کد خبر: 901326
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
لاریجانی در صحن مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل تعداد صرافی‌ها شد.

جوان آنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان پس از استماع اظهارات ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و همچنین نمایندگان مجلس درباره نوسانات بازار ارز گفت: ارز موضوع مهمی است که در چند ماه اخیر، نمایندگان درباره آن اظهارنظر کرده و نگرانی‌هایی داشته‌اند، البته آقای سیف در نشست امروز اعلام کرد که منابع ارزی ما بیشتر از مصارف‌مان است که آقای پورابراهیمی نیز موضوع را تأیید کردند. 

وی اعلام  رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه منابع ارزی ما بیشتر از مصارف‌مان است را امیدوارکننده خواند و افزود: اینکه با توجه به شرایط موجود، ما اجازه دهیم فضا ملتهب شده و سپس در صحن و کمیسیون جلسه بگذاریم، ایرادی ندارد، اما بهتر بود زودتر تصمیم‌گیری می‌شد؛ دولت‌ها تشکیل می‌شوند تا شرایط زندگی بهتر برای مردم درنظر گرفته شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تأکید کرد: حالا که متوجه مسائل و علل شده‌ایم، تصمیم گرفته شده را باید با جدیت دنبال کرد؛ بانک مرکزی کمیته‌ای تعیین کند تا به صورت مستمر فضا را رصد و مسائل را پیش‌بینی کنند. 

لاریجانی به سپرده ارزی اشاره کرد و یادآور شد: در سال 90 تا 91 این کار را کردند، اما به دلیل اینکه به درستی انجام نشد، مردم  اعتماد نمی‌کنند، به همین دلیل من تصور می‌کنم که لازم است ما قانون بگذاریم و تأکید کنیم سپرده ارزی و مسائل مرتبط با آن به درستی اجرایی شود. 

وی صندوق ذخیره طلا را دیگر موضوعی نام برد که باید مورد توجه قرار گیرد و تأکید کرد: باید برای این صندوق هم فکری کنیم تا وقتی که مشکل حادی پیش نیامده است. 

رئیس مجلس از بانک مرکزی خواست در بازه زمانی 2 یا 3 ماهه گزارشی از تراز ارزی به مجلس بدهد. 

وی همچنین اعلام کرد که اگر تعداد صرافی‌ها کنترل نشود، داستانی شبیه مؤسسات مالی پیش می‌آید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود اظهار داشت: در بودجه، واردات برخی اجناس با ارز مبادله‌ای درنظر گرفته شده است و با توجه به نوسانات ارزی باید چاره‌ای بیندیشیم که این بخش‌ها با مشکلی مواجه نشوند؛ البته برخی افراد نیز جنس با ارز مبادله‌ای وارد کرده‌اند که باید بر روی آن نیز نظارت شود تا مسئله جدیدی به وجود نیاید. 

لاریجانی از کمیسیون اقتصادی نیز خواست مسائل بازار ارز را به دقت پیگیری کرده و هشدارهای لازم را به دولت ارائه کنند. 

رئیس مجلس خواستار این شد که اگر مشکلی در حوزه قانون وجود دارد، طی لایحه یا طرحی، معضل به مجلس ارائه شده تا بتوان آن را اصلاح کرد. 

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
با سلام . اگر ارز را جز اموال منقول حساب کنیم .مشکل حل می شود
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
اقای ولایتی خودت هم خوب میدانی که نادان های دولت روحانی کاری کرده اند که به این سادگی جمع شدنی نیست قبلا که افزایش دلار را گردن جمشید بسم الاه انداختند!!!!!! حالا گردن صرافی ها. اینطور نیست اقتصاد مملکت فلج است با این وزیران نا اگاه دولت کنترل قیمت بسیار دشوار است. ضمنا دلار جهانگیری 4200 تومن شده ولی دلار واقعی همان 6000 هزار تومن میباشد و از طرفی مگر فقط دلار ارز حساب میشود ؟ یورو ارز نیست که 7000 تومن است. مگر یوروی جهانگیری هم به بازار بیاید.
در خاتمه دلار جهانگیری دست کدام قشر را خواهد گرفت؟ آقای لاریجانی خودتان را خسته نکنید راهش این است فورا برخی وزیران نالایق و مدیران ناشایست را اخراج کنید و افراد اگاه و با سواد را بدون فوت وقت و بدون ارزیابی از طرف نمایندگان مجلس فعلی که بخشی از این بدبختی امروز مصببش انها هستند را بکار بیاورید
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
ببخشید به جای اقای لاریجانی اشتباها ولایتی گفته شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار