کد خبر: 901307
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
رئیس کل بانک مرکزی درباره جزئیات ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی گفت: قرار نیست ۴۲۰۰ تومان ثابت بماند ممکن است در طول سال ۵-۶ درصد هم تغییر کند که این امری کاملا طبیعی است.

جوان آنلاین: ولی الله سیف در صحن علنی مجلس در توضیح سیاست دولت برای ارز تک نرخی 4200 تومانی اظهار داشت: قرار نیست 4200 تومان ثابت بماند ممکن است در طول سال 5-6 درصد هم تغییر کند که این امری کاملا طبیعی است.

وی افزود: چرا باید اجازه بدهیم ثروت ملی بی حساب و کتاب از کشور خارج شود؛ این ها را باید کنترل کنیم. چرا بازار را ملتهب کنیم تا ارز مقصد خود را پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نرخ مبادله ای دیگر وجود ندارد. یک نرخ فقط داریم که همان 4200 تومان است. 

سیف ادامه داد: نرخ مبادله ای و سامانه سنا هر دو 4200 تومان است؛ با این نرخ همه نیازهای منطقی کشور، دانشجو، بیمار و مسافر... پاسخ داده می شود.

وی درباره وضعیت صرافی ها با اجرای ارز تک نرخی گفت: لیست دادیم به نیروی انتظامی همه صرافی های غیرمجاز را می بندند. برای صرافی های مجاز هم برنامه داریم. هنوز ارتباطات بانکی ما بعد از برجام نرمال نیست و در اینجا صرافی ها به کمک ما می آیند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره سکه نیز گفت: امروز تصمیم لازم را می گیریم؛ ما از این پس مبنای قیمت گذاری هایمان دلار 4200 تومانی خواهد بود. نرخ سکه باید با این دلار تعدیل شود.

لاریجانی به سیف گفت: این ایراد به کار شما وارد است که چرا این تصمیم ها را قبلا نگرفتید؟ الان چند ماه است کشور درگیر دلار است.

سیف گفت: ما باید یورو را جایگزین دلار کنیم؛ این کار را داریم عملیاتی می کنیم که یورو ارز گزارشگری کشور شود. منحنی دلار هم نشان میدهد که در سه ماهه سوم ارز افزایشی می شود ولی در سه ماهه چهارم نزولی می شود. ما برهمین اساس دلار را در بازار افزایش دادیم که سیر نزولی آغاز شود ولی موفق نشدیم به چند دلیل!

* جلسه ویژه ارزی سیف با مقام معظم رهبری

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در صحن علنی مجلس تصریح کرد: روز گذشته در طی جلساتی که با کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار کردیم مواردی که می بایست اجرایی شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات اعضای کمیسیون اقتصادی نیز به روشنی مطرح شد تا در سیاست های کلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: روز گذشته جلسات مستمری با اعضای دولت و معاون اول رییس جمهوری برگزار شد تا بتوانیم برای فضای فعلی به بهترین تصمیم برسیم.  همچنین روز گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب نیز رسیدیم تا مسایل را همه جانبه بررسی و خدمت ایشان مطرح کنیم.

رییس کل بانک مرکزی در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس، اظهارداشت: تصمیم گرفته شده بهترین تصمیم در حال حاضر است زیرا با توجه به افق دیدی که وجود دارد، شرایط عادی نیست و دشمنان در حال برخی اقدامات هستند.

وی افزود: سامانه ای ایجاد شده تا تمامی ارزهای ورودی به کشور از منابع مختلف و همچنین مصارف در کشور در این سامانه ای وارد شود.

سیف ادامه داد: اقدامات دشمن نباید ما را نگران کند زیرا در 15 روزه اول فروردین هیچگونه تخلفی در کشور وجود نداشت و این به دلیل پیش بینی تیم ما بود.

سیف ادامه داد: ما از پنجم فرودین اقدامات لازم را آغاز کردیم در حالی که در سال های گذشته سابقه چنین اقداماتی وجود نداشت. ما شاهد معاملات 200، 300 هزار دلار کاغذی و غیرواقعی بودیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: ما نباید اجازه دهیم تا بخش زیادی از ارز کشور درگیر معملات غیر واقعی باشد.

وی افزود: برخی پیشنهاد ایجاد جذابیت در بازار سپرده ها را می دهند که این اقدام به نفع اقتصاد کشور نیست. در این فضا باید تصمیم بگیریم که تسلط خود را بر شرایط ارز کشور محرز کنیم و متناسب با فضا و گشایش ها و محدودیت ها انعطاف پذیر باشیم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
با سلام . ارز جز اموال منقول می باشد . مانند سایر اموال منقول باید تابع قانون ان کشور باشد . خرید و فروش و غیره . اگر دلا از میادین غیر مجاز وارد شده باشد قاچاق محسوب می شود
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
دوباره خوب کلاه گشادی سر مردم میگزارید. دلار 3000 تومن دوره احمدی نژاد را حالا با قیمت ثابت 4200 تومن تعیین کردند هرجند اینهم فریبی بیش نیست. راه حل این است که اقایان سیف و نوبخت و ظریف و جهانگیری و ابتکار و اخوندی و ربیعی و ... با دریافت خسارت های بیشمار به جامعه را فورا بیرون و اخراج کنند. در غیر اینصورت اوضاع اقتصادی بطور ویرانگر بزودی میاید. مگر ما ادم کم داریم که این عتیقه را روحانی جمع کرده است و دروغ های انها هم به خود روحانی سرایت کرده است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
نمیشود دلار 4200 باشد و یورو نزدیک به 7000 این یعنی ؟؟؟؟
حمید
|
United States
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
س د مدیر...معزول بانک قرض الحسنه مهر ایران که به علت دریافت حقوق نجومی برکنار شده بود آن هم در بانک که نام قرض الحسنه را یدک میکشد. فردی که ثروتی هنگفت برای خود رقم زده است. فردی که از اول هیچ دارایی نداشت و متاسفانه در سکوت خبری و رسانه ها به بانک اقتصاد نوین رفته و...هیات مدیره شده است. با رانت خواهر زاده خود را به بانک مهر ایران برده و برادر خانم خود را هم به استخدام بانک درآورده است. تو رو به خدا جلوی مدیران فاسد و نا لایق را بگیرید.
سید جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
ارزش\ول ملی باین چیزا بالا نمیر ه وقتی کار گاهای بزر گ تولیدی تعطیل وب رانت خوارها واگذار میشند وتغیر کار بردی میدن واقا زاده های مقیم خارج برای خوشگذرانی احتیا ج به ارز دارند ومسیولین نه حال کارکردن دارند نه دلشون میسوزه اگر خوشبین باشیم. وضع همینه
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
حرف مرد یکی است ..........
دولت تدبیر و امید بر اساس خواست کدخدا از مدتها پبش نرخ دلار را 4200 تومان اعلام نموده بود و بر این مطلب اصرار داشت ؛ ولی موفق به اجرائی کردن آن نشد ؛ تا اینکه بازی قیمت دلار را به عوامل داخلی خود سپرد و نرخ ارز طی یکی دو هفته به قیمت حدود 6000 تومان رسید .
دولت باصطلاح پا در میانی کرد و گفت ما نرخ ارز را بر روی 4200 تومان می بندیم و هیچ کس حق ندارد در بازار ، ارز را از این قیمت گرانتر بفروشد و....
ملت هم که به مرگ رسیه بود ؛ ناچار باید به تب راضی می گشت .
غافل از اینکه ملت دست این سودجویان و خائنان به ملت را خوانده است و میداند کسی که به نائب بر حق امام زمان دل نمیدهد و تسلیم اوامر ولی فقیه نیست ؛ یقینا دل در گرو دشمنان ولی فقیه داشته و منافقانه ، اهداف از پیش تعیین شده آنها را با جان و دل دنبال مینماید .
لذا ملت خوب میداند و می شناسد با چه جریانی طرف است .
باش تا صبح دولتد بدمد
کین هنوز از نتایج سحر است ..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
ذلارالان 5850 هست اگه پیداکنید وامروز یوان چین 830بود که نسبت به قیمت دیروز10تومن گرانترشد دلار4200وجود خارجی نداره از صرافی میپرسی میگه بروازجهانگیری بخر.دولت بااین کار بایک تیردونشان رازد اولا دلاردولتی را500تومن گران کرد دوما جو پلیسی به راه انداخت الان کلا اقتصاد فلج شد تااطلاع ثانوی؟؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار