کد خبر: 901084
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته ۶۲۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در بازدید از مزارع دشت مغان به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر در استان اردبیل 270 هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت رفته است دشت زرخیر مغان به عنوان انبار غله استان شناخته می شود و پیشانی تولید کشوراست .

وی افزود: امسال 35 هزار هکتار از مزارع آبی استان به زیر کشت گندم آبی رفته است وجود مزارع حاصلخیر گندم در دشت‌های مغان و اردبیل و مشگین‌شهر نوید بخش این امید است که امسال 620 هزار تن گندم  در استان تولید شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شرکت‌های تولید بذر گندم در شمال و مرکز استان در حال فعالیت هستند که 35 هزار تن بذر مورد نیاز گندم دیم و آبی و حتی جو را نیز در داخل استان تامین می‌کنند و مازاد بر نیاز را نیز به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کنند.

نیکشاد بیان کرد: این استان در تولید انواع بذور کشاورزی به عنوان قطب مهم و کارآمد کشوری مطرح است و 80 درصد از نیاز کشور به ذرت، تمامی سورگوم مورد نیاز کشور و بذرچغندر قند کشور در این استان تولید می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه استان اردبیل به عنوان پرچمدار تولید بذر مینی تیوبر در سطح ملی مطرح است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ظرفیت کشاورزی استان اردبیل فراتر از آن  چیزی است که تصور می‌شود، بنابراین برای استفاده از ظرفیت بالای موجود کشاورزی استان باید بهترین استفاده را انجام بدهیم تا معیشت اقتصاد ودرآمد استان که به شکل قابل توجهی در گروه رشد آن است، تحقق یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر