کد خبر: 901421
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پسر جواني كه متهم است چهارسال قبل هنگام زورگيري در پارك بعثت مرتكب قتل شده بود پس از دستگيري جرم خود را انكار كرد.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت50 دقيقه بامداد هفتم شهريور ‌سال 1393 مأموران كلانتري 117 جواديه با تماس تلفني كاركنان بيمارستان آيت‌الله كاشاني از مرگ مشكوك پسر جواني با خبر و راهي محل شدند. مأموران روي تخت بيمارستان با جسد پسر 21‌ساله‌اي به نام سبقت‌الله روبه‌رو شدند كه با ضربه چاقو به كام مرگ رفته بود. بررسي‌ها نشان داد مقتول ساعتي قبل همراه دو نفر از دوستانش به نام‌هاي رشيد و بشير براي تفريح به پارك بعثت رفته است كه ناگهان شش موتورسوار به آنها حمله مي‌كنند و وي را با چاقو هدف قرار مي‌دهند و بعد از محل مي‌گريزند.
يكي از دوستان مقتول در شرح ماجرا گفت: ساعت‌23:30 شب از خانه‌مان بيرون آمديم و به پارك بعثت رفتيم. هنوز دقايقي نگذشته بود كه شش‌پسر جوان با سه موتور سيكلت وارد پارك شدند و به ما حمله كردند. آنها قصد زورگيري داشتند كه من و بشير فرار كرديم، اما سبقت الله به دام آنها گرفتار شد. يكي از سرنشينان موتور سيكلت‌ها كه پسر قد بلندي بود با چاقو ضربه‌اي به سبقت‌الله زد و بعد از سرقت گوشي موبايلش همگي به سرعت از محل گريختند. ما بلافاصله دوستانمان را به بيمارستان منتقل كرديم اما او فوت كرد.
پس از اين مأموران تحقيقات گسترده‌اي براي شناسايي و بازداشت عاملان حادثه آغاز كردند، اما هيچ ردي از متهمان پيدا نكردند. در چنين شرايطي مأموران در تحقيقات ميداني از شاهدان حادثه موفق به چهره‌نگاري از قاتل فراري شدند. مأموران در تحقيقات از شاهدان حادثه دريافتند قاتل پسري حدوداً 25 ساله با قد 180 سانتي‌متر است. بدين ترتيب مأموران پس از چهره‌نگاري و بررسي پرونده متهمان سابقه دار قاتل فراري را به نام حميد شناسايي كردند و مشخص شد وي از كيف‌قاپان سابقه دار است كه چند سال قبل راهي زندان شده و در سال‌93 از زندان آزاد شده است.
از سوي ديگر، بررسي‌هاي مأموران نشان داد حميد پس از حادثه در قهوه‌خانه‌اي در جنوب تهران موضوع زورگيري در پارك بعثت براي دوستانش بازگو كرده است. بدين ترتيب مأموران حميد را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب قرار دادند تا اينكه 20‌فروردين‌ماه امسال وي را در مخفيگاهش شناسايي و بازداشت كردند.
متهم صبح ديروز براي تحقيق به دادسراي امور جنايي منتقل شد. وي در بازجويي‌ها جرم خود را انكار كرد و مدعي شد در زمان حادثه در زندان بوده است. متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

گفت‌وگو با متهم

خودت را معرفي كن‌؟
حميد هستم 25 ساله.

چقدر درس خواندي‌؟
تا دوم راهنمايي درس خوانده‌ام.

سابقه داري‌؟
بله، يك‌بار به زندان رفته‌ام.

چه سالي و به چه جرمي‌؟
سال 1391 به جرم كيف‌قاپي همراه دوستانم به دام افتاديم و دو سال در زندان بودم تا اينكه آزاد شدم.

بيشتر توضيح بده‌؟
الان درست يادم نيست چون زمان زيادي از آن گذشته است. آن زمان ما چهار نفر بوديم كه با موتور سيكلت در محدوده ميدان فردوسي و هفت تير كيف‌قاپي مي‌كرديم كه به دام افتاديم. قاضي ما را علاوه بر زندان به رد مال محكوم كرد و من 40‌ميليون تومان رد مال كردم و دو سال بعد آزاد شدم.

درباره قتل سال‌93 توضيح بده‌؟
مأموران مرا اشتباهي بازداشت كرده‌اند. آن زمان من تازه از زندان آزاد شده بودم. پس از آزادي توبه كردم و اصلاً به سرقت نرفتم.

تحقيقات پليس نشان داده كه شما پس از آزادي از زندان دوباره همراه دوستانت زورگيري مي‌كرديد‌؟
من پس از آزادي در مغازه دوچرخه فروشي دوستم مشغول به كار شدم و ماهي يك‌ميليون و 200‌هزار تومان هم حقوق مي‌گرفتم.

شما به دوستانت در قهوه‌خانه گفته بوديد كه هنگام زورگيري مقتول را به قتل رسانده‌اي‌؟

دروغ مي‌گويند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار