کد خبر: 901297
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رئیس کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه:
به دنبال کاهش عرضه و افزایش قیمت الکترودهای گرافیتی از سوی تولیدکنندگان این کالا، کارشناسان و کارکنان خلاق فولاد مبارکه با ارائه و به کارگیری روشهای کارآمد توانستند میزان مصرف آن را در کوره های قوس الکتریکی شرکت به کمتر از ۱.۹۹ کیلوگرم بر تن مذاب برسانند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه، از جایگزینی الکترود ۶۰۰ به جای الکترود ۷۰۰، بازنگری تنظیمات اتوماسیون سطح ۲، بازآموزی دستورالعمل‌ها به کارکنان تولید درخصوص تأثیر فرایند بر روند مصرف الکترود و افزایش آماده به کاری ایستگاه‌های مونتاژ الکترود به عنوان بخشی از این اقدامات یاد کرد و افزود: با اجرای این فعالیتها روند مصرف الکترود از دیماه ۱۳۹۶ به کمتر از KG/ton 1.99 رسیده است و لازم است در اینجا از تمامی همکارانی که در کسب این موفقیت نقش داشتند، تشکر و قدردانی کنیم.

غلامرضا سلیمی  گفت: الکترود گرافیتی که یکی از کالاهای استراتژیک فولادسازی محسوب می شود، قطعهای کربنی است که وظیفۀ انتقال جریان بالای الکتریسیته به کورۀ قوس الکتریکی به منظور ذوب کردن شارژ فلزی را بر عهده دارد. از اواسط سال ۹۵ تاکنون شاهد افزایش ناگهانی قیمت این ماده بوده‌ایم؛ به طوری که قیمت آن به ازای هر تن از ۵۰۰ دلار به ۲۴۰۰۰ دلار رسیده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر