کد خبر: 901048
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز خبر داد؛
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز گفت: همزمان با برنامه های فرهنگی سال 2018 ، هنرمندان و تولیدات هنری شهر تبریز در دو شهر «باکو» و «گنجه» به معرفی پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در این سال می پردازند.

حجت الاسلام حمیدی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت توسعه شناخت مردم به ویژه در کشورهای همسایه، «هفته فرهنگی تبریز در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان» برگزار خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان افزود: این برنامه در راستای معرفی فرهنگ و هنر شهر تبریز، پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ برگزار می شود تا زمینه ساز آشنایی مردم این کشور با گوشه ای از فرهنگ و هنر و تاریخ شهر و کشورمان را فراهم آورد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه این هفته های فرهنگی در دهه آخر اردیبهشت ماه در شهرهای باکو و گنجه برگزار می‌شود، گفت: معرفی چهره های فرهنگی، ادبی و تاریخی تبریز در این شهرها که زمینه های مشترک دینی و تاریخی و فرهنگی فراوانی با آنها داریم، زمینه ساز معرفی نگاه هنرمندانه تلاشگران فرهنگی کشورمان خواهد بود.
حمیدی ابراز امیدواری نمود با همت شهرداری تبریز و همچنین بازوی اجرایی فعالیتهای فرهنگی خانواده بزرگ شهرداری تبریز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری، همچنین با مشارکت بخشهای دولتی و خصوصی مرتبط با فعالیتهای فرهنگی شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر و اثربخش تر این برنامه برای معرفی جاذبه ها و توانمندی های شهرمان به ویژه در سال 2018 باشیم.
گفتنی است برنامه‌های متنوع این رویداد فرهنگی و هنری شامل نمایشگاه نگارگری سبک تبریز و مینیاتور، سوغات و خوراکی های سنتی، نمایشگاه عکس تبریز، اجرای برنامه های هنری و موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و اکران فیلم های مستند از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر تبریز خواهد بود و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل میراث فرهنگی استان، حوزه هنری، صدا و سیمای استان و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر