کد خبر: 901387
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به سیاست جدید ارزی دولت گفت: بر اساس این سیاست برای واردات کالاهایی که با ارز مبادله‌ای انجام می‌شدند، یارانه لحاظ خواهد شد.
 
تسنیم: محمدباقر نوبخت در نشست خبری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با اشاره به جزئیات سیاست جدید ارزی دولت گفت: امکان کاهش نرخ جدید دلار وجود دارد و معتقد هستیم اگر عرضه دلار از طریق سامانه‌ای که ارز‌های صادراتی را مدیریت کند منسجم شود نرخ فعلی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اجرای این سیاست‌ها در یک دوره ۶ ماهه پیگیری خواهد شد تا بازار ارز به تعادل برسد.

نوبخت ادامه داد: هزینه‌های مبادلاتی که در خارج از کشور جهت واردات انجام می‌شود در نرخ تعیین‌شده یعنی ۴۲۰۰ تومان لحاظ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص آینده قیمت سکه و طلا نیز گفت: رابطه مستقیمی بین قیمت سکه و ارز وجود دارد و اگر بازار ارز با روش جدید اتخاذشده توسط دولت متعادل شود قیمت سکه هم کاهش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که با نرخ جدید دلار عملاً نرخ ارز مبادله‌ای حذف شده است چه‌میزان از واردات کشور با ارز مبادله‌ای انجام می‌شود گفت: در سیاست ارزی دولت که ابعاد زیادی از آن رسانه‌ای نشده است برای واردات کالا‌هایی که با ارز مبادله‌ای انجام می‌شد یارانه در نظر گرفته خواهد شد.

نوبخت رقم دقیق واردات با ارز مبادله‌ای و سهم آن از کل واردات کشور را اعلام نکرد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که دلار ۴۲۰۰ تومانی از چه‌زمانی توزیع خواهد شد گفت: انتظار این بود که رئیس کل بانک مرکزی از صبح امروز در محل کار خود حاضر می‌شد، اما این حق نمایندگان مجلس بود که در خصوص بازار ارز سؤالات خود را از آقای سیف مطرح کنند به هر حال توزیع ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان به‌سرعت انجام خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
1
همین 4200 هم نمی شود گرفت نایاب است؟؟؟؟؟
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
1
نوبخت بدبخت کننده مردم و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت و نظام. هشیار باشید اینگونه افراد دروغگو در بیکره نظام و دولت ضربه بزرگی به مملکت خواهند زد.
الان دو نمونه دلار داریم دلار جهانگیری که 4200 تومن است و گیر کسی نمیاید و دلار صرافی 6000 هزارتومان که باید تو صف بایستی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
1
... فرارمغزها فقروفساد وبیکاری واقعا خجالت اوره جدول ارزش برابری پول ایران را با افغانستان جنگ زده ویاسوریه ویرانه مقایسه کنید آنوقت متوجه می شوید بااین کشور ومردم آن چه کرده اید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار