کد خبر: 901022
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست صميمانه مديران رسانه‌هاي مكتوب و مجازي با وزراي اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي رسانه‌ها را داراي نقش بسزايي در مديريت بحران‌هاي اجتماعي دانست.
سيدعباس صالحي در نشستي با مديران رسانه‌هاي مكتوب و مجازي كه با حضور حجت الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: مديران مسئول رسانه‌ها نقش مهمي در فضاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي دارند و به عنوان يك جريان اثرگذار محسوب مي‌شوند. وي تصريح كرد: رسانه‌ها در ساخت و ساز و اصلاح افكار عمومي، كمك به نقد دولت‌ها يا نقد آنها تأثيرگذار هستند و امروز بايد بيش از گذشته شاهد اين تأثيرگذاري باشيم. صالحي ادامه داد: رسانه‌ها بخش مهمي از جامعه مدني هستند و جامعه مدني بدون رسانه‌ها بي‌محتوا و بي‌معنا مي‌شود، بنابراين سهم رسانه‌ها در رويدادهاي مختلف، قابل توجه، بنيادين و اساسي است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: گفت و گوي ميان اصحاب رسانه و اصحاب دولت و نظام سياسي و اجتماعي بايد بيش از گذشته افزايش يابد تا به اصلاح و حل مشكلات اجتماعي و تبادل نظرات بيشتر دست يابيم.
صالحي افزود: گفت و گوهاي رو در روي دولت و مديران رسانه‌ها به آشنا شدن دو طرف نسبت به دغدغه‌هاي افكار عمومي و نگاه آنها به دولت و زاويه ديد دولتمردان كمك مي‌كند و منجر به كاهش فاصله و گسست رابطه ملت و دولت مي‌شود. بر اين اساس رسانه‌ها حلقه اصلي ارتباط افكار عمومي و دولتمردان و نظام سياسي هستند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به برخي اتفاقات طبيعي و اجتماعي در سال ٩٦ ادامه داد: موقعيت رسانه‌ها در ارتباط با بحران‌هاي طبيعي و اجتماعي مهم و ويژه است و مي‌توانند با همگرايي، دولت و نظام سياسي را در مسير حل مسائل كمك كنند.
وي در عين حال تصريح كرد: رسانه‌ها علاوه بر نقد عملكرد دولتمردان بايد در مديريت بحران به آنها كمك كنند تا گرفتار اختلال رواني و اجتماعي نشويم. عضو كابينه دوازدهم افزود: رسانه‌ها در مديريت شايعات در فضاي بحران‌هاي اجتماعي و طبيعي و... نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. رسانه‌ها همچنين در اميد به زندگي در محيط بحران زده و تصويري كه از محيط بحران زده به خارج از آن منعكس مي‌شود، نقش مهمي دارند.
صالحي با اشاره به اعتراضات اجتماعي در سال گذشته ادامه داد: بستر‌هاي اجتماعي اينگونه اعتراضات احساس نارضايتي و احساس نااميدي است. دولتمردان معتقد نيستند كه نارضايتي و نااميدي وجود ندارد. همچنين اعتراض و انتقاد را حق اجتماعي مي‌دانند اما آنچه مهم است اينكه نبايد اين نوع احساس مبالغه آميز باشد و با واقعيت فاصله بسياري داشته باشد و رسانه‌ها در رفع فاصله بين واقعيت و احساس وجود نارضايتي و نااميدي مي‌توانند نقش ويژه‌اي داشته باشند.
وي اظهار كرد: امروز به افزايش فضاي اميد اجتماعي نيازمنديم. رسانه‌ها در ايجاد اميد آفريني نقش بسزايي دارند. جامعه نااميد و بي‌نشاط به جامعه بي‌مسئوليت و كم تحرك تبديل مي‌شود، بنابراين نقش رسانه‌ها در ساخت جامعه با نشاط، پويا و خلاق كم نظير است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار