کد خبر: 901075
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از واگذاری هفتادو نهمین جلد سند مالکیت روستایی در استان خبر داد و گفت: امسال نیز دو هزار و 500 واحد روستایی دیگر سند مالکیت دریافت می‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین از کردستان، رضا قادری در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: از ۲۱ تا ۳۱ فروردین به نام دهه حساب ۱۰۰ امام ناگذاری شده است که در این ایام پروژه‌های مختلفی افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام افزود: بهره‌برداری از سردرب شمالی امام‌زاده هاجره خاتون با دو میلیارد تومان اعتبار در این ایام از جمله طرح‌های قابل افتتاح است.

وی عنوان کرد: افتتاح هشت طرح هادی روستایی و ۴۲ هزار و چهارصد و شصتمین مسکن روستایی، واگذاری هفتادو نه هزارمین سند مالکیت و تعمیر پنج هزارمین واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه از جمله دیگر طرح‌هایی است که در  این ایام افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: ۲۹ درصد جمعیت روستایی ما در قالب ۱۳۴ هزار خانوار روستایی و در یکهزار ۴۹۵ روستای دارای سکنه سکونت دارند.

قادری تعداد روستاهای دارای ۲۰ خانوار به بالا را یکهزار و ۳۱۵ روستا خواند و گفت: در راستای اجرای طرح هادی ۹۱ روستا بازنگری شده و ۴۸ روستا در دست بازنگری است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی خاطرنشان کرد: تاکنون در ۵۱۶ روستا طرح هادی انجام و در ۷۰ درصد جمعیت روستایی این طرح اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۷۹ هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک استان واگذار شده و امسال نیز دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز در برنامه است که واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: همچنین در راستای تملک و واگذاری زمین روستایی به روستاییان تاکنون 592 هکتار زمین روستایی در قالب 6 هزار و 17 قطعه به روستاییان واگذار شده و امسال هم 200 قطعه دیگر واگذار خواهد شد.

قادری انجام 55 هزار و 650 فقره خدمات فنی و کارشناسی پروانه ساختمانی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان دانست و بیان کرد: امسال نیز سه هزار فقره خدمات فنی و کارشناسی پروانه ساختمانی انجام می‌گیرد.

وی مقاوم‌سازی 75 درصد واحدهای مسکونی روستایی تا افق 1404 را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خواند و گفت: باید تا افق یاد شده 90 هزار واحد مقاوم‌سازی شوند.

وی بازسازی 29 هزار و یکصد واحد روستایی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در چند سال اخیر خواند و اظهار کرد: در راستای وقوع زلزله در کرمانشاه کار ساخت و تعمیر 10 هزار واحد شهری و روستایی ثلالث باباجانی به بنیاد مسکن استان کردستان واگذار شد که سه هزار و 600 واحد باید احداث و 6 هزار و 400 واحد نیز تعمیر شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اجرای هفت هزار و 370 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خواند و گفت: علاوه براین کارها پروژه‌های دیگری مانند ساخت خانه بهداشت، مدارس علوم دینی، مدرسه امام شافعی، توسعه مرکز بزرگ، تملک اراضی اطراف امام‌زاده هاجره خاتون برای گسترش این امام زاده انجام شده است.

قادری بیان کرد: همچنین مرکز علوم دینی سفیران، دارالقرآن بین‌المللی سنندج، ساخت مدارس علوم دینی مریوان، سقز، کامیاران نیز از دیگر اقداماتی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در حال انجام است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر