ايووانکويچ دوست دارد بازيکنانش در بازي برگشت هم جمي‌ها را شکست دهند. با اين حال بي‌انگيزگي خطري است که بازيکنان قرمزپوش را تهديد مي‌کند. قطعي شدن قهرماني مي‌تواند تأثير زيادي روي بازيکنان پرسپوليس داشته باشد. اين ديدار بهترين زمان براي استفاده از بازيکنان نيمکت‌نشين و فرصت دادن بيشتر به آنهاست تا سرمربي پرسپوليس تيم دومش را نيز محک بزند. تيم ميزبان از سه بازي آخر خود تنها يک برد داشته و با غلبه بر پديده مقام قهرماني را از آن خود کرده است. پرسپوليس در آسيا هم جايگاه خوبي دارد و در صورتي که بتواند السد را در آزادي مغلوب کند، اين فرصت را دارد که صدرنشين گروهش شود. شجاع خليل‌زاده در اين بازي غايب است. برانکو در نشست خبري پيش از اين ديدار به بازيکنانش هشدار داده كه پارس جنوبي را دست‌کم نگيرند: «طبيعي است که دوست داريم جشن قهرماني را در تهران با هواداران بگيريم. پارس جنوبي تيمي است که شروع خوبي در ليگ برتر داشت، اما اولين شکست اين تيم در ليگ برابر ما بود. آنها در نيم‌فصل دوم تغييرات زيادي داشتند، اما اين تيم هنوز کيفيت خوبي دارد و سخت مي‌بازد. سنگين‌ترين شکست اين تيم مقابل استقلال بود، ولي من نمي‌خواهم به آن بپردازم. آنها مقابل تيم قهرمان قطعاً انگيزه زيادي دارند و هدفشان قرار گرفتن در رده چهارم تا ششم است و آنها ما را به خاطر قهرمان شدن دست‌کم نمي‌گيرند.» سرمربي سرخپوشان از تغيير در ترکيب تيمش خبر داد: «ماهيني مصدوميت جزئي دارد و ممکن است به بازي نرسد. رادوشوويچ هم از ناحيه کمر مصدوم است، اما تمام بازيکنان ما جوان هستند و با توجه به وضعيت‌مان ترکيب بازي فردا را مي‌چينيم، مطمئناً فردا تغييراتي خواهيم داشت. هدف باشگاه نگه داشتن همه بازيکنان است، ولي فقط کساني که دلشان با باشگاه است در اين تيم مي‌مانند. قطعاً بهترين‌ها با ما خواهند ماند.»
در آن سوي ميدان اما پارس جنوبي‌اي قرار دارد كه هفته‌هاست از روزهاي اوج خود فاصله گرفته و حالا بيش از هر زمان ديگري به شکست پرسپوليس و همچنين گرفتن انتقام بازي رفت فکر مي‌کند. شاگردان تارتار در رتبه هفتم ايستاده‌اند و اين مربي اصلاً دوست ندارد تيمش بيش از اين دچار نزول در جدول شود. باز ماندن از کورس قهرماني و مشکلات مالي کمر اين تيم را شکسته تا جايي که جمي‌ها حتي به آسيا نيز فکر نمي‌کنند. تقابل محمد نوري، کاپيتان پارس جنوبي با تيم سابقش در ورزشگاه آزادي جالب توجه است. پارس جنوبي در چهار بازي آخر خود در ليگ سه تساوي و يک باخت دشت کرده است. سرمربي اين تيم مسجل بودن قهرماني پرسپوليس را بهترين فرصت براي بازيکنانش مي‌داند: «اين بازي مي‌تواند براي هر تيمي مهم باشد. براي پرسپوليس سخت نيست، چون قهرمان شده است و نيازي به امتياز اين بازي ندارد، اما تيم جوان ما به ‌دنبال صعود در جدول رده‌بندي است. اگر به هفت تيم نخست نگاه کنيد، فقط جايگاه پارس جنوبي عجيب است. ما با خيال راحت به کارمان ادامه مي‌دهيم، در حالي كه تيم‌هاي پايين جدول خواب ندارند و به فکر ماندن در ليگ هستند. کارمان براي گرفتن سهميه آسيا سخت است. جبران هفت امتياز عقب‌ماندگي در سه بازي سخت است، اما اين را مي‌دانيم كه رده پنجم از هفتم بهتر است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار