کد خبر: 901062
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان :
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: از دولت می‌خواهیم کالاهایی که در کشور تولید داخلی دارد از ورود کالاهایی خارجی جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در سال 97 و البته با غیاب علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس این شورا برگزار شد، جلسه‌ای که با حجم زیادی از دستورات و البته طولانی شدن صحبت‌های مهمان شورا رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان همراه بود.

مهدی مزروعی مهدی مزروعی نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری و کوروش خسروی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌ها، 2 ناطق میان دستور امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بودند و پورمحمد شریعتی‌نیا نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری، فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و نصیر ملت رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری و مهدی مقدری سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تذکرات خود را در این جلسه ارائه دادند.

مهدی مزروعی نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری در نطق میان دستور خود اظهار کرد: 1.5 سال از اعتماد مردم اصفهان به لیست امید گذشت و بر ماست که با سازوکاری قابل اعتماد، روشن، بی‌طرف و بدون چاپلوسی دریابیم که آیا پویش و خیزش 6 ماهه ما به آگاهی مردم اصفهان رسیده است و آیا به نظر مردم مؤثر و پایبند به پیمان بوده‌ایم؟

بیان این که آیا مردم هنوز به ما امید و اعتماد دارند یا خیر، بیان کرد: یکی از موارد خواست مردم، شفافیت بوده است، واژه‌ای که همچون سایر واژه‌ها نظیر عدالت و آزادی مورد تجاوز همه جانبه قرار گرفته است و عده‌ای از آن پرچم و پلکان ساخته، عده‌ای که از آن به عنوان پرچمی برای جذب هوادار و گزری برای تخریب چهره رقیب یا رفیق استفاده می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری با بیان این که در خصوص شفافیت باید از خودمان آغاز کنیم، پخش زنده جلسات شورا را گام مهم و لازم اما ناکافی برای شفافیت دانست و عنوان کرد: بنا بر روال مرسوم در ادوار پیشین، تصمیمات بنیادین بنا بر ملاحظات سیاسی و غیرسیاسی در جلسات کمیسیون تلفیق اتخاذ می‌شود که این ناقض شفافیت است و لازم است به نحوی شرایط حضور رسانه‌ها و یا پخش زنده جلسات کمیسیون تلفیق و به حداقل رساندن جلسات غیر علنی، مردم را از علت تصمیمات خود آگاه کنیم.

وی با بیان این که طبق روال گذشته رأی‌گیری الکترونیکی در جلسات علنی اصل بر مخفی بودن آرا نمایندگان است، تصریح کرد: این موضوع نیز در تناقض با شفافیت است که لازم است با اصلاح سازوکار رأی‌گیری الکترونیکی و یا رأی‌گیری با دست، مردم بدانند هر کدام از نمایندگان در قبال لوایح و طرح‌ها چه موضعی دارند.

مزروعی ادامه داد: مشاهدات عینی حاصل از پیاده‌روی نوروزی من حاکی از آن است که مجموعه شهرداری توانست اقدامات مناسبی برای فضاسازی شهر برای شهروندان و مسافران نوروزی انجام دهد اما بر کسی پوشیده نیست که شهروندان اصفهانی و آن دست از هموطنانی که اصفهان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند سزاوار بهتر از این‌ها هستند.

کوروش خسروی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه و در نطق میان دستور خود، تصریح کرد: شورای پنجم در 7 ماه گذشته اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های خوبی را در حوزه بهبود کاربوم اصفهان به کار گرفته است که این اقدامات در حوزه سخت افزاری و تشکیل ستادها و سازمان‌های مربوطه بوده است.

وی یکی از الزامات توسعه همکاری‌ها در کاربوم شهر را فراهم آمدن امکانات نرم‌افزاری قلمداد کرد و مطرح کرد: انتخاب فناوری‌های هدف برای یک شهر باید توسط مدیران و سیاست‌گذاران یک شهر انجام شود، فناوری‌های هدف باید شهر را به یک شاخص خاص هدایت کند، فناروی هدف اثرات دومینووار دارد و تمامی مجموعه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که فناوری‌های حوزه آب، اثرات دومینووار خود را دارد، خاطرنشان کرد: انیمیشن و هوش مصنوعی نیز از چنین قابلیتی برخوردارند و می‌توانند به عنوان فناوری‌های محور شهر اصفهان قرار گیرد، اما باید از تهیه یک لیست بلندبالا از فناوری‌های هدف خودداری کرد.

پورمحمد شریعتی‌نیا نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نخستین تذکر امروز جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، یادآوری کرد: روندی در شهرداری‌ها برای دور زدن قانون باب بوده است که یکی از موارد بارز آن در منطقه 3 و 9 در حال انجام است و شهرداران باید در اسرع وقت تخلفات مشکوک در حوزه خود را به نهادهای مربوطه اطلاع دهند.

وی با اشاره به شعار سال 97، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان از دولت می‌خواهد از ورود کالاهایی که در کشور تولید داخلی دارد جلوگیری کرده و از تولیدکنندگان داخلی نیز می‌خواهیم با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌‌وری، با کاهش قیمت تمام شده کالا، تمهیدات لازم برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را فراهم کنند و در این راستا نیز کالای داخلی توان رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در جریان تصویب بودجه سال 97 شهرداری اصفهان مشخص شد هیچکدام از نهادها و سازمان‌های وابسته به شهروندان سوددهی ندارند و بعضی از شرکت‌ها مانند شرکت اتوبوسرانی وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند اما بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها تأسیس شدند تا عده‌ای را دارای شغل کنند و به شهردار اصفهان تذکر می‌دهم شرکت‌ها و سازمان‌ها به جز آن‌هایی که به صورت مستقیم به مردم خدمات و سوددهی دارند اگر سوددهی برای شهروندان ندارند بهتر آن است که نباشند.

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر امروز خود تأکید کرد: توسعه نامتوازن شهری و استفاده نادرست از آب باعث بحران آبی امروز شهر اصفهان است که موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی است و بیشترین اعتراضات مردمی مربوط به خشک شدن شدن زاینده رود بوده است و این زنگ خطری برای حوزه آب است.

وی با بیان این که ادامه روند فعلی باعث بدتر شدن وضع آبی اصفهان می‌شود، اضافه کرد: باید با اقناع افکار عمومی صرفه جویی آب را در بین شهروندان نهادینه کنیم، وضعیت آب شرب در سال جاری بسیار نگران کننده است و برداشت‌های غیر مجاز باعث به خاطر افتادن جان مردم می‌شود، صرفه جویی آب باید ملکه ذهن همه مردم شود و رسانه‌ها باید با همه توان برای فرهنگ سازی صرفه جویی تلاش کنند.

نصیر ملت رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز امروز در آخرین تذکر شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: افزایش میزان گردشگر در اصفهان زمانی برای ما تأثیر خواهد داشت که همراه با ایجاد درآمدهای شهری باشد و صرفاً جذب گردشگر مناسب نیست بلکه باید همراه با افزایش درآمدهای شهری باشد، با توجه به بروز بعضی حوادث در مجموعه‌های گردشگری اصفهان، باید نسبت به این موضوعات دقت بیشتری شود چرا که همیشه حوادث ختم به خیر نمی‌شود.

وی با اشاره به عدم شفافیت در پرداخت دیون تصریح کرد: ممکن است هر کسی برای تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری به خود اجازه دخالت دهد و ممکن است برخی نهادها به دلیل اشتباهات دوره‌های گذشته، بدهی‌های داشته باشد اما فاجعه است که از برخی منافع و امکانات شهرداری به واسطه این که نهادی بدهکار است بگذریم و سکوت کنیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: هر کسی باید جوابگوی حوزه مسؤولیتی خود باشد و اگر قرار باشد شفافیت باشد خیلی از افراد چه به واسطه اقدامات خود در گذشته و چه امروز باید جوابگو باشند و نیاز است تا فرایندهایی برای پاسخگویی جایگاهی که هستیم باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر