کد خبر: 901039
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
رئیس جامعه هتل‌داران استان آذربایجان‌شرقی:
رئیس جامعه هتل‌داران استان آذربایجان‌شرقی گفت: نوروز سال ۹۷ مراکز اقامتی استان در حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد بود که البته پیک اشغال در تعطیلات تابستان است.

کریم رسول‌زاده اظهار کرد: تعداد هتل و هتل آپارتمان ها در استان آذربایجان‌شرقی ۵۵ مورد است به طوریکه 16 هتل و 15 هتل آپارتمان تازه ساخت در شهرستان تبریز موجود است.

وی با بیان اینکه هتل‌هایی از قبیل پارس، شهریار و کا‌یا از جمله هتل‌های پنج ستاره استان هستند،‌ ادامه داد:‌‌ همچنین هتل‌هایی نظیر تبریز، گسترش‌ و پتروشیمی هتل چهار ستاره بوده و هتل اهراب، دریا و هتل‌ استقبال نیز 3 ستاره بوده و مابقی‌ که شامل هتل‌آپارتمان‌ و مهمان‌پذیر هستند در بخش هتل دو ستاره و یک ستاره ‌قرار دارند.

رئیس جامعه هتل‌داران استان خاطرنشان کرد:‌ در شهرهایی از قبیل جلفا، مراغه، ‌ورزقان، اهر، میانه، بناب، شبستر، سراب، عجب‌شیر، اسکو کندوان، ملکان ‌و خداآفرین هتل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های زیادی برای احداث هتل در استان صادر شده است، ‌تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ هتل در حال ساخت در استان وجود دارد که با شرایط اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد ولی در مجموع امیدواریم تا پایان سال‌جاری ١٠ هتل به بهره‌برداری نهایی برسند.

رسول‌زاده بیان کرد:‌ نوروز سال ۹۷ مراکز اقامتی استان در حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد بود که البته پیک اشغال در تعطیلات تابستان است. 

وی در رابطه با برخی انتقادها از قبیل گرانی اقامت در استان آذربایجان‌شرقی ابراز کرد:‌ طبق آمار به دست آمده، نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان‌شرقی نسبت به شهر سایر استان‌ها کم است و اگر گلایه وجود دارد به خاطر این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد مسافرانی که به تبریز می‌آیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند.

رئیس جامعه هتل‌داران استان افزود:‌ با توجه به اینکه تبریز ورودی و خروجی اروپا بوده ار این رو گردشگری  به تبریز می‌آید، تمایل برای هزینه کردن ندارد زیرا به عقیده آنها می‌توانند با طی کردن مسافتی به خارج از کشور رفته و این هزینه‌ها را در کشور ترکیه انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه امسال میزان گردشگر به ترکیه کم شده بود و این کشور سیاستی را در راستای جذب مسافر از "وان" به سایر استان‌ها و شهرهای ترکیه انجام داد،‌ گفت:‌ کشورهای ترکیه با زرنگی و سیاست‌های خاص قیمت مراکز اقامتی خود را کاهش داد چرا که هزینه تحقیق‌ها را از طریق بودجه‌های دولتی تامین می‌کند در حالیکه این موضوع در کشور ما وجود ندارد. 

رسول‌زاده با تاکید به اینکه مشکل اصلی هتل‌داران در کشور و استان عدم حمایت است،‌ گفت:‌ تنها دلیل جذب گردشگر به یک شهر رونق اقتصادی برای آن منطقه است ولی وقتی که هتل، تاکسی و خوراک رایگان شد، چه عایدی برای استان خواهد داشت؟

‌وی با ابراز تاسف از اینکه ما در نوروز امسال نتوانستیم بازار را باز نگه داریم و نیمه باز بود،‌ گفت:‌ با این وصف چه انتظاری داریم تا یک گردشگر از استان خریدی کرده و رونق اقتصادی را به دنبال بیاورد.

رئیس جامعه هتل‌داران استان خاطرنشان کرد:‌ طبق درخواست معاون رئیس جمهور مبنی بر تخفیف ٤٠ درصدی، این کار را در استان عملی کردیم ولی هیچ فایده‌ای جز ‌ضرر برای ما نداشت چرا که هتل‌داران توانایی پرداخت ماهیانه هتل، مالیات و پرداخت قبوض آب، برق و گاز را ندارند.

وی متذکر شد:‌ برای ارائه تخفیف ۴۰ درصدی باید امتیازاتی مانند معافیت مالیاتی و یا رایگان بودن قبوض آب، برق و گاز لحاظ شود.

رسول‌زاده در پایان ادامه داد‌:‌ قطعاً با این روند، سقف درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان زیرسوال خواهد رفت چراکه وقتی هتل‌داری درآمدی ندارد، چگونه می‌تواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر