کد خبر: 901182
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

جلوگیری نکردن از تخلفات کوچک زمینه ساز 52هزار میلیارد بدهی می شود.
شهردارتهران روز گذشته در صحن علنی شورا با بیان اینکه تیتر یک رسانه ملی سفره هفت سین 14 میلیون تومانی شورا بود، گفت: این در حالی است که به بدهی 52 هزار میلیارد تومانی پرداخته نشده است. منشاء این بدهی‌ها نیز جای سوال است و در این میان مرا بیشتر مورد عنایت قرار می‌دادند و "از هر کرانه تیر جفا کردند روانه" که نهایتا یکی به هدف خورد.
حسن رسولی نیز با روز گذشته با طرح موضوع هزینه سفره هفت سین در صدر اخبار گفت: چنین موضوعاتی را در راس اخبار قرار داده اند و روی آن مانور می دهند.
اما دو نکته در این میان قابل ذکر است؛ ابتدا در ماهیت مساله تفاوتی نیست؛ اگر بنا بر اصلاح امر باشد بررسی و برخورد با سفره هفت سین۱۴میلیونی ساده تر بود. وقتی از تخلف سفره هفت سین۱۴میلیونی به راحتی عبور می کنیم، مشخص است که با رقم های بالاتر با اغماض بیشتر عبور می کنیم. اگر بنا بر اصلاح رویه است اتفاقا باید از همان ابتدا با این تخلفات برخورد شود.
موضوع دوم اینکه باید با منبع فساد برخورد شود. چه کسی این فساد را مرتکب شده است؟ رقم چنین اتفاقاتی مهم نیست؛ مهم تاریخچه آن و جلوگیری از ظهور و بروز دوباره آن است. شهرداری می تواند با بررسی کارنامه افراد به این موضوع و پیشینه آن ها به سادگی پی ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار