کد خبر: 901299
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت : حدود 20 درصد واحدهای مسکن مهر این استان به دلایلی از جمله نداشتن امکانات بهداشتی و رفاهی به فروش نرفته است.

حسین دهقان افزود : هفت هزار از مجموع 35 هزار واحد مسکن مهر در سمنان اکنون فاقد متقاضی بوده که یکی از دلایل فروش نرفتن این واحدها، نبود امکانات بهداشتی و آموزشی است.
وی با بیان این که در ساخت واحدهای مسکن مهر استان شتاب زده اقدام شد، خاطرنشان کرد : در سال 85 نیاز مردم استان به واحدهای مسکونی حدود 15 هزار واحد بود که با بی برنامگی ساخت حدود 35 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارداشت : واحدهای مسکونی مهر سمنان با توجه به تعداد قابل توجه دانش‌آموزان در این مناطق و کمبود فضای آموزشی، نیازمند 250 کلاس درس است.
وی تصریح کرد : کمبود نانوایی، کلانتری و افزایش روزافزون بزهکاری های اجتماعی از دغدغه های همیشگی ساکنان واحدهای مسکونی مهر استان است که برای سال جاری برای رفع این مشکلات اقدام می شود.
وی ادامه داد : حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه، نانوایی و مراکز بهداشتی و درمانی در واحدهای مسکونی مهر استان مصوب شده است که امیدواریم تا با تخصیص به موقع برای رفع مشکلات افراد ساکن در مناطق اقدام کرد.
وی با اشاره به تحقق وعده دولت تدبیر و امید در تعیین تکلیف مسکن مهر استان، بیان داشت : تاکید دولت بر رفع مشکلات مسکن مهر به عنوان مطالبات مردمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
دهقان ادامه داد : با اقدامات دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار و 800 واحد مسکونی در هشت شهرستان استان در سه سال گذشته بازسازی و به بهره برداری رسید.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد : از مجموع این واحدها، 299 واحد در سمنان، یکهزار و 120 واحد در شاهرود، 316 واحد در دامغان، و 21 واحد در گرمسار است و اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.
وی با اشاره به این که در سال 96 یک هزار و 250 واحد مسکونی مهر در سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این واحدها حداکثر تا پنج سال آینده نیاز به ساخت مسکن جدید در استان نیست.
دهقان اضافه کرد : حدود 300 خانواده زیر پوشش بهزیستی با حداقل 2 فرزند معلول در استان صاحب خانه شدند و برای سال جدید واگذاری حدود 500 واحد مسکن مهر به خانواده های کم درآمد سمنان برنامه ریزی شده است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان ساخته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار