کد خبر: 901430
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
بالاخره و با 15 رأي موافق اعضاي شوراي شهر تهران
نجفی رفت، مکارم سرپرست شد...
اكبر محمودي

سرانجام با دوبار ارائه استعفا از سوي شهردار تهران اعضاي شوراي شهر روز گذشته با 15 رأي به رفتن نجفي از بهشت نظر مثبت دادند. پس از رأي‌گيري هم به‌رغم تأكيد برخي ليدران شورا، اعضاي شوراي شهر پايتخت با همان 15 رأي سميع‌الله حسيني مكارم، معاون شهردار مستعفي را به‌عنوان سرپرست شهرداري انتخاب كردند. سرپرست جديد شهرداري تهران نيز در اولين اظهار‌نظر شفاف‌سازي، انضباط مالي و مبارزه با فساد را از اولويت‌هاي كاري خود برشمرد.
هرچند بيماري علت اصلي استعفاي شهردار مستعفي عنوان شده و‌لي اعتراض و ناكارآمدي در اداره شهر و ساير عوامل نيز سبب شده تا شهردار سابق تهران زمزمه‌هاي رفتن خود را در آخرين ماه پاياني سال علني كند. اعضاي شوراي شهر كه اميد به منصرف كردن نجفي از استعفا را داشتند هرچه تلاش كردند، نتوانستند شهردار را راضي به ماندن كنند. اعضاي شورا در اولين جلسه رأي‌گيري براي استعفاي نجفي با 16 رأي به ماندن شهردار رأي دادند، ولي نجفي در كمتر از 24 ساعت مجدداً استعفاي كتبي دوم خود را به رئيس شورا ارائه كرد. سرانجام روز‌گذشته با وجود اينكه جلسه شوراي شهر تهران به تنش كشيده شد و عده‌اي خواستار اين بودند كه بررسي استعفا به تعويق بيفتد، اما اعضا در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه بررسي استعفا در دستور كار قرار گيرد. سرانجام با 15 رأي موافق، 5 رأي مخالف و يك رأي سفيد استعفاي نجفي مورد موافقت قرار گرفت. پس از آن و در حين بررسي سرپرست، اميني، عضو شوراي شهر تهران گفت: اين موضوع را بگويم كه در قانون آمده سرپرست بايد كارمند شهرداري باشد، نياز نيست مستخدم شهرداري باشد.
در نهايت با رأي‌گيري، سميع‌الله حسيني مكارم، معان مالي شهرداري به‌عنوان سرپرست برگزيده شد تا شورا فرصت پيدا كند در مدت زمان سه ماهه شهردار جديد را اتنخاب كند.

انتخاب شهردار جديد؛ به زودي

در ادامه رئيس شوراي شهر تهران گفت: با انتخاب سرپرست براي شهرداري تهران وقفه‌اي در ارائه خدمات شهري به شهروندان به وجود نخواهد آمد و به زودي نسبت به انتخاب شهردار اقدام مي‌شود.
محسن هاشمي در حاشيه پنجاه و پنجمين جلسه علني شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب حسيني مكارم به عنوان سرپرست شهرداري اظهار داشت: براي سرپرست شهرداري تهران آرزوي سلامتي و موفقيت داريم.
وي افزود: براي انتخاب شهردار جلسات هم‌انديشي را آغاز خواهيم كرد و شاخص‌هاي لازم براي شهردار تهران مشخص خواهد شد. هاشمي افزود: از مردم نيز خواهيم خواست تا نامزدهايي را براي پست‌هاي مهم اعلام كنند و در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام خواهيم كرد. وي افزود: اجازه نخواهيم داد هيچگونه وقفه‌اي در خدمات‌رساني شهرداري تهران وارد شود. هاشمي درباره اينكه به چه علت مكارم به عنوان سرپرست شهرداري تهران انتخاب شد، گفت: اين نظر اعضاي شورا بوده است و تعداد زيادي نام مكارم را به‌عنوان سرپرست نوشته بودند و معمولاً نيز معاون مالي و اقتصادي به عنوان سرپرست انتخاب مي‌شود؛ چراكه اشراف دقيقي به مسائل مالي شهر دارد. وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه چه برنامه‌اي براي انتخاب شهردار داريد، گفت: فرايند مشخص است و هنوز به گزينه‌هاي خاصي نرسيده‌ايم.
همچنين سرپرست جديد در اولين اظهارنظر گفت: شفاف‌سازي، انضباط مالي و تمركز بر قانون و همينطور مبارزه با فساد و اطلاع‌رساني دقيق در سرلوحه كار ما قرار گرفته است و اميدواريم با همكاري تمامي معاونان شهرداري و ساير مديران بتوانيم اقدامات مناسبي را انجام دهيم و تا هنگامي كه شهردار جديد مي‌آيد با قوّت به كار خود ادامه دهد.

اولين انتقادها به سرپرست جديد

واكنش‌ها به انتخاب مكارم به‌عنوان سرپرست شهرداري از همان شوراي شهر تهران آغاز و به شبكه‌هاي مجازي كشيده شد. به‌گونه‌اي‌كه در اين زمينه احمد مسجد جامعي، عضو شوراي شهر تهران در جلسه شورا گفت: انتخاب مكارم گزينه خوبي براي سرپرستي شهرداري نيست. وي ادامه داد: در تذكر خود اعلام كردم كه بايد زمان بيشتري براي انتخاب سرپرست در نظر گرفته شود كه اين اتفاق نيفتاده است.

موج استعفا در شهرداری

پس از پذيرش استعفاي نجفي و انتخاب سرپرست براي شهرداري تهران، خبر‌ها حكايت از استعفاي مهدي حجت، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران و همچنين سيدرضا ميرصادقي، مديرعامل برج ميلاد دارد. براين اساس حجت كه چند ماه پيش به‌عنوان معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از سوي محمدعلي نجفي انتخاب شده بود روز گذشته استعفاي خود را تقديم نجفي كرد. روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ضمن تأييد اين موضوع اعلام كرد كه مهدي حجت پيش از پذيرش استعفاي نجفي، متن استعفاي خود را به نجفي داده بود، اما هنوز تأييد يا رد اين استعفا اعلام نشده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
در باره ی سرنوشت اقای نجفی باید گفت : گنه کرد در بلخ اهنگری - به شوشتر زدند گردن مسگری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار