کد خبر: 901288
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
برنامه ریزی های مختلف با هدف تقویت زیرساخت ها و برگزاری برنامه های با نشاط و مبتنی بر ظرفیت‌های بومی گردشگری باعث شده تا در تعطیلات نوروزی 97 بیش از 378 هزار نفر مسافر و گردشگر در استان سمنان اقامت کنند.

نتیجه برنامه ریزی راهبردی و رویکرد توسعه ای در زمینه گردشگری از جمله عوامل افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان است که با برگزاری جشن های با نشاط و آیین های نوروزگاهی همراه بود.
تنوع جاذبه های گردشگری در بخش های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و شفاهی، به حدی بوده است که در سال های اخیر، گردشگری در کنار صنعت و معدن محور توسعه این استان قرار گرفته است.
همجواری کویر و جنگل، قرارگرفتن در مسیر زئران حرم رضوی در کنار جاده ابریشم، وجود آرامگاه چهره های عرفانی و ادبی، وجود برخی بناهای متعلق به دوره ابتدای اسلام و وجود بیشترین تعداد کاروانسرا در بین استان‌های کشور ، مجموعه ای پدید آورده است که در صورت برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری راهبردی، قابلیت مطلوبی برای اشتغالزایی، جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری، معرفی جاذبه ها و معرفی بیشتر استان را پدید آورده است.
استان سمنان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است، این واحدها در مجموع دارای یکهزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.
در تعطیلات نوروز 96 در مجموع 475 هزار و 967 گردشگر از استان سمنان دیدن کردند که رشد 71 درصدی نسبت به سال 95 داشت و افزایش اقامت در نوروز 97 به عنوان هدفگذاری اصلی برنامه های فرهنگی این استان تعیین شد.
در دولت تدبیر و امید، محور قرارگرفتن گردشگری به عنوان محور توسعه اقتصادی استان سمنان، فرصتی فراهم کرد تا با بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ادبیات گردشگری در این استان متحول و به یک مطالبه عمومی در موقعیت‌های مختلف تبدیل شود.
با رویکرد ویژه دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان سمنان در زیرساخت اقامتی که زمینه اصلی گردشگری است، از برنامه به عمل و یک مطالبه جدی تبدیل شد به طوری که این سرمایه گذاری اکنون به چهار هزار میلیارد ریال رسیده و طرح های اجرایی این حوزه در مجموع به طور متوسط 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان با اشاره به اقامت 378 هزار و 867 گردشگر در این استان از 27 اسفند 96 تا کنون، افزود: 12 هزار و 560 نفر از این تعداد در مراکز اقامتی زیر نظر این اداره کل اقامت کردند.
محمد جهانشاهی گفت: بر این اساس، بیش از 6 هزار نفر در هتل ها، یک هزار و 528 نفر در هتل آپارتمان‌ها، 2 هزار و 655 نفر در مهمانپذیرها و حدود 2 هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان اقامت کردند.
وی با اشاره به اقامت 26 هزار و 388 نفر در زائرسراها و بیش از چهار هزار نفر در خانه‌مسافر، خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد مسافران شامل 152 هزار و 921 نفر در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی، اقامت کردند.
جهانشاهی تصریح کرد : بیش از 21 درصد از مسافران شامل 80 هزار و 826 نفر نیز در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان اقامت کردند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان افزود: اقامت 101 هزار و 547 نفر از مسافران نیز در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن ورزشی ثبت شده است.
وی با اشاره به انجام یک هزار و 300 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان، گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده، هفت مرکز اقامتی، خدمات مسافرتی و پذیرایی تشویق شدند.
وی افزود: 52 مورد تذکر و هفت فقره اخطار کتبی نیز به تاسیسات گردشگری استان سمنان در طرح نوروز 97 ارائه شد و در این ایام هیچ یک از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات مسافرتی استان، تعطیل یا تعلیق نشدند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان گفت: یک میلیون و 236 هزار و 187 گردشگر در طرح نوروز 97 از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.
سالانه بیش از 15 میلیون مسافر در محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار