کد خبر: 901160
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
معاون اوّل رئیس جمهور با بیان اینکه ثبات اقتصادی یکی از مهمترین دستاورد‌های اقتصادی دولت و نظام است گفت: نخواهیم گذاشت با شوک‌های بیرونی و فضاسازی داخلی این دستاورد مهم کشور آسیب ببیند.

پایگاه اطلاع رسانی معاون اوّل ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور، امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ثبات اقتصادی یکی از مهمترین دستاورد‌های اقتصادی دولت و نظام است که با به‌کارگیری سیاست‌های عالمانه و مدیریت قوی و منسجم از آن حفاظت خواهد شد و استمرار می‌یابد، گفت: نخواهیم گذاشت با شوک‌های بیرونی و فضاسازی داخلی این دستاورد مهم کشور آسیب ببیند.

معاون اوّل رییس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه باید در سال جدید با جدیت هر چه بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، تصریح کرد: باید عزم و اراده‌ای جدی‌تر در سال ۹۷ برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شود و مصمم‌تر از سال‌های گذشته در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: مجموع شاخص‌های کلان اقتصادی کشور در سال ۹۶ نشان می‌دهد که اقتصاد کشور از ثبات مناسبی در سال گذشته برخوردار بود، اما با این حال در سال ۹۷ نیازمند اقدامات و کار‌های جدی تری هستیم به خصوص که با وجود تهدید‌های خارجی علیه کشورمان لازم است امور اقتصادی داخل کشور را به خوبی مدیریت کنیم تا در بخش سیاست خارجی نیز بتوانیم به نتایج بهتری نائل شویم.

جهانگیری با تأکید بر ضرورت حاکم شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر تمام شئون اقتصادی کشور، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظّم رهبری فرموده اند قرار نیست که دو برنامه در کشور داشته باشیم یعنی نباید از یک سو برنامه‌ای برای توسعه کشور و از سوی دیگر برنامه‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین کنیم بلکه تمام برنامه‌ها و نحوه اداره امور جاری کشور نیز باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شود و باید دقت داشته باشیم که هر برنامه‌ای که اجرا می‌کنیم مطابق با اقتصاد مقاومتی باشد و هیچ گونه سیاست گذاری مغایر با اقتصاد مقاومتی انجام نشود.

معاون اوّل رییس جمهور با یادآوری ایجاد ۱۲ کارگروه ملّی برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ خاطر نشان کرد: دبیرخانه ستاد باید به صورت جدی تشکیل جلسات این کارگروه‌ها را برای تدوین و اجرای برنامه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی پیگیری کند و ضمن ارائه گزارش عملکرد این کارگروه‌ها در سال ۹۶، برنامه‌ها و دستور کار جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی را تعیین کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ تعیین برنامه‌های اولویت دار برای دستگاه‌های اجرایی بود که بخش زیادی از این اولویت‌ها نظیر تکمیل شبکه ریلی کشور، توسعه میادین مشترک نفت و گاز و توسعه صادرات غیرنفتی، برنامه‌هایی بلند مدت و فراتر از برنامه‌های یک ساله بودند که این برنامه‌ها نباید متوقف شود و در سال ۹۷ نیز باید ادامه پیدا کنند و گزارشی از پیشرفت این برنامه‌ها ارائه گردد.

جهانگیری با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی، این نامگذاری را منطبق بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید برای تحقق شعار سال جدید نیز سیاست و برنامه‌هایی عملیاتی تدوین کنیم تا وظایف و تکالیف هر بخش برای تحقق این شعار مشخص باشد.

معاون اوّل رییس جمهور یکی از راه‌های حمایت از کالای ایرانی را مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار داشت: دولت سال گذشته فهرستی از اقلام و کالا‌های اصلی قاچاق را تدوین کرد تا تمرکز اصلی دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق بر این کالا‌ها باشد و خوشبختانه دستاورد‌های خوبی نیز نظیر اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه حاصل شد و با اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، میزان واردات از مبادی رسمی افزایش یافت و از قاچاق این کالا جلوگیری شد.

وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از ساخت داخل، ضرورت توجه به این مقوله را در اجرای طرح‌های عمرانی از طریق تسهیلات مالی خارجی مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در اجرای این گونه طرح‌ها از توانمندی داخلی نیز استفاده شود و در بخش‌هایی که توان ساخت داخل وجود دارد، کار‌های اجرایی به طرف خارجی سپرده نشود.

جهانگیری افزود: یکی دیگر از مصوبات دولت برای حمایت از تولید داخلی ممنوعیت خرید کالا‌های خارجی که مشابه داخلی دارند، است که در این راستا دولت فهرستی تدوین کرد تا از خرید کالا‌هایی که مشابه داخلی آن وجود دارد از محل بودجه دولتی جلوگیری شود.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید در سال جاری با انرژی مضاعف فعالیت کند از این دبیرخانه خواست تا ظرف دو هفته آینده برنامه‌های پیشنهادی خود را برای تحقق شعار سال جدید و برنامه کارگروه‌های ملی برای سال ۹۷ را ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص طرح شناسه کالا برای جلوگیری از قاچاق کالا گفت: لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه اجرای این طرح توافق کنند و نتیجه را گزارش نمایند.

مسعود پزشکیان نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نیازمند تحول و تغییراتی است، گفت: بودجه ریزی باید واقعاً مطابق با عملکرد دستگاه‌ها باشد و نه اینکه فهرست اقدامات صورت گرفته مبنای بودجه ریزی قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخل افزود: باید دقت کنیم که حمایت از صنایعی صورت گیرد که تولیدات آن‌ها در کشور بازار داشته باشد.

در این جلسه که وزرای نفت، راه وشهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از برنامه پیشنهادی سال ۹۷ برای اجرای اقتصاد مقاومتی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال، تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای داخلی، تقویت صادرات کالا و خدمات داخلی، مدیریت واردات و جلوگیری از قاچاق، مشارکت عمومی و خصوصی و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از جمله محور‌های اصلی برنامه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ خواهد بود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین گزارشی از برنامه‌های دولت برای اجرای اقتصاد مقاوتی در بخش مسکن، بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری، بخش کشاورزی و بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی برای سال ۹۷ نیز ارائه کرد و گفت: شفافیت‌های مالی، رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی و نظارت بر اجرای برنامه ششم، بودجه و احکام رییس جمهور از دیگر موضوعاتی است که در سال ۹۷ دنبال خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
جهانگیری هم نمونه ای دیگر از نوبخت است. به خدا اینقبیل ادمها بدرد مملکت داری نمیخورند و جز مشکل روی مشکل کار دیگری بلد نیستند. دندان هایی که خراب است باید کشید خلاص.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
این یکی که اصلا پینو کیو خلق شده ! بنده خدا میگه ثبات اقتصادی ! را نمیگذاریم بهم بخورد.....ولی ما حالمون از دیدن شما بهم میخورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
چنان به اقتصادکشور ر...اید که دیگر قطعا آسیبی به ان نخواهدرسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
واقعا خجالت هم خوب چیزیه کام اقتصاد شما ازجنس مردم نیستید وبانامگذاری کلیشه ای مقاومت اقتصادی وحمایت از کالای ایرانی سذپرسفره مردم نون خالی راهم به تاراج بردید الان بازار فلج شده با فتوای آقایان مشکل مردم باقیمت فرمالیته 4200دلارحل نمیشه خانه ازپای بست ویرانه خودتان اعتراف کردید که درعرض فقط 2ماه حدود 40میایارددلار پول مملکت راتوسط مثلا امانت دارن به غارت بردید
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
مصاحبه ها . سخنرانی ها و شعار های دولتیان از :
مبارزه با فساد و اختلاس در حالی که رئیس جمهور اختلاس و برداشت از صندوق ذخیره فرهنگیان را وام معوق ..
مبارزه با قاجاق کالا . در حالی که جهانگیری . معاون اول رئیس جمهور در حضور بیش از 80میلون جمعیت ایران تمام قد از قاچاق کالای دختر وزیر دفاع میکند .
مبارزه با غارتگری و چپاول و دزدی بیت المال در حالی که سخنگوی دولت برداشت کنندگان حقوق های نجومی را امانتدار و سرمایه نظام مینامد .
مبارزه با رانت خواری در حالی که برادر رئیس جمهور و برادر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از طریق رانت اطلاعاتی و ایجاد صرافی ثروت های هنگفت و کلان کسب کرده اند .
و ایجاد هزار مفسده دیگر ....
مانند اینست که چند زن عریان با تابلوی دفاع از حجاب . شعار
رعایت حجاب الزامیست بدهند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار